bedste "brødre scene"?
Fra : Keldo

Dato : 01-09-04 18:07

Kære storebrødre eller småbrødre

Hvis I har det ligesom jegselv, så bliver I som storebror tit rørt over film
scener hvor man oplever "brødre scener". Det kan fx. være scener med stærkt
sammenhold brødre imellem eller scener med opgør mellem disse.

Som I måske har set en en tidligere tråd, har jeg lige erhvervet "den gode,
den onde og den grusomme". I denne er der en god brødre scene mellem Tuco og
hans "munke" bror. Især scenen lige efter, hvor Tuco fortæller Blondie om
hvordan hans bror elsker ham osv. Blondie ved at den ikke forholder sig
sådan, men nævner det ikke - en suværen scene.

Kan I følge mig eller er jeg bare lidt for sentimental i dag?

Kan I andre gode "brødre scener"?

RK

Fra : Jonny Jensen

Dato : 01-09-04 18:51

> [...]
> hvordan hans bror elsker ham osv. Blondie ved at den ikke forholder sig
> sådan, men nævner det ikke - en suværen scene.

Uhh ja... Har netop selv i sidste uge købt dobbelt dvd'en, og jeg synes det
er en supersmuk scene, den måde han sidder der bagefter og forsøger at
overbevise blondie, og vel også sig selv, om hvor godt et forhold han har
til sin bror... Det er en skøn, og sentimental, scene.

Jonny.

Fra : Peter Martin

Dato : 01-09-04 19:09

Ved godt hvad du mener med at blive rørt over brødre-scener.
Slutningen på David Lynchs "The Straight Story" er en superb brødre-scene.
Faktisk er det i store træk en brødre-film. Kan kun anbefales.

Mvh
Peter Martin

Fra : Morten Wartou

Dato : 01-09-04 20:51

Keldo wrote:
> [...]
> den ikke forholder sig sådan, men nævner det ikke - en suværen scene.
>
> Kan I følge mig eller er jeg bare lidt for sentimental i dag?

Der er mange gode "brødre scener" i Susanne Biers nye film, som tilfældigvis
hedder Brødre. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : vadmand

Dato : 01-09-04 21:27

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Der er mange gode "brødre scener" i Susanne Biers nye film, som
tilfældigvis
> hedder Brødre. :)

Jeg kommer til at tænke på den scene i Matador, hvor Kristen endelig har
fået nok af Mads' manipulationer og meddeler, at han rejser. Mads' blanding
af fortvivlelse, vrede og dyb forundring, da han først bliver stum og så
udbryder: "Du er min bror!" er stor skuespilkunst.

Per V.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 01-09-04 23:46

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> af fortvivlelse, vrede og dyb forundring, da han først bliver stum og så
> udbryder: "Du er min bror!" er stor skuespilkunst.

Hehe, jeg er selv gået igang med at gense serien på dvd.
Jørgen Buckhøj's skuespil i serien er vel nok den største og bedste
præstation af en dansk skuespiller nogensinde.

Fra : vadmand

Dato : 02-09-04 15:53

"Feeling 102, acting 17" <@> skrev i en meddelelse

> Hehe, jeg er selv gået igang med at gense serien på dvd.
> Jørgen Buckhøj's skuespil i serien er vel nok den største og bedste
> præstation af en dansk skuespiller nogensinde.

Det er måske at tage munden lige lovligt fuld, men god er han sgu. Og ifølge
folk, der kendte ham, spillede han endda direkte imod sin private
personlighed.

Min yndlingsscene i en dansk film rent skuespilmæssigt er og bliver Ib
Schjønbergs og Ellen Gottschalks selvmordsscene i "Tag hvad du vil have."

Per V.