DVD dokumentar om København
Fra : Filmfan

Dato : 31-08-04 11:39

Jeg leder efter en bestemt DVD om Københavns historie. Min far mener at have
set reklamer for den omkring juletid 2003, men kan ikke huske titlen. Jeg
har googlet løs, men uden held.

Nogen der kan hjælpe med titel eller forhandler?

På forhånd tak.

Fra : Jette

Dato : 31-08-04 17:04

Filmfan <filmanfan@filmfan.dk> wrote:
> [...]
> titlen. Jeg har googlet løs, men uden held.
>
> Nogen der kan hjælpe med titel eller forhandler?

Kan det være denne her. Jeg har fundet den i bibliotek.dk

Hvad skal det nytte?
tekst: Kristian Hvidt
2003. 1 dvd-video, farve med sort-hvide sekvenser
Forlag: Malling Film
Emne: fæstningsanlæg ; Københavns befæstning ; historie ; Danmark ;
1880-1889
Om de dybe uenigheder der var mellem Højre og Venstre i spørgsmålet om
Københavns befæstning og som nær havde ført til borgerkrig i midten af
1880'erne

Mvh Jette

Fra : Filmfan

Dato : 01-09-04 16:53

> [...]
> Om de dybe uenigheder der var mellem Højre og Venstre i spørgsmålet om
> Københavns befæstning og som nær havde ført til borgerkrig i midten af

Nej, det var åbenbart fra cirka 1945 til vor tid. Imellemtiden har jeg fået
at vide, at den blev solgt i 2tal, så jeg prøver at ringe til dem i morgen.

Tak for hjælpen.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-09-04 01:45

Filmfan skrev :
> [...]
> har googlet løs, men uden held.
>
> Nogen der kan hjælpe med titel eller forhandler?

Tænker du på "Danskernes egen historie" som netop nu er på tilbud i Bog&idé
og Bilka (se fx Bilkas katalog)?

Men ellers findes der en del videobånd om emnet.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk, www.gromit.dk/dvd/
Vind en KiSS 558 på www.recordere.dk

Fra : Filmfan

Dato : 01-09-04 16:55

> [...]
> Bog&idé
> og Bilka (se fx Bilkas katalog)?
>
> Men ellers findes der en del videobånd om emnet.

Nej, det skulle være en bestemt DVD om moderne historie, se mit svar til
Jette.

Ellers tak for forslaget.

Fra : Michael Westi

Dato : 03-09-04 02:15

> Nej, det skulle være en bestemt DVD om moderne historie, se mit svar til
> Jette.
>
> Ellers tak for forslaget.

Det er danskernes egen historie, fra 1945 til ca. 1970.
Den gik som varmt brød sidste år.
Men den er nu ikke desideret om København.
(selv om del af billederne kommer derfra)
Primært om udviklingen fra landbrug til industrisamfund,
og hvordan det påvirkede os alle.
(1945-70 gik ufattelig stærkt)

Mvh Michael

Fra : Filmfan

Dato : 03-09-04 21:25

> [...]
> Men den er nu ikke desideret om København.
> (selv om del af billederne kommer derfra)
> Primært om udviklingen fra landbrug til industrisamfund,

Den var han interesseret i, så tak for titlen. Iflg www.dkhistorie.dk blev
projektet først sat igang i år, så kan det være det er en DVD du tænker på?