webside med relative størrelser?
Fra : Koeffe

Dato : 07-09-04 20:52

Er der et sted på nettet hvor jeg kan lære hvordan man laver websider der
automatisk tilpasser sig efter brugerens opløsning. Jeg kender godt til at
indsætte størrelser i procent, men der er jo flere ting i det. Fx hvordan
man laver navigations grafik som også tilpasser sig, mm.

--
Koeffe

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-09-04 08:13

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> skrev

> [...]
> indsætte størrelser i procent, men der er jo flere ting i det. Fx hvordan
> man laver navigations grafik som også tilpasser sig, mm.

Det kræver såmænd ikke så forfærdelig meget. Du skal bare undlade at sætte
bredde på noget som helst.

Læs om tilpasning af sidens bredde her:

http://hjemmesideskolen.dk/layout/size.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Koeffe

Dato : 08-09-04 14:35

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> Det kræver såmænd ikke så forfærdelig meget. Du skal bare undlade at sætte
> bredde på noget som helst.

Det er lidt mere kompliceret med at layout der består af slicede billeder.

--
Koeffe

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-09-04 17:36

Koeffe wrote:

> Det er lidt mere kompliceret med at layout der består af slicede
> billeder.

Så prøv at kigge her, om der er noget, du kan bruge:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/flyd.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Lobais

Dato : 08-09-04 15:00

Tue, 07 Sep 2004 21:52:14 +0200. skrev Koeffe:

> [...]
> indsætte størrelser i procent, men der er jo flere ting i det. Fx hvordan
> man laver navigations grafik som også tilpasser sig, mm.

Det er så nemt som det er sagt. Sæt INGEN faste størrelser. Eller i
hvertfald højest til margin/padding. Lad teksten bestemme størrelsen på
dine bokse.
Det største problem er med at få billederne til at kunne være på
skærme med små opløsninger, men hvis man kun bruger billeder til
baggrunde, skalérer de sig selv.

--
Lobais - http://thomas.ahle.dk/
Einstein - Science without religion is lame, religion without science is blind.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-09-04 17:35

Lobais wrote:

> Det største problem er med at få billederne til at kunne være på
> skærme med små opløsninger, men hvis man kun bruger billeder til
> baggrunde, skalérer de sig selv.

Baggrundsbilleder skalerer ikke sig selv. De vises i den størrelse, de nu
har. Og er siden større end billedet og er gentagelse af billedet ikke
spærret i css, gentages billedet indtil siden er fyldt ud.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk