"Gallery"
Fra : Ole A

Dato : 06-09-04 20:05

Jeg er blevet henvist her til gruppen og håber at finde svar her.

Er der nogle som har erfaringer med "Gallery"?
http://gallery.menalto.com/index.php

Findes der en nem måde at sætte det op på, og kan det lade sig gøre på et
B-one web-hotel?

Venligst
Ole A

Fra : Lars K.

Dato : 07-09-04 08:01

In article <413cb4d0$0$266$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
trollo@hotmail.com says...
> Er der nogle som har erfaringer med "Gallery"?
> http://gallery.menalto.com/index.php

Ja , på www.evt.dk/gallery Det er godt, men kræver at din server køre
uden safe-mode!

> Findes der en nem måde at sætte det op på, og kan det lade sig gøre på et
> B-one web-hotel?

B-one køre med safe-mode=on så nej

/lars

Fra : Ole A

Dato : 07-09-04 23:33

"Lars K." <lkj@person.dk> skrev i en meddelelse

> Ja , på www.evt.dk/gallery Det er godt, men kræver at din server køre
> uden safe-mode!

> B-one køre med safe-mode=on så nej
>
> /lars

Tak!

Du/andre skulle vel ikke have kendskab til noget lignende?
Jeg har ikke brug for at brugere kan oploade billeder, kun at galleriet
genereres automatisk.

Venligst
Ole A

Fra : Jørgen Peter Kjeldse~

Dato : 08-09-04 07:12

Ole A wrote:

> Du/andre skulle vel ikke have kendskab til noget lignende?
> Jeg har ikke brug for at brugere kan oploade billeder, kun at galleriet
> genereres automatisk.

Coppermine - http://coppermine.sourceforge.net. Jeg selv måtte opgive
Gallery for kort tid siden, netop p.g.a. at det script kræver at Safe
Mode desaktiveres. Valgte i stedet Coppermine, som er stort og meget
omfattende, og har et godt support-forum.

--
Jørgen Peter Kjeldsen, Pjørnjende Konsult A.m.b.a.
ornitolog, freelance webdesign & layout m.m.

Fra : Demos

Dato : 10-09-04 01:05

Jørgen Peter Kjeldsen <pjoern@fakemail.dotcom> wrote in message news:<413ea2c4$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> Mode desaktiveres. Valgte i stedet Coppermine, som er stort og meget
> omfattende, og har et godt support-forum.

Hvis Coppermine skulle vise sig for stort og omfattende er der også
Singapore (http://singapore.sourceforge.net/), der er ret let at gå
til. Udviklerne garanterer ikke, at Singapore virker med safe mode,
men det kører fint på mit Cliche webhotel, der netop kører med safe
mode *suk*. Det eneste, jeg har haft problemer med, er uploading af
zipfiler med billeder i.

Fra : Morten Graae

Dato : 22-11-04 13:33

On Mon, 6 Sep 2004 21:04:44 +0200, "Ole A" <trollo@hotmail.com> wrote:

> [...]
>http://gallery.menalto.com/index.php
>
>Findes der en nem måde at sætte det op på, og kan det lade sig gøre på et

Hvis du har adgang til php på sin server så kan du downloade et
billedscript på
http://morten.graae.person.emu.dk/index.php?option=content&task=view&id=8&Itemid=34
se under download/php scritps

Du uploader 5 filer til en mappe på wn webserver
derefter uploader du dine billeder via ftp, så laver phpscriptet selv
thumbnails, samt billeder i 500 * x første gang en bruger kommer og
kigger billederne. Der er så link til originalt billedet i fuldt
størrelse.

se demo på http://billeder.graae.info

hvis du ikke har adgang til mysql så kan jeg tilrettet scriptet så det
kører uden mysql. Så får du bare ikke statistik på hvormange gange
billedet er se

ps. jeg har ikke opdateret download filen, siden jeg har lavet nogle
enkelte rettelser - men hvis det er noget du kan bruge så skal jeg nok
opdatere filen.

- mvh. Morten Graae