The Wicker Man på DR2 i går, fantastisk fi~
Fra : Jacob Riis

Dato : 05-09-04 12:44

Jeg så The Wicker Man på DR2 i går http://www.imdb.com/title/tt0070917/
Det var da en herlig anderledes film, jeg blev straks grebet af den. Og så
var musikken i filmen også ganske underholdende. Men jeg fik desværre ikke
set den sidste halve time. Jeg fik set dertil hvor politibetjenen måtte
opgive at hente forstærkning fra fastlandet og selv klare at løse mysteriet
om den forsvundne pige. Jeg får nok desværre aldrig set filmen igen så hvis
der var andre der så filmen må de gerne komme med et lille resume. Hvem var
pigen, var hun blevet dræbt og skete der ellers noget spændende...

--
Jacob

Fra : ML-78

Dato : 05-09-04 13:11

Jacob Riis skrev:

> [...]
mysteriet
> om den forsvundne pige. Jeg får nok desværre aldrig set filmen igen
[...]

Den kan fås billigt på 2-disc DVD, hvor både den skamklippede version og
den "rigtige" 102 minutters version findes. Der er ingen grund til at
lade sig nøjes med et resumé, specielt ikke da den sidste scene er
filmens bedste.

ML-78

Fra : Brian P

Dato : 05-09-04 13:48

"ML-78" <

> [...]
> den "rigtige" 102 minutters version findes. Der er ingen grund til at
> lade sig nøjes med et resumé, specielt ikke da den sidste scene er

Enig. Hvor kan den fås?

Fra : ML-78

Dato : 05-09-04 14:49

Brian P skrev:

> Enig. Hvor kan den fås?

Den er ude på både R1 og R2, så hos stort set alle udenlandske
web-butikker. Jeg gav i sin tid £10 for R2-versionen hos Bensons men den
koster mere nu. Loaded247.com har R1 til £12.

ML-78

Fra : Jesper

Dato : 05-09-04 16:11

ML-78 <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> web-butikker. Jeg gav i sin tid £10 for R2-versionen hos Bensons men den
> koster mere nu. Loaded247.com har R1 til £12.

For det første har jeg handlet hos DVDPacific uden problemer.
For det andet har loaded247.com kun 1 disk udgaven af kurvefletmanden,
ikke Anchor Bays 2 disk udgave.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : ML-78

Dato : 05-09-04 17:24

Jesper skrev:

> For det første har jeg handlet hos DVDPacific uden problemer.

Men det er der tydeligvis mange, der ikke har. Som du kan se i tråden
jeg linkede til er der stadig problemer.

> For det andet har loaded247.com kun 1 disk udgaven af kurvefletmanden,
> ikke Anchor Bays 2 disk udgave.

Du har ret.

ML-78

Fra : Jesper

Dato : 05-09-04 15:07

http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=12374

--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : ML-78

Dato : 05-09-04 15:12

Jesper skrev:

> http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=12374

For det første bør man ikke handle der:

http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=9655

For det andet er prisen inkl. porto højere end www.loaded247.com med
mindre man vælger surface mail.

ML-78

Fra : Brian P

Dato : 05-09-04 17:06

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> For det første bør man ikke handle der:
>
> http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=9655
>
> For det andet er prisen inkl. porto højere end www.loaded247.com med
> mindre man vælger surface mail.

men loaded har den jo netop kun i 88-minutters versionen..

Fra : Brian P

Dato : 05-09-04 17:14

Laserdisken reklamerer med at de har filmen (begge udgaver) til 149 kr. fra
7/9!

Fra : Brian P

Dato : 05-09-04 17:20

Øh, 129 kr. fra 7/9. Jeg har lige bestilt den...

Fra : ML-78

Dato : 05-09-04 17:22

Brian P skrev:

> men loaded har den jo netop kun i 88-minutters versionen..

Hmm, det havde jeg ikke set. Men den findes på R1 med begge versioner.

Mht. den version der udkommer 7/9 så har Axelmusic den til 90 kr. Hvad
den vil indeholde aner jeg ikke.

ML-78

Fra : Brian P

Dato : 05-09-04 20:40

"ML-78"

> Mht. den version der udkommer 7/9 så har Axelmusic den til 90 kr. Hvad
> den vil indeholde aner jeg ikke.

Aarrrggh, snydt igen. Men ifølge den beskrivelse jeg nåede at se inden jeg
gav 39 kr. for meget, indeholdt DVDen begge versioner... Tak for diverse
tips, men husk: Acelmusic er billyst!

Fra : Brian P

Dato : 08-09-04 18:01

> Hmm, det havde jeg ikke set. Men den findes på R1 med begge versioner.
>
> Mht. den version der udkommer 7/9 så har Axelmusic den til 90 kr. Hvad
> den vil indeholde aner jeg ikke.

Hm. Laserdisken skriver d.d.:

Der har været noget kludder i udgivelserne af The Wicker Man.

Du havde bestilt en single disc-udgave af The Extended Version, men den
er aldrig blevet udgivet alligevel, så vi har derfor slettet ordren.
Pengene bliver naturligvis ikke hævet.

Til gengæld er den originale "Wooden Box" 2-disc version stadig
tilgængelig. Disc 2 = The Extended Version.

Jeg har "ryddet op", så det står korrekt på hjemmesiden nu:

<http://www.dvd-film.dk/html/search.dna?DO=sog&sogfelt=Offerfesten>
http://www.dvd-film.dk/html/search.dna?DO=sog&sogfelt=Offerfesten

Axelmusic har åbenbart også ryddet op, for nu fås filmen kun i en region 1
og region 2 udgave til hhv. 199,95 og 349,95 (ikke på lager). Æv.

Fra : ML-78

Dato : 09-09-04 13:01

Brian P skrev:

> Axelmusic har åbenbart også ryddet op, for nu fås filmen kun i en
region 1
> og region 2 udgave til hhv. 199,95 og 349,95 (ikke på lager). Æv.

Ja, det virkede også mærkeligt at der skulle komme en ny udgave som kun
to danske forhandlere havde. Jeg kunne nemlig ikke finde den hos nogen
udenlandske forhandlere.

Jeg fik tidligere nævnt 102-minutters udgaven. Det var vist noget vrøvl.
Den lange udgave er 99 minuter, og desværre er PAL-versionen
tilsyneladende en NTSC-til-PAL-konvertering. I så fald vil R1-versionen
være at foretrække.

Kan nogen bekræfte, at R1-versionen er 99 minutter?

ML-78

Fra : Jacob Riis

Dato : 05-09-04 14:57

Jacob Riis wrote:
> Jeg så The Wicker Man på DR2 i går...
[snip]

Jeg har tænkt over det med et resume og er kommet til det resultat at jeg
slet ikke vil have det alligevel. Man bliver ligesom nødt til at se resten
af filmen, det er ikke ligesom at afsnit af Columbo hvor man lige kan få
opridset hvem morderen er. Enten må man se filmen ellers så må man bare
nøjes med den ene time jeg fik set. Hvem ved måske får jeg engang "lov"
til at se filmen igen.

--
Jacob

Fra : Jesper

Dato : 05-09-04 17:57

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote:

> [...]
> opridset hvem morderen er. Enten må man se filmen ellers så må man bare
> nøjes med den ene time jeg fik set. Hvem ved måske får jeg engang "lov"

Bare se at få hevet tegnedrengen frem af muldvarpeskindet og få bestilt
filmen!
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Brian P

Dato : 05-09-04 20:42

> Bare se at få hevet tegnedrengen frem af muldvarpeskindet og få bestilt
> filmen!

Jepper, hos Axelmusic... alternativt kan du købe dig til en videoaften hos
mig (der har givet 129 for den), for 39 kr. ;)

Fra : Jacob Riis

Dato : 05-09-04 22:22

Brian P wrote:

> Jepper, hos Axelmusic... alternativt kan du købe dig til en
> videoaften hos mig (der har givet 129 for den), for 39 kr. ;)

Nu har jeg ikke en DVD maskine så det være jeg tager dig på ordet. Men nu er
chancen for at du bor i Århus vist ikke så stor..

I øvrigt så mener jeg det er ulovligt at at opkræve penge for at se DVD'en
hos dig ( det er vist noget med at du kun har rettigheder til at se filmen,
ikke vise den i en større forsamling eller ligefrem lave profit) Men bare
rolig jeg skal nok tie stille med vores lille arrangement hvis det endeliigt
skulle blive til noget

--
Jacob

Fra : Brian P

Dato : 06-09-04 08:15

"Jacob Riis"

> [...]
bare
> rolig jeg skal nok tie stille med vores lille arrangement hvis det

Uha, nu bliver jeg godt nok bange..!
Men, ok, du kan jo tage chips og cola med, hvis du kommer til KBH så, nå,
dér ;)

Fra : JH

Dato : 06-09-04 09:24

Jacob Riis wrote:

> [...]
> opridset hvem morderen er. Enten må man se filmen ellers så må man bare
> nøjes med den ene time jeg fik set. Hvem ved måske får jeg engang "lov"

Efter min mening gik du ikke glip af noget stort.
Jeg blev faktisk ret skuffet over filmen og så den kun færdig
for at se den berømmede slutning.

Ligger den i Kvickly's DVD-rodekasse til en 10'er
så køb den.

JH

Fra : Jesper

Dato : 06-09-04 17:18

JH <spammers@goto.hell> wrote:

> [...]
> for at se den berømmede slutning.
>
> Ligger den i Kvickly's DVD-rodekasse til en 10'er

Jeg ved ikke rigtigt hvad du havde forventet dig. Jeg synes det er en
meget spændende og anderledes film, men jeg kan udmærket følge dig: Det
er en kultfilm som ikke alle vil kunne lide.
--
There is no place like 127.0.0.1