Mailform
Fra : bsn

Dato : 06-09-04 15:21

Hej NG
Kan det lade sig gøre at mailformens felter bliver tømt, og en
svarmeddelelse gives, når der klikkes Send(submit).
har i evt. lidt kode.
Hilsen
Bjarne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-09-04 21:04

bsn wrote:

> Kan det lade sig gøre at mailformens felter bliver tømt, og en
> svarmeddelelse gives, når der klikkes Send(submit).
> har i evt. lidt kode.

Hvilken slags mailform snakker vi om? Her tænker jeg på:

1. En formular, der siden sender via brugerens mailklient.
2. En formular, der sender via et cgi-script på siteejerens server.
3. En formular, dervirker ved et serverside script - asp eller php.

Svaret vil i høj grad afhænge af, hvordan din mailformular arbejder.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : bsn

Dato : 06-09-04 21:11

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev
> Hvilken slags mailform snakker vi om? Her tænker jeg på:
>
> 1. En formular, der siden sender via brugerens mailklient.
ja
> 2. En formular, der sender via et cgi-script på siteejerens server.
nej
> 3. En formular, dervirker ved et serverside script - asp eller php.
hvis det ikke kan lade sig gøre med mulighed 1, så ja - asp
Bjarne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-09-04 21:20

bsn wrote:

> ja

Hvis dette er tilfældet, bør du spørge i
<news:dk.edb.internet.webdesign.clientside>, da du skal bruge javascript til
at styre den slags. Og javascript diskuteres i den gruppe.

> hvis det ikke kan lade sig gøre med mulighed 1, så ja - asp

Her vil den rette gruppe være

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk