Formler til IX-diagram (Mollier diagram)
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 30-08-04 13:24

Jeg ønsker at optegne (programmere) mit eget IX-diagram, men har
ikke umiddelbart formler for kurverne. Kan nogen hjælpe med det?

Her er et billede af et IX-diagram:
(http://dt.fme.vutbr.cz/Termomechanika/ix.htm)

Lars

Fra : Kallestrup

Dato : 30-08-04 21:46

> Jeg ønsker at optegne (programmere) mit eget IX-diagram, men har
> ikke umiddelbart formler for kurverne. Kan nogen hjælpe med det?

> [...]

Her grundligningen :
i = cpl*t+x(r0+cpd*t)
entalpi i = 1,006 * t + 2500*x+1,93*x*t

hygge Kallestrup

Kilder:
Danvak grundbog i ventilations lære etc etc.
Grundlæggende Klimateknik og bygningsfysik, aalborg uni.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 31-08-04 21:23

Kallestrup wrote:

> Her grundligningen :
> i = cpl*t+x(r0+cpd*t)
> entalpi i = 1,006 * t + 2500*x+1,93*x*t
>
> hygge Kallestrup
>

> Kilder:
> Danvak grundbog i ventilations lære etc etc.
> Grundlæggende Klimateknik og bygningsfysik, aalborg uni.

Hvad bruger man det diagram til?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Lars

Dato : 04-09-04 20:47

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
> [...]
Klip.

> Hvad bruger man det diagram til?
>
> mvh.
> Martin Jørgensen

-
> Home of Martin Jørgensen -

Det kan bla bruges til at finde luft fugtighed vha våd tør måling, samt lave
beregninger på klima anlæggets luft side.
--
Venlig Hilsen
Lars Funder

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-09-04 19:45

Lars wrote:
-snip-
> Det kan bla bruges til at finde luft fugtighed vha våd tør måling, samt lave
> beregninger på klima anlæggets luft side.

Interessant...

mvh.
Martin Jørgensen