Svensk narkodocu anno 1978
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 30-08-04 08:13

Sad og så ti minutter af en svensk docu-drama-ting fra ca. '78 forleden. Den
handlede om at en instruktør der havde haft lavet et program om to unge
hippier engang i '68 og nu fulgte op på dem ti år senere; den ene var blevet
pusher og den anden var blevet narkoman (!). Filmen var en sønderlemmende
kritik af det daværende svenske narkobehandlingssystem hvor folk fik lov til
at dø på gaderne og fik vist nok Oluf Palme til at skamrose den i sin tid.
Det klip jeg så havde en gevaldigt effektiv gang spade på lydsporet og nogle
personligheder i fortællingen, som gjorde at man rent faktisk tog skidtet
alvorligt.

Nu spørger jeg: Hvad hulen er titlen og er den evt. lanceret på dvd? Meget
gerne med undertekster på, for den rappe gang Vesterbro-svensk (ok, måske
ikke Vesterbro, men...) missede jeg en stor del af.

PF tack så mycka!

--
CITIZEN ANTI-TERROR READINESS
Should you be standing in a tall building looking out the window and see a

Fra : Jan Andersen

Dato : 30-08-04 08:57

On Mon, 30 Aug 2004 09:12:44 +0200, "C. H. Engelbrecht"
<chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

>Nu spørger jeg: Hvad hulen er titlen og er den evt. lanceret på dvd? Meget
>gerne med undertekster på, for den rappe gang Vesterbro-svensk (ok, måske
>ikke Vesterbro, men...) missede jeg en stor del af.

Kan det være "Ett Anständigt liv" ?

http://us.imdb.com/title/tt0078784/
--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Peter Heide

Dato : 30-08-04 13:48

jeps. det er den.

selvom det det er ca. 26 år siden jeg så den i Grand
kan jeg stadig huske en del scener fra filmen.

Fra : Jesper

Dato : 30-08-04 15:54

> [...]

> gerne med undertekster på, for den rappe gang Vesterbro-svensk (ok, måske
> ikke Vesterbro, men...) missede jeg en stor del af.

Den hedder Ett Anständigt Liv og er det værste gang l... på Guds grønne
jord. På min top 10 og de ringeste film jeg har set.

--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 30-08-04 23:45

> Den hedder Ett Anständigt Liv og er det værste gang l... på Guds grønne
> jord. På min top 10 og de ringeste film jeg har set.

Ok. Det er ikke bare fordi den er svensk?

Kunne den fås på dvd?

Fra : Peter Heide

Dato : 31-08-04 00:00

Hvor har du set den henne ?

Vist i TV ?

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 31-08-04 13:50

Det var til et foredrag på teknisk skole på amager, hvor taleren viste en
række klip fra forskellige film, bl.a. ti minutter fra EAL. Jeg blev lidt
tændt...

Fra : Jesper

Dato : 31-08-04 14:53

C. H. Engelbrecht <chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

> Ok. Det er ikke bare fordi den er svensk?
>
> Kunne den fås på dvd?

Jeg er ligeglad med nationaliteten, jeg skal ikke tale med den.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Peter Heide

Dato : 31-08-04 19:05

Hvorfor syntes du den er så elendig ?

Kan du ikke lide dokumentarfilm ?

Fra : Jesper

Dato : 31-08-04 21:36

Peter Heide <pheide@ofir.dk> wrote:

> grønne
>
> Hvorfor syntes du den er så elendig ?
>
> Kan du ikke lide dokumentarfilm ?

Det er skodfilm, alle dokumentarer om emnet er bedre, mere er der ikke
at sige til det!
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Peter Heide