Tillykke til "Hero" - no1 i USA
Fra : J.O.H

Dato : 30-08-04 20:38

Det er godt gået. 18 mill $ på den første weekend. Måske gjorde Miramax det
rigtige - ventede 2 år med at udgive den i USA. Det skal der åbenbart til
for udenlandsk film MED undertekster!

Lad os håbe det giver ringe i vandet og vi får flere af den slags fede
film... "House of flying daggers" og især "warriors of heaven and earth" er
desværre en dårlig start.

JOH

Fra : Anders Houmark

Dato : 30-08-04 21:12

J.O.H wrote:
> [...]
>
> Lad os håbe det giver ringe i vandet og vi får flere af den slags fede
> film... "House of flying daggers" og især "warriors of heaven and

Ah... Jeg synes så den film var virkelig elendig.. Min ven og jeg lejede den
på DVD og efter første kampscene var vi på nippet til at tage den ud af
maskinen og leverer den tilbage.. Det var kun på grund af Blockbusters
voldsomme pris på udlejning at vi gad se den færdig..

De der "se-mig-jeg-kan-flyve-fordi-nogle-har-hængt-mig-op-i-en-wire" tricks
er så røv irriterende at se på... Min ven og jeg vidste ikke om vi skulle
grine eller græde efter vi havde set Jet Li hoppe 5 meter for at lande med
fødderne på spidsen af et sværd der blev holdt vandret ud i luften...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-08-04 23:14

Anders Houmark wrote:

> [...]
> grine eller græde efter vi havde set Jet Li hoppe 5 meter for at lande med
> fødderne på spidsen af et sværd der blev holdt vandret ud i luften...

Det er fordi kampene i Hero slet ikke er kampe, men billedliggørrelse af
personernes styrke. Det er et forsøg på at lave billedpoesi og hvis man havde
forventet en martial arts film er det selvfølgelig noget gylle. Jeg holder dog
på at det er noget af det bedste billedsprog og noget af det flotteste der
endnu er sat på film.
Et andet aspekt er nok også at vi i vesten er vandt til at se film med alle
mulige former for magi, hvilket vi på et eller andet niveau finder plausibelt
fordi vi kender til den slags eventyr, men når vi ser en kung-fu mester løbe
15 meter op af en lodret mur virker det som en simpel overtrædelse af naturens
love og vi fidner det latterligt og urealistisk. Det er en klassisk forskel på
asiatisk og vesterlig fortælletradition og er årsagen til at mange asiatiske
film er skamklippede når de når det amerikanske marked.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jim Andersen

Dato : 31-08-04 13:18

Lars Hoffmann wrote:

> Et andet aspekt er nok også at vi i vesten er vandt til at se film
> med alle mulige former for magi, hvilket vi på et eller andet niveau
> finder plausibelt

Som når skurkene med uzi'er fyrer 8463 kugler af mod helten fra 3 meters
afstand og han derefter uskadt skyder dem alle sammen med én kugle mens han
løber i zig-zag. Sådan noget rører os ikke en bønne.
Eller kugler der slår gnister når de rammer noget.. eller biler der
eksploderer når de kører ud over en klippeside eller....

/jim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-08-04 13:35

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote

> [...]
> Eller kugler der slår gnister når de rammer noget.. eller biler der
> eksploderer når de kører ud over en klippeside eller....

Ja lige netop. Man kan vel sige det på den måde at desto flere asiatiske
film man ser, desto mere vænner man sig til deres overnaturlige action
og desto mere kan man nyde deres actionfilm.
The Last Actionhero er for øvrigt en glimrende selvkritisk film hvad den
slags filmklicheer angår.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-08-04 00:56

Anders Houmark wrote:

> [...]
> grine eller græde efter vi havde set Jet Li hoppe 5 meter for at lande med
> fødderne på spidsen af et sværd der blev holdt vandret ud i luften...

Æh...

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-08-04 12:37

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote

> Æh...
>
> /David

Kom nu David, vi tager ikke betaling pr. ord, så hvis der er noget du
gerne vil sige, så sig det dog.

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-08-04 14:17

Lars Hoffmann wrote:
> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote

> Kom nu David, vi tager ikke betaling pr. ord, så hvis der er noget du
> gerne vil sige, så sig det dog.

Jeg må vel selv om hvordan jeg udtrykker mig?

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-08-04 15:29

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote

> Jeg må vel selv om hvordan jeg udtrykker mig?

Problemet er jo netop at du ikke udtrykker dig. Hvis du er uenig med det
foregènde indlñg så skriv dog hvorfor og ikke blot et intetsigende "æh".

Fra : Silver

Dato : 31-08-04 16:05

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> skrev i en meddelelse
> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote

> Problemet er jo netop at du ikke udtrykker dig. Hvis du er uenig med det
> foregènde indlñg så skriv dog hvorfor og ikke blot et intetsigende "æh".

Kunne være han mente : Æh...*hvad er lige det han siger her, den her film er
jo et mesterværk som fryder en og man sidder på kanten af stolen med kaffen
i gal-hals og tårer i øjnene på grund af de farver og striber som der flyver
frem og tilbage over skærmen for at fremskaffe det billede af en hero som
hænger i wires og snakker kinesisk af en eller anden MYYYYSTISK grund....*

Kan selvfølgelige osse fortolkes som et æh....*sel*? ;)

Eller bare æh....

Silver.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-08-04 16:23

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote

> Eller bare æh....

Eller noget helt andet - hvem ved?
For mig virker det overlegent og nedladende med den slags kommentarer
der antyder at den originale post er så idiotisk at det kun er
nødvendigt at udstille hvor lam i roen den originale poster er med et
simpelt "æh".

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-08-04 23:45

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> der antyder at den originale post er så idiotisk at det kun er
> nødvendigt at udstille hvor lam i roen den originale poster er med et

Det var da utroligt så mange følelser du kan investere og opfinde i den
anledning.

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-09-04 06:31

David Rasmussen wrote:

> Det var da utroligt så mange følelser du kan investere og opfinde i den
> anledning.

Jeg gider ikke engang spørge dig om hvad det egentlig er du mener med dit
"æh", det er jo øjensynligt sjovere at lade os gætte løs.

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-09-04 09:36

Lars Hoffmann wrote:

> Jeg gider ikke engang spørge dig om hvad det egentlig er du mener med
> dit "æh", det er jo øjensynligt sjovere at lade os gætte løs.

Det har du jo nærmest allerede spurgt om. Og ja, _nu_ er det sjovere. :)
Især med din underlødige brug af ordet "os".

EOD.

/David

Fra : Thomas S

Dato : 01-09-04 21:28

> Især med din underlødige brug af ordet "os".

Hvad underlødigt er der ved den? "os" kunne da i hvert fald sagtens
inkludere undertegnede, der stadig ikke en anelse har om, hvad dit "æh",
skulle betyde.

Thomas S

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-09-04 22:43

Thomas S wrote:
> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Hvad underlødigt er der ved den?

Det er et retorisk kunstgreb der har til formål at vise at alle
naturligvis er enige med Lars.

> "os" kunne da i hvert fald sagtens
> inkludere undertegnede, der stadig ikke en anelse har om, hvad dit "æh",
> skulle betyde.

Sikkert.

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-09-04 09:54

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote

> Det er et retorisk kunstgreb der har til formål at vise at alle
> naturligvis er enige med Lars.

Vrøvl og paranoia!
Med "os" mener jeg at jeg øjensynligt ikke er den eneste der ikke ved
hvad du mener, eftersom "Silver" blot 3 indlæg tidligere også gættede
løs.

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-09-04 10:13

Lars Hoffmann wrote:

> Vrøvl og paranoia!

Så siger vi det.

> Med "os" mener jeg at jeg øjensynligt ikke er den eneste der ikke ved
> hvad du mener, eftersom "Silver" blot 3 indlæg tidligere også gættede
> løs.

Jeg har ikke sagt at du var den "eneste".

/David

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-09-04 00:15

Lars Hoffmann wrote:
> [...]
> der antyder at den originale post er så idiotisk at det kun er
> nødvendigt at udstille hvor lam i roen den originale poster er med et

Helt enig.. Sådan en kommentar er for åndsvag at komme med.
Sådanne personer burde holde sig fra Usenet.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Tim Christensen

Dato : 01-09-04 10:31

David Rasmussen wrote:

> Jeg må vel selv om hvordan jeg udtrykker mig?

Ja, men det er også din egen skyld når du fremstår som en idiot.

Mvh

Tim

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-09-04 11:28

Tim Christensen wrote:

> Ja, men det er også din egen skyld når du fremstår som en idiot.

Ja, det var jo en gratis bemærkning.

/David

Fra : Per

Dato : 31-08-04 08:48

Jeg syntes godt nok Hero var kedelig. Så kunne jeg bedre lide
http://www.imdb.com/title/tt0374546/

Fra : outzen

Dato : 31-08-04 16:53

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg syntes godt nok Hero var kedelig. Så kunne jeg bedre lide
> http://www.imdb.com/title/tt0374546/
>Ja det var en rigtig dejlig film og Hero gør sig ikke på dvd Film skal ses
I biografen basta.
jesper

Fra : J.O.H

Dato : 01-09-04 16:10

"Per" <no@tak.dk> wrote in message
> Jeg syntes godt nok Hero var kedelig. Så kunne jeg bedre lide
> http://www.imdb.com/title/tt0374546/

Tak for tippet, Per. Ud fra traileren ser filmen ganske fornuftig ud.

JOH