Ufo Aftermatch !?!
Fra : Eg Egemarke

Dato : 30-08-04 11:45

Så dette på på tilbud og kom straks til at tænke det gamle træk baserede UFO
hvor man skulle nakke aliens som i et skak spil altså træk baseret samt
samle teknologi fra disse aliens mm
Jeg husker dette som et MEGET fængslende spil som man kunne få meget tid til
at gå med.
Men hvordan er det "nye" i forhold til det gamle holder ideen stadig ??
er det stadig træk baseret og er storyline stort set den samme bare i ny og
bedre indpakning ??

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : JH

Dato : 30-08-04 12:32

Eg Egemarke wrote:
> [...]
> er det stadig træk baseret og er storyline stort set den samme bare i ny og

Du kan læse masser af reviews her:
http://www.gamerankings.com/htmlpages4/913875.asp

Spillet hedder iø UFO: Aftermath

Vh JH

Fra : Peter T.

Dato : 30-08-04 12:47

Eg Egemarke leverede følgende historie fra de varme lande:

> Men hvordan er det "nye" i forhold til det gamle holder ideen stadig
> ?? er det stadig træk baseret og er storyline stort set den samme bare
> i ny og bedre indpakning ??

Jeg har aldrig prøvet det gamle, men spillede et par lignende spil på
Amigaen, som UFO har kopieret fra. Men det nye er superfedt og jeg blev
ret nostalgisk over at sådan et gameplay stadig holder 100%. Så det er
alle pengene værd! Husk dog at patche spillet inden du starter et nyt
spil, da der er rettet et par, men store bugs i det, og det vil eliminere
dine saved games under den gamle version.

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.

Fra : Peter T.

Dato : 30-08-04 12:48

Eg Egemarke leverede følgende historie fra de varme lande:

> Så dette på på tilbud

Forresten! Hvorhenne har du set spillet på tilbud? For jeg har et par
venner, som ret sikkert vil være interesseret i en kopi. :)

Fra : Eg Egemarke

Dato : 31-08-04 10:14

Jeg bor i sverige, og det er i eet af de lokale store centre herovre ?!?

Fra : Peter T.

Dato : 01-09-04 08:09

Eg Egemarke leverede følgende historie fra de varme lande:

> Jeg bor i sverige, og det er i eet af de lokale store centre herovre ?!?

Okay.

Fra : Dan

Dato : 01-09-04 19:01

> [...]
>
> Forresten! Hvorhenne har du set spillet på tilbud? For jeg har et par
> venner, som ret sikkert vil være interesseret i en kopi. :)

Fona i roskilde har det til en hund:)

Fra : Erik

Dato : 30-08-04 14:03

"Eg Egemarke" skrev:
> [...]
> er det stadig træk baseret og er storyline stort set den samme bare i ny og

Hvis du kunne lide de gamle UFO spil så kan du garanteret også lide
Silent Storm og udvidelsen Silent Storm Sentinels.
Selve gameplayet er meget lig UFO, dog er der ikke nogen
research og produktionsdel som der var i UFO.
http://www.nival.com/eng/s2_info.html
http://www.firingsquad.com/games/silent_storm_review/
http://www.gamershell.com/reviews_SilentStormReview.shtml

--
Erik

Fra : Peter Larsen

Dato : 30-08-04 22:32

"Erik" <egern-dd@skoven.wx> wrote in message

> [...]
> Selve gameplayet er meget lig UFO, dog er der ikke nogen
> research og produktionsdel som der var i UFO.

Lyt efter denne mand :)

Fra : Dan

Dato : 31-08-04 17:13

"Peter Larsen" <Trump???@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Lyt efter denne mand :)

Der sgu bare ikk aliens med;) Øv øv, for så var jeg solgt..
Dan

Fra : Dan

Dato : 30-08-04 17:30

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvordan er det "nye" i forhold til det gamle holder ideen stadig ??
> er det stadig træk baseret og er storyline stort set den samme bare i ny

Hej..
Som gammel hærdet ufo spiller må jeg sige at det ikke holder..Det er sgu
rimeligt tamt..Jeg blev ihvertfald dybt skuffet..

Dan
"CB500Rooaar"

Fra : Ole Steiness

Dato : 02-09-04 21:59

Ak ja... UFO: Enemy Unknown er en klassiker, som IMHO havde sin charme i
både spilstruktur og historie - hele det klassiske "invasions-hype" gjorde
spillet til noget helt særligt.

Desværre er serien blevet voldtaget flere gange, af udviklere, der
fusionerede, lukkede, skiftede tro, etc. Resultatet er blevet en række MEGET
forskellige spil, voldsomt svingende i kvalitet.

UFO: Aftermath er, alternativerne taget i betragtning, et ganske okay forsøg
på at genskabe stil og stemning fra den gamle klassiker. Jeg tror nok, at
Altar er et rumænsk el. tjekkisk selskab, som har forsøgt at løfte den store
arv...og jeg er da glad for, at nogen har gjort det... især efter, at
Hasbro/Microprose syltede XCOM 5.

Mit råd er: Giv UFO: Aftermath en chance. Det er ikke det gamle spil igen,
men ikke desto mindre udmærket underholdning... men klart en smagssag, alt
efter, hvor nostalgisk/fintfølende, man er...!

VH Ole Steiness,

gammel anmelder-ged og inkarneret UFO-fan