"Monster"/"Forbrydelser"
Fra : Rasmussen

Dato : 05-09-04 20:09

Hej NG!

Har været så heldig at se to gode film her de sidste par dag og det syntes
jeg er sjældent.

Den anden dag så jeg den danske film "Forbrydelser" og den var tankevækkende
på mange områder. Jeg syntes bare ikke jeg rigtig har hørt om den før.
Er det mig der bare ikke har fulgt med?

I går aftes så jeg så "Monster" og hold da op, det er en barsk film og nogen
sørgelige skæbner, men desværre nok meget realistisk.

Nu bliver problemet jo så nok at det bliver svært at finde nogen film lige
foreløbig der er værd at se.hmmmmmmm

Har I set dem og hvad er jeres mening.

Lena

Fra : Morten Bowman

Dato : 05-09-04 21:55

On Sun, 5 Sep 2004 21:09:24 +0200, "Rasmussen" <fuck@you.com> wrote:

> [...]
>på mange områder. Jeg syntes bare ikke jeg rigtig har hørt om den før.

Jeg fandt filmen alt for uvedkommende og uindfølelig. Endnu mere
tankevækkende var det da jeg så ekstramaterialet igennem. De giver alle
udtryk for at have været meget berørt af det at optage i et fængsel og på
Riget, men jeg oplevede det bare ikke i filmen? Det er ligesom om at de alle
selv oplevede det som en stor og stærk oplevelse, og de har også opfattelsen
af at det kom ud på billederne og i skuespillet. Det var bare ikke den
oplevelse jeg fik. Jeg fandt den kedelig og ind imellem ganske urealistisk.
3 ud 6 *

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Morten Bowman

Dato : 05-09-04 22:00

>I går aftes så jeg så "Monster" og hold da op, det er en barsk film og nogen
>sørgelige skæbner, men desværre nok meget realistisk.

En fremragende film. Kanon spil af Theron, hvor imod Ricci's spil er noget
svagere. Jeg fandt den meget realistisk og tankevækkende.

>Nu bliver problemet jo så nok at det bliver svært at finde nogen film lige
>foreløbig der er værd at se.hmmmmmmm

The butterfly effect dir cut
Eternal sunshine of a spotless mind
Lost in translation
Elephant
The Dreamers

Kan jeg da lige komme i tanke om

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 05-09-04 22:02

"Rasmussen" <fuck@you.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sørgelige skæbner, men desværre nok meget realistisk.
>
> Nu bliver problemet jo så nok at det bliver svært at finde nogen film lige

Monster er intet mindre end forrygende.
Hold da op, så grim Charlize Theron kan blive. Og suverænt skuespil.

Eneste anke jeg havde til den film, er at hun overspiller en smule i de
scener, hvor hun puster sig op (blærescener)
Der er lidt for meget "Carsten og Helge" over det, men ellers en fantastisk
præstation.

Jeg fik iøvrigt også respekt for Halle Berry's præstation i Gothika her til
aften.
Den var bestemt heller ikke kedelig.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : metalmickey

Dato : 05-09-04 22:46

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> scener, hvor hun puster sig op (blærescener)
> Der er lidt for meget "Carsten og Helge" over det, men ellers en

Jeg så filmen i Skotland i foråret, og havde bagefter tænkt noget
tilsvarende, idet at det virkede som om at hun "overspillede" til tider. Et
par dage efter, viste Channel 4 (mener jeg, at det var) en dokumentar om den
virkelige kvinde bag, og her blev jeg virkelig overrasket, idet at det
virkelig var den måde hun opførte sig på - så skuespiller-præsentationen er
faktisk til UG vidste det sig alligevel!

-Thomas

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-09-04 12:49

> [...]
> overrasket, idet at det virkelig var den måde hun opførte sig på - så
> skuespiller-præsentationen er faktisk til UG vidste det sig alligevel!

Undervurdér aldrig hvordan virkelige mennesker "overspiller" til daglig.

Hvem siger f.eks. at John Mills overspiller i Se7en? Eftersom Mills er en
fiktiv figur er det ikke til at vide. Menneskers opførsel i pressede
situationer hænger aldrig sammen med, hvad fx en forfatter forestiller sig.

Mark

Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 07-09-04 13:54

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fiktiv figur er det ikke til at vide. Menneskers opførsel i pressede
> situationer hænger aldrig sammen med, hvad fx en forfatter forestiller

Jeps, jeg så engang en veninde i en stærkt presset situation. Hendes
reaktion var helt ekstrem (selv i sådan en situation) og jeg kan huske jeg
bad hende falde ned, og slappe af.Men sådan reagerede hun altså i sådan en
situation.

Ingen tvivl om at hvis det var en film jeg havde set, ville jeg syntes hun
lagde ALT for tykt på til at det var troværdigt. Det tænker jeg tit over når
jeg jeg begynder at krumme tæer over skuespillere der overspiller i forhold
til hvad mine forventninger.

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-09-04 13:59

Ronny Roy Nielsen wrote:

> [...]
> jeg jeg begynder at krumme tæer over skuespillere der overspiller i forhold

Det var blandt andet det jeg mente da jeg skrev dette indlæg:

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=411cd82e%240%24155%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3D%2522david%2Brasmussen%2522%2Boverspiller%26ie%3DUTF-8%26hl%3Dda%26btnG%3DGoogle-s%25C3%25B8gning

I Hollywood er personerne tit portræteret som et slags gennemsnit over
folk i den vestlige verden. Der skal ikke meget afvigelse til før det
kaldes "overspil".

/David

Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 07-09-04 15:15

> [...]
>
> I Hollywood er personerne tit portræteret som et slags gennemsnit over
> folk i den vestlige verden. Der skal ikke meget afvigelse til før det

Ja det er sørgeligt. Især når folk blindt accepterer ekstreme reaktioner fra
"virkeligheden", såsom i Jerry Springer....

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 07-09-04 15:40

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> fiktiv figur er det ikke til at vide. Menneskers opførsel i pressede
> situationer hænger aldrig sammen med, hvad fx en forfatter forestiller

Jeg siger, at Brad Pitt overspiller i slutningen af filmen.
Hedder han forresten ikke David Mills i filmen og ikke John?
John er vel ham der John Doe?

Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 07-09-04 21:21

> sig.
>
> Jeg siger, at Brad Pitt overspiller i slutningen af filmen.

Jeg siger du ville reagere på nøjagtigt samme måde. Tja, det er også en
hypotetisk situation....

Fra : jytte

Dato : 05-09-04 22:07

> [...]
tankevækkende
> på mange områder. Jeg syntes bare ikke jeg rigtig har hørt om den før.

Har set forbrydelser fornyelig, og synes at de 2 kvinder Ann Leonora
Jørgensen og Trine Dyrholm leverer et kanonspil !! intet mindre og de hæver
filmen over gennemsnittet. Ellers synes jeg nogle steder den virkede noget
ujævn og lettere diletantisk i spillet.

Jytte