Nokia tryk og tal
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-09-04 13:55

Hej

jeg har en Nokia 5140, og dertil fulgte der heatset med..

Jeg har indtalt stemmekoder til nogle kontaktpersoner... Og jeg ville da
godt have funktionen til at virke, når jeg trykker på headsetknappen at jeg
så kan sige et navn og den ringer op... Men når jeg trykker på tasten, så
siger telefonenen at det ikk er aktiveret, og spørger om jeg vil aktivere
det.. og det svarer jeg så JA til, mens den så kommer med fejl at det kan
den ikke og siger jeg skal tjekke instillinger...

Er det en softwarefejl, eller hvor skal jeg kigge efter disse instillinger?

Mvh. bjarke

Fra : Per Krabbe

Dato : 04-09-04 15:03

> [...]
> det.. og det svarer jeg så JA til, mens den så kommer med fejl at det kan
> den ikke og siger jeg skal tjekke instillinger...

Trykker du indtil den "siger" "dyttelyt"

pkc

PS. Sådan siger den altså - dyttelyt

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-09-04 16:31

"Per Krabbe" <must_be_changed_@scanboat.com> wrote in message

> Trykker du indtil den "siger" "dyttelyt"

det har jeg også prøvet, men der sker ikke noget... den viser stadig en
skærm med om man vil aktivere tryk og tal.. Men så er det jeg ikke lige
forstår.. for jeg har vist set et sted at teleselskabet skal understøtte
tryk og tal, men det forstår jeg da ikke noget af for hvorfor skulle det
have noget med teleselskabet for at kunne ringe en op med tryk på en tast.

Fra : Calle.

Dato : 04-09-04 17:59

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> understøtte tryk og tal, men det forstår jeg da ikke noget af for
> hvorfor skulle det have noget med teleselskabet for at kunne ringe en

Det kræver også modtageren har en tryk og tal telefon

--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 04-09-04 17:58

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> tjekke instillinger...
>
> Er det en softwarefejl, eller hvor skal jeg kigge efter disse

Tryk og tal er noget helt andet (lidt ala walkie talkie funktion). Læs
manualen.

--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 04-09-04 18:01

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> tjekke instillinger...
>
> Er det en softwarefejl, eller hvor skal jeg kigge efter disse

din stemmestyring virker kun når du trykker på overste knap til højre på
telefonen indtil den kommer med tonen

--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 04-09-04 18:07

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> tjekke instillinger...
>
> Er det en softwarefejl, eller hvor skal jeg kigge efter disse

prøv evt. at se her
1b - Ring op med headset

a.. Tryk på knappen på headset-ledningen, og hold knappen nede til
der har lydt et tonesignal og displayet viser Tal nu.
b.. Sig kodeordet.
c.. Navn og nummer bekræftes på displayet, og nummeret ringes op.

--
Calle.

begin 666 whitedot.gif
M1TE&.#EA!P`'`( ``/_______R'Y! $```$`+ `````'``<```(*3(!VF.P/
&V9*&%@`[
`
end

Fra : Calle.

Dato : 04-09-04 18:14

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> tjekke instillinger...
>
> Er det en softwarefejl, eller hvor skal jeg kigge efter disse

Har lige prøvet med min. Der virker det fint.
Det tyder på, at du bruger den forkerte knap.
Hold den undersænkede nede i et stykke tid, så virker det.
Det ser ud til at du bruger den forhøjede, som er til tryk og tal (som
åbenbart ikke er lanceret af teleselskaberne endnu)
--
Calle.