Red Alert igen - igen...
Fra : J W Nielsen

Dato : 29-08-04 08:47

Hej...
"Ja, den er god med jer"
Nu har jeg læst to tråde igennem, hvor det fremgår, at installation af Red
Alert på XP nærmest er problemløst - men den VIL ALTSÅ ikke... Og jeg havde
glædet mig sådan !!!
Jeg har omhyggeligt fulgt anvisningerne fra tråden af 22.08.
Igår forsøgte jeg mig på knægtens pc med anvisningerne af 28.08.
På begge PC'er installereret med XP får jeg følgende fejl:

"Procedureindgangspunktet SMapLS_IP_EBP_12 blev ikke fundet i
DDL-biblioteket KERNEL32.dll"

- og det siger mig jo en hel del
Kan I hjælpe, så der kan komme lidt nostagi på drengen her i weekenden ?

Mvh
jørgen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 29-08-04 09:15

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> DDL-biblioteket KERNEL32.dll"
>
> - og det siger mig jo en hel del
> Kan I hjælpe, så der kan komme lidt nostagi på drengen her i weekenden ?

I tråden fra d. 22.08 fulgte du da også det link jeg smed af der?
http://www.planetcnc.com/features/techtroopers/classicsInXP/

Hvis ikke det virker så er der noget galt med din maskine, jeg har endnu
ikke prøvet at få en mislykket installation ved at følge guiden.

Mvh
Benjamin

Fra : Mythos

Dato : 29-08-04 13:35

> [...]
> DDL-biblioteket KERNEL32.dll"
>
> - og det siger mig jo en hel del
> Kan I hjælpe, så der kan komme lidt nostagi på drengen her i weekenden ?

Prøv og kig her http://www.duxcw.com/dcforum/DCForumID1/320.html Der er
andre der også har fået det til at virke.

Kim Larsen

Fra : J W Nielsen

Dato : 29-08-04 16:13

Hej...
Fulgte omhyggeligt det ene link - og det virkede på den ene PC - super mange
tak....
På den anden forsvandt den tidligere nævnte fejlmeddelelse og er erstattet
af en kortvarig sort skærm hvorefter Red Alert-programmet lægger sig i
nederste linie og XP går tilbage til skrivebordet. Samme fejl opstår iøvrigt
sammen med Rollercoaster - mon ikke det er et problem med grafikkortet
(integreret) istedet ???

Mvh
Jørgen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 29-08-04 16:24

> [...]
iøvrigt
> sammen med Rollercoaster - mon ikke det er et problem med grafikkortet

Red Alert benytter ikke noget fancy grafik og kan fint nøjes med 2 MB RAM på
grafikkortet.
Har du prøvet at patche spillet?

Mvh
Benjamin

Fra : J W Nielsen

Dato : 29-08-04 16:51

> Red Alert benytter ikke noget fancy grafik og kan fint nøjes med 2 MB
> RAM på grafikkortet.
> Har du prøvet at patche spillet?

Hej Benjamin...
Næ, det gør den vel ikke - det integrerede kort har 32Mb shared...
Mb er et Asus A7V8X-MX/SE KM400 - jeg har opdateret grafikdelen gennem Asus
hp, men det har ikke haft nogen virkning.
Det undrer mig bare at det er den samme fejl på begge programmer....
Jeg har installeret de 2 patches som vejledningen foreskriver (var det 1.08
og 3.03?).

Har jeg andre muligheder...

/Jørgen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 29-08-04 18:34

> [...]
> Det undrer mig bare at det er den samme fejl på begge programmer....
> Jeg har installeret de 2 patches som vejledningen foreskriver (var det

1.08 er den sidste "nye" officielle patch, 3.03 er en uofficiel patch der
tillader op 8 spillere over LAN og internet (mod tidligere 4).
Begge patches burde få RA til at virke under Windows XP, bare en af dem er
installeret.
Så hvad der ellers kan gøres aner jeg ikke, ikke andet end at prøve igen og
gøre alle .exe filerne til spillet Win95 kompatible.
Huskede du at installere i den rigtige rækkefølge (hvis du har Counterstrike
+ Aftermath udvidelserne)?
Red Alert -> Counterstrike -> Aftermath

Mvh
Benjamin