ASUS BIOS tilbagekaldt?
Fra : FoLmEr

Dato : 06-09-04 20:23

Hejsa...

Jeg har et ASUS P4C800-E Deluxe. Forleden opdaterede jeg BIOS til ver.
1017, som jeg downloadede fra ASUS' globale side. I dag (mandag) har jeg
så tjekket igen, og den seneste nye er ver. 1016. Det sys jeg er
mærkeligt. Bundkortet kører godt nok med 1017 nu.

Nogen der ved noget om hvorfor man ikke længere kan downloade ver. 1017?
Skal jeg nedgradere?

--
Regards,
FoLmEr

Fra : JK

Dato : 06-09-04 20:55

On Mon, 06 Sep 2004 21:22:57 +0200, FoLmEr <folmerFJERN@newmail.dk>
wrote:

> [...]
>mærkeligt. Bundkortet kører godt nok med 1017 nu.
>
>Nogen der ved noget om hvorfor man ikke længere kan downloade ver. 1017?

Det er meget normalt med asus. De skovler rundt i bios opdateringer,
som ikke virker.

Man bør normalt vente en uge efter en bios opdatering og lige følge
med i forums, hvor mange der sender deres bundkort til RMA.

Jojo, og det er top-firmaet.

:-/

mvh

John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-09-04 21:51

"FoLmEr" <folmerFJERN@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mærkeligt. Bundkortet kører godt nok med 1017 nu.
>
> Nogen der ved noget om hvorfor man ikke længere kan downloade ver. 1017?

1: Hvorfor opgraderede du? Havde du problemer? Ellers er der normalt ingen
grund til det.
2: Hvorfor vil du nedgradere? Har du problemer? Ellers er der normalt ingen
grund til det.
3: På dette link
http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=P4C800-E%20Deluxe
Ligger der stadidg en bios version 1017 som er udkommet den 6. august 2004,
så der er åbenbart ikke tilbagekaldt noget.

Kurt

Fra : Anders Nielsen

Dato : 06-09-04 23:09

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse news:413ccdc2$0$252$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> 1: Hvorfor opgraderede du? Havde du problemer? Ellers er der normalt ingen
> grund til det.

Det kan da være udemærket at have en BIOS der er "up to date" Resten
af din PC sørger du vel også for løbende at opgradere forhåbentlig.

> 2: Hvorfor vil du nedgradere? Har du problemer? Ellers er der normalt ingen
> grund til det.

Det ku måske være smart at undgå problemer ......inden de kommer.

Bruger du også stadig windows 3.11

> [...]
> Ligger der stadidg en bios version 1017 som er udkommet den 6. august 2004,
> så der er åbenbart ikke tilbagekaldt noget.

Har du husket at opdatere dit skærmbillede eller det er måske
også unødvendig

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 07-09-04 00:00

On 2004-09-06, Anders Nielsen <nej@desvaere.ru> wrote:

> Det kan da være udemærket at have en BIOS der er "up to date" Resten
> af din PC sørger du vel også for løbende at opgradere forhåbentlig.

BIOS = basic input output system. Dens primære formål (nu om stunder) er at
finde et bootmedium og loade dit operativ system. Alle nyere OS'er tager
derefter over.

Så hvis din BIOS kan tildele IRQ's til dit hardware så det kan starte samt
detektere og initialisere den nødvendige hardware, så har du ikke rigtigt
brug for en opdatering.

Eneste man bruger bios opdateringer til idag er,
fejl/compatibilitetsrettelser. F.eks. køre noget givent ram ved en
langsommere hastighed end det selv mener det kan køre. Eller sætte UDMA mode
lavere end disken selv siger den kan, hvis den nu har en fejlagtig tro på
egen formåen. Osv.

Sålænge dit system booter, er stabilt og ellers virker er der ingen grund
til opdatering.

Mine $0.02

Thomas

Fra : FoLmEr

Dato : 09-09-04 14:13

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> Ligger der stadidg en bios version 1017 som er udkommet den 6. august 2004,
> så der er åbenbart ikke tilbagekaldt noget.

1: Jeg ville bygge mit system over den nyeste BIOS. Jeg har været udsat
for at en BIOS-opgradering før har været skyld i BSODs ved samme default
indstillinger. Ved at bygge systemet over den nye BIOS elimineres
fejlene fra tidligere. Information om fejl i den nye BIOS er som regel
nemt at finde og hvis der er fejl og man har symptomerne, er det nemt at
flashe tilbage.
Det er ikke nemt at have en fejl der blev rettet for mange opdateringer
siden.
ASUS er jo heller ikke ude på at gøre BIOS'en dårligere. Det er små og
store fejl der rettes. Kig evt. forbi denne side
http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=P4C800-E%20Deluxe&Type=Latest
og se lidt på hvad de skriver de opdateringer retter. Det er jo smag og
behag hvilke rettelser man vil have og jeg mener bestemt ikke man skal
opgradere hvis systemet kører fejlfrit og de rettelser i den nye BIOS
ikke tiltaler én. Men rettleserne tiltaler mig.

2: Det er lang tid siden jeg har haft et ASUS-kort og jeg ved ikke om
det er en uskreven regel at man nedgraderer hvis de trækker deres BIOS
tilbage.

3: Den var der 1 dag og den næste var den der ikke. Hvis den ikke er
blevet trukket tilbage, er det en fejl på siden. Det er sådan set også
det mit oprindelige spørgsmål går på.

--
Regards,
FoLmEr