Hvilken svensk Olsen Banden film er magen ~
Fra : Steen

Dato : 02-09-04 10:21

Hej,

Er der nogen der ved hvilken svensk
Olsen Banden film der er skrevet på dansk manuskript?

Hilsen

Steen

--
Right now your PC is bored.
It could be earning you cash instead!

Fra : Brian k

Dato : 02-09-04 11:41

Steen wrote:
> Hej,
>
> Er der nogen der ved hvilken svensk
> Olsen Banden film der er skrevet på dansk manuskript?

Jønson ligaen, tror jeg det var de hed

Fra : Thomas

Dato : 02-09-04 22:05

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Jønson ligaen, tror jeg det var de hed

Det gør de også... Men jeg tror spørgsmålet gik på hvilken af
"Jønsson Ligaen"-filmene der er en direkte kopi af en dansk
Olsen Banden film...

..Thomas

Fra : Steen

Dato : 03-09-04 15:27

On Thu, 2 Sep 2004 23:05:26 +0200, "Thomas"
<Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> wrote:

> [...]
>>

>Det gør de også... Men jeg tror spørgsmålet gik på hvilken af
>"Jønsson Ligaen"-filmene der er en direkte kopi af en dansk

ja, selvom der er mange ting man kan genkende er det ikke helt den
samme film.

Der skulle være en af de svenske der er magen til den danske

Hilsen

Steen

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 04-09-04 11:20

Muligvis denne:

Jönssonligan får guldfeber

.... / Jönssonligan får guldfeber / Gösta Ekman (Charles Ingvar ¨Sickan¨
Jönsson), Ulf Brunnberg (Vanheden), Björn Gustafson (Dynamit-Harry) &
Birgitta Andersson (Doris) / Carl Billquist (Persson) ... / Manus Rolf
Börjlind efter ett original av Erik Balling & Henning Bahs / Foto Lasse
Björne / Musik Ragnar Grippe / Producent Ingemar Ejve och Björn
Henricson / Regi Mikael Ekman // ... Scenograf Stig Boquist ...
Klippning Susanne Linnman ... Effektläggning Lennart Dunér ...
Producerad ... för Nordisk Tonefilm AB, AB Svensk Filmindustri, A/S
Nordisk Films Kompagni, Papphammar Produktion ... [Sverige - Danmark,
1984].

Du kan søge de andre film frem her: http://www.ljudochbildarkivet.se/, se
under databaser og søg på Jönssonligan.MvhJørgen