Nokia 6230 - SE K700i
Fra : Anders

Dato : 04-09-04 08:30

Hej i gruppen

Jeg skal have en ny mobilos.
Og jeg har besluttet mig en af ovenstående modeller.
Kender begge modeller rimeligt godt.

Hvad er jeres erfaringer på disse to modeller....
Det er både negativt og positivt.

/Anders

Fra : Anders

Dato : 04-09-04 11:15

Har besluttet mig for en SE K700i, da den har bedre lyd, kamera, og
standbytid.

Men så jeg selvfølgelig ikke mulighed for at montere ektra hukommelse, men
hvad fanden den har trods alt 41 mb.

/Anders

Fra : DaneX

Dato : 04-09-04 12:48

> Har besluttet mig for en SE K700i, da den har bedre lyd, kamera, og
> standbytid.

Og ikke mindst bedre skærm! Meget stort plus i min bog.

Fra : Anders

Dato : 04-09-04 13:18

Og så er der blitz i kameraet, og bedre lyd.

/Anders

Fra : Mads Stetter

Dato : 04-09-04 15:05

Anders wrote:
> Og så er der blitz i kameraet, og bedre lyd.
>
> /Anders

Kan du sige lys.... ikke blitz!

MVH Mads Stetter

Fra : Karsten Vinding

Dato : 04-09-04 16:23

In news:chc4i2$26vd$1@news.cybercity.dk, Anders wrote:

> Har besluttet mig for en SE K700i, da den har bedre lyd, kamera, og
> standbytid.

Hej. Jeg skal ikke anfægte dit valg, K700i er en lækker fon, men...

Bedre lyd. Jeg har en 6230, og en arbejdskammerat har en k700i, og der er
ingen tvivl om at min nokia spiller langt bedre end hans S/E. Den kan også
spille lidt højere.

Hans batterilevetid er også helt til grin. Ved for ham almindeligt brug,
hvor hans forhenværende 6600 klarede 2-4 dage på en opladning, kører hans
K700i kun godt ½ dag. Der er blevet byttet batteri på den uden at det hjalp,
nu skal han have byttet telefonen. Min 6230 klarer ca. 4-5 dage ved et lidt
mindre forbrug.

Kameraet er bedre, men jeg synes nu min 6230 tager ret gode billeder.
Desværre er kameraet i 6230 lidt begrænset i sin funktionalitet, kan ikke
zoome o.s.v., det er en ikke uvæsentlig anke.

> Men så jeg selvfølgelig ikke mulighed for at montere ektra
> hukommelse, men hvad fanden den har trods alt 41 mb.

De løber efter min erfaring desværre hurtigt tør, særligt hvis du vil bruge
den som musikafspiller. Det er imho en kæmpe fejl af S/E at de laver en
telefon med musik funktionalitet, og man så ikke kan udvide hukommelsen.
Helt ufatteligt dumt IMHO.

Hvis jeg skulle vælge idag, ville jeg stadig snuppe 6230, alene på det
grundlag at hukommelsen kan udvides.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Anders

Dato : 04-09-04 16:34

Så er det nok din kammerat der har fået en 'mandagsmodel'. Kender flere der
har en, og deres kan godt holde strøm 14 dage uden probs. (normalt brug).

Nokia'en har 24 stemmers poly. lyd, hvor har SE har 40 stemmers's polylyd,
så jeg ved ikke hvor du har udtalelse fra.

/Anders

Fra : Karsten Vinding

Dato : 04-09-04 20:56

In news:chcn9a$2pea$1@news.cybercity.dk, Anders wrote:

> Så er det nok din kammerat der har fået en 'mandagsmodel'. Kender
> flere der har en, og deres kan godt holde strøm 14 dage uden probs.
> (normalt brug).

Ja, det er det sandsynligvis, men han er indtil videre ret skuffet over den.

> Nokia'en har 24 stemmers poly. lyd, hvor har SE har 40 stemmers's
> polylyd, så jeg ved ikke hvor du har udtalelse fra.

Hvem snakker om hvor mange stemmer polylyd den kan lave? Jeg snakker om den
lydkvalitet telefonen spiller musik med.

Udtalelsen kommer fra en direkte sammenligning af de to telefoner, under
afspilning af den samme MP3. Hans K700i har en spinkel lyd hvor telefonen
rasler med, hvor 6230'eren er mere fyldig, og der er også flere detaljer.

Om der er 24 eller 40 stemmer i mine i forvejen meget detaljerede
ringetoner, ser jeg som en fuldstændig ligegyldig feature. Det er alligevel
sjovere at bruge MP3/WMA filer til ringetoner.

Nu må du ikke forstå dette som at jeg har noget imod K700i'eren, det har jeg
ikke, det er en fed fon, men de erfaringer jeg indirekte har med den gennem
min kollega, er altså ikke kun positive.

Og så dårlig er en 6230 altså ikke, den er bare allerede ved at være gammel
i sammenligning med K700i, der er en nyere model. Jeg skifter ikke min 6230
endnu, dertil har den tjent mig for godt.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Anders

Dato : 05-09-04 05:55

Nu kommer det vel også an på, hvordan man laver sine MP3 filer, om man
ripper fra sine egne CD'ere eller om man dumper dem ned fra nettet
(forskellen er stor).

/ Anders

Fra : John

Dato : 05-09-04 11:22

"Anders" <dsl147695@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Nu kommer det vel også an på, hvordan man laver sine MP3 filer, om man
> ripper fra sine egne CD'ere eller om man dumper dem ned fra nettet
> (forskellen er stor).

Den generalisering holder da ikke.

Det kommer både an på hvordan man selv ripper og kvaliteten af det man
henter ned. Der findes da masser af musik på nettet der ligger i en god
kvalitet lige som der findes masser af mennesker der ripper i en
skodkvalitet (128 kbit/s eller lignende)

Mvh

John

Fra : Anders

Dato : 05-09-04 14:49

Du kan skrive til Fauenhofer og høre om det du kalder skodkvalitet nu også
er skod kvalitet.

Jeg kan svare dig allerede på spørgsmålet, og sige 128 kbps er standard
kvaliteten indenfor MP3 musik.

Skal lige sige at Fauenhofer er ophavsmændene til MP3 systemet, så de må
vide hvad de snakker om..

/Anders

Fra : John

Dato : 05-09-04 20:49

> Du kan skrive til Fauenhofer og høre om det du kalder skodkvalitet nu også
> er skod kvalitet.

Jeg er da f&/%ing ligeglad med hvad Frauenhofer mener der er skodkvalitet
eller ej.

> Jeg kan svare dig allerede på spørgsmålet, og sige 128 kbps er standard
> kvaliteten indenfor MP3 musik.

Nej det er ikke. Det var det engang - i dag ligger stort set alt i 192
kbit/s eller derover hvis det er musik til download.

> Skal lige sige at Fauenhofer er ophavsmændene til MP3 systemet, så de må
> vide hvad de snakker om..

Ja, som i dag er ejet af franske Thomson. Det er jeg ganske udemærket klar
over - og? fristes jeg til at skrive...

Mvh

John

Fra : Karsten Vinding

Dato : 05-09-04 15:43

In news:che672$1ldb$1@news.cybercity.dk, Anders wrote:

> Nu kommer det vel også an på, hvordan man laver sine MP3 filer, om man
> ripper fra sine egne CD'ere eller om man dumper dem ned fra nettet
> (forskellen er stor).

Det gør det helt sikkert. Men gengivelsen af den samme MP3 overført fra den
ene fon til den anden via Bluetooth, fortæller nok mere om forskellene i
telefonernes lydkvalitet, uanset kvaliteten af MP3'en.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Anders

Dato : 05-09-04 15:53

Det er fuldstændigt korrekt...

Forskellen mellem de enkelte telefoner har ikke noget med mp3 filen at gøre,
det er udelukkende telefonens lydkvalitet, hvor forskellen kan høres.

/Anders

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 15-09-04 17:53

> [...]
> der
> har en, og deres kan godt holde strøm 14 dage uden probs. (normalt brug).

Jeg får min egen K700i ind ad døren imorgen (som erstatning for min 6230),
og håber inderligt, du har ret. Min eneste anke ved telefonen var den
forholdsvist korte standby tid, man hører om i diverse reviews (også med
R2L - nyeste software). Er der virkelig korrekt med 14 dages standby, eller
er der "smurt lidt tykt på" for at virke overbevisende?

\Mandal

Fra : Anders

Dato : 15-09-04 18:12

Den jeg havde (fortrød sku' egentlig at jeg solgte den), kunne godt holde de
14 dages tid, hvis du deaktivere BT
(BlueTooth).

Husk lige når du modtager den, at lade den op i op til 24 timer, så holder
batteriet længere. Og lad være med at 'klatlade' den.

Det gør jeg altid ved køb af nye mobiltelefoner, og der er ingen af dem der
har taget skade endnu.

Kameraet er vidst lidt bedre end Nokia 6230.

/Anders

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 15-09-04 19:18

> Den jeg havde (fortrød sku' egentlig at jeg solgte den), kunne godt holde
> de
> 14 dages tid, hvis du deaktivere BT
> (BlueTooth).

Det lyder sgu godt :D

> Husk lige når du modtager den, at lade den op i op til 24 timer, så holder
> batteriet længere. Og lad være med at 'klatlade' den.

Selvfølgelig... Klatladning betyder dog intet, når telefonen først har været
ladet fuldt op og derefter afladet en tre, fire gange.

> Kameraet er vidst lidt bedre end Nokia 6230.

6230eren bliver liggende lidt i gemmeren, i tilfælde af, at jeg bliver
skuffet over K700i´eren :D

\Mandal

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 04-09-04 16:39

Hejsa Anders, du har jo lige solgt din SE710 så du burde
vide hvilke funktioner den har, og du har jo også haft en Nokia 6600
som er meget lig med en 6230 i opbygningen ( funktioner )

/ Qbic

Fra : Anders

Dato : 04-09-04 16:48

Jeg ved sku' da godt hvordan den virker, og den hedder altså SE K700i og
ikke SE710.

Det er åbenbart ikke alle folk der ved hvad den kan og ikke kan...

/Anders

Fra : Anders

Dato : 04-09-04 16:53

Det er åbentbart ikke alle der kender siden www.mobilvalg.dk

Der kan man nemlig sammenligne begge telefoner, skide smart.

/Anders

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-04 18:17

> [...]
hjalp,
> nu skal han have byttet telefonen. Min 6230 klarer ca. 4-5 dage ved et

Skyldes den lave batteritid på K700 ikke bare, at han ikke har den nyeste
software? Mindes da, at der var problemer med den første software hvad angår
levetid på batteriet.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 15-09-04 17:52

"Karsten Vinding" <karsten@vinding.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Bedre lyd. Jeg har en 6230, og en arbejdskammerat har en k700i, og der er
> ingen tvivl om at min nokia spiller langt bedre end hans S/E. Den kan også
> spille lidt højere.

Mon ikke der er tale om "samtale"-kvalitet?

\Mandal