Ny telefon til uvidende bruger
Fra : anders

Dato : 05-09-04 13:44

Hej

Jeg håber på der er nogle flinke folk herinde, der vil hjælpe mig. Mine krav
til mobiltelefoner har hidtil været: Billigste model!
Nu har jeg i to år været tilfreds med min Nokia 3310, men nu begynder den så
småt at beklage sig og det er tid til at lede efter en ny.

Nu er prisen ikke længere så vigtig, men har i stedet følgene krav (i
prioteret rækkefølge):

Holder i mere end to år.
Robust - kan tåle at være i en baglomme.
Kompakt - kan være i en baglomme.
Radio.
Vibrator - men det er der vel efterhånden i dem alle?
Kamera - ved de ikke er geniale!
Kalender.

Har kigget lidt på en Nokia 5140. De gør lidt for meget ud af at reklamere
med at den er god til fitness-brug. Det afskrækker mig nærmest fra at købe
den! Kan godt li' finessen med kompasset, men kan man få en med GPS?

Er der andre telefoner/mærker jeg skal kigge efter?

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-04 13:54

> Holder i mere end to år.

Det gør de fleste med en ordentlig behandling

> Robust - kan tåle at være i en baglomme.

Nu siger du robust - det forbinder jeg ikke med, at den skal kunne være i en
lomme - det synes jeg alle telefoner skal kunne. Skal den bruges i
forbindelse med håndværker-arbejde osv.? Ellers skulle så godt som alle
telefoner gerne matche dette krav.

> Kompakt - kan være i en baglomme.

Må det gerne være en klaptelefon?

> Radio.

Det indskrænker mulige mærker en del - Nokia er næste de eneste, som har
radio i alle telefonerne.

> Vibrator - men det er der vel efterhånden i dem alle?

Ja, det er i alle nye telefoner.

> Kamera - ved de ikke er geniale!

Skal det være brugbart, eller skal det bare være der?

> Har kigget lidt på en Nokia 5140. De gør lidt for meget ud af at reklamere
> med at den er god til fitness-brug. Det afskrækker mig nærmest fra at købe
> den! Kan godt li' finessen med kompasset, men kan man få en med GPS?

Nej, ikke i en almindelig telefon - så skal vi over og tale SmartPhone,
eller noget i retning af en PDA.

Umiddelbart vil jeg sige, at en telefon som Nokia 6610i burde dække dine
behov - eller en Nokia 5140 som du selv nævner. Skal den rent faktisk bruges
som arbejdstelefon vil jeg nok sige 5140, men du bør udspecificere "robust"
en anelse.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : anders

Dato : 05-09-04 15:18

"Jeppe Vestergaard" skrev:

> Det gør de fleste med en ordentlig behandling

Kender mange der er utlifredse med deres 3310. Flere har haft problemer med
dem - eller batteriet - efter bare et år.

> [...]
> lomme - det synes jeg alle telefoner skal kunne. Skal den bruges i
> forbindelse med håndværker-arbejde osv.? Ellers skulle så godt som alle

Skal ikke bruges som håndværkertelefon. Skal bare kunne tåle at man har den
i baglommen og måske kommer til at sætte sig på den engang imellem. Har min
3310 fint levet op til, men nu begynder den at prokke sig når jeg har haft
den i baglommen. Den beder mig om at sætt sim-kortet i. (Men det ER jo i!)

> Må det gerne være en klaptelefon?

Hvis ikke klappen er sådan en der let knækker af eller bliver løs i ledene
efter nogle måneder, så ja. Må gerne være med klap, men ikke et must.

> Det indskrænker mulige mærker en del - Nokia er næste de eneste, som har
> radio i alle telefonerne.

Faktisk burde jeg have skrevet radio længere oppe på listen, for det vil jeg
rigtig gerne have.

> Ja, det er i alle nye telefoner.

> Skal det være brugbart, eller skal det bare være der?

Skal bare være der. Har et glimrene IXUS v3 som jeg er rigtig glad for.
Kameraet i telefonen skal bare være til sjov og ballade (hvilket de jo også
kun er)

> Nej, ikke i en almindelig telefon - så skal vi over og tale SmartPhone,
> eller noget i retning af en PDA.

Tænkte jeg nok. (Bort set fra jeg ikke ved hvad en SmartPhone er. Tror lige
jeg vil undersøge hvad der er for noget)

> [...]
bruges
> som arbejdstelefon vil jeg nok sige 5140, men du bør udspecificere

6610i ser også interresant ud. Citat fra nokia.dk: "Kalendernoter: op til
250 poster med maks. størrelse". Det er ikke det samme som at der er
kalender i, er det?

Mvh
Anders

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 16:22

anders skrev:

> Kender mange der er utlifredse med deres 3310. Flere har haft problemer
> med dem - eller batteriet - efter bare et år.

Det er alm. kendt for 3310 - det er en meget skrøbelig telefon og den er
modtagelig over for fugt bare du viser den en sveddråbe.

> Skal ikke bruges som håndværkertelefon. Skal bare kunne tåle at man har
> den i baglommen og måske kommer til at sætte sig på den engang imellem.

Kommer an på din vægt jo

Måske du skulle overveje ikke at have den i baglommen - de færste kan
holde til det knæk de der kan få med 80 kilo ovenpå.

> Har min 3310 fint levet op til, men nu begynder den at prokke sig når jeg
> har haft den i baglommen. Den beder mig om at sætt sim-kortet i. (Men det
> ER jo i!)

Se ovenfor.

> 6610i ser også interresant ud. Citat fra nokia.dk: "Kalendernoter: op til
> 250 poster med maks. størrelse". Det er ikke det samme som at der er
> kalender i, er det?

Jeg vil kalde det en rigtig kalender. Jeg har selv en 6610i.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : anders

Dato : 05-09-04 18:07

"Martin Johansen [6000]" skrev:

> Det er alm. kendt for 3310 - det er en meget skrøbelig telefon og den er
> modtagelig over for fugt bare du viser den en sveddråbe.

> Kommer an på din vægt jo

Godt skudt! (se nedenfor)

> [...]
>
> Se ovenfor.

> Jeg vil kalde det en rigtig kalender. Jeg har selv en 6610i.

Og du kan anbefale den?
Hvad kan du sige negativt om den?

Mvh
Anders