Once upon a time - trilogi - 3. film?
Fra : JH

Dato : 29-08-04 09:08

I det vedlagte hæfte til Once upon a Time in the West,
(Special Collector's Edition) står der, at Sergio Leone
havde i tankerne, at lave en trilogi om voldens historie i
Amerika indtil det 20. århundrede.
Once upon a Time in the West skulle være den første og
Once upon a Time in America (mafia vældet)
måske den anden film.

Er der nogen der ved, hvad den 3. film i trilogien
skulle have handlet om?

Vh JH

Fra : Jan Andersen

Dato : 29-08-04 10:55

On Sun, 29 Aug 2004 10:08:29 +0200, "JH" <spammers@goto.hell> wrote:

> [...]
>Once upon a Time in America (mafia vældet)
>måske den anden film.
>
>Er der nogen der ved, hvad den 3. film i trilogien

Han lavede skam også den anden trilogi (efter dollar-triologien).

Den miderste film i den anden triologi var var "Giù la testa" ("Duck,
You Sucker"/"A Fistful of Dynamite") fra 1971.

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Peter Heide

Dato : 29-08-04 13:47

det var vist ikke lige det , spørgsmålet gik ud på :

Fra : Tim Christensen

Dato : 29-08-04 14:23

Peter Heide wrote:
> det var vist ikke lige det , spørgsmålet gik ud på :

Jo, "A Fistful of Dynamite" var tænkt som en del af Once upon a time
triologien.

Mvh

Tim

Fra : Jesper

Dato : 29-08-04 14:48

Tim Christensen <nospam@eson.dk> wrote:

> Jo, "A Fistful of Dynamite" var tænkt som en del af Once upon a time
> triologien.
>
> Mvh
>
> Tim

Once Upon A Time In Mexico ?
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-08-04 15:03

Jesper wrote:

> Once Upon A Time In Mexico ?

Nu vi er ude på et sidespor kan jeg da ligeså godt fortsætte: Hvor mange once
"upon a time in" kender i? Jeg kan lige komme på:

Once upon a time in China (Wong Fei-hung)
Once upon a time in America
Once upon a time in The West
Once upon a time in China and America (egentlig bare endnu en Wong Fei-hung film)
Once upon a time in India (Lagaan)
Once upon a time in Mexico

Er der flere?

Fra : Jesper

Dato : 29-08-04 15:32

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> wrote:

> [...]
> Once upon a time in The West
> Once upon a time in China and America
> (egentlig bare endnu en Wong Fei-hung film)

Once Upon A Time In the East (1974) http://imdb.com/title/tt0071649/
Once Upon A Time In Arkansas (1997) http://imdb.com/title/tt0261128/
Once Upon A Time In Vietnam (1981) http://imdb.com/title/tt0082532/
Once Upon A Time In Shanghai (1991) http://imdb.com/title/tt0102899/
Once Upon A Time In Beirut (1995) http://imdb.com/title/tt0110240/
Once Upon A Time In New York (1972) http://imdb.com/title/tt0069083/
Once Upon A Time In the Wild, Wild, West (1969)
http://imdb.com/title/tt0150011/
Once Upon A Time In the North http://imdb.com/title/tt0392983/
Once Upon A Time In Europe http://imdb.com/title/tt0288668/
Once Upon A Time In Sicily http://imdb.com/title/tt0243806/
Once Upon A Time In Sweden http://imdb.com/title/tt0104381/
Once Upon A Time In Paris http://imdb.com/title/tt0386693/
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Ole Kofoed

Dato : 31-08-04 14:04

> Nu vi er ude på et sidespor kan jeg da ligeså godt fortsætte: Hvor mange
once
> "upon a time in" kender i?

"Once Upon a Time in Triad Society". Fremragende film med Francis Ng der
fuldt fortjent fik en pris i Hong Kong for bedste skuespiller. Desværre er
den ikke ude på DVD. Der blev også lavet en mindre god efterfølger "Once
Upon a Time in Triad Society 2".

Mvh.

Ole

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-08-04 15:05

Jesper wrote:

> Once Upon A Time In Mexico ?

Nej - men den hedder også "C'era una volta la rivoluzione" på italiensk -
altså C'era una volta (der var engang (sådan ca.)) som de to andre, så der
er idé i galskaben. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 29-08-04 19:03

On Sun, 29 Aug 2004 16:04:44 +0200, "Morten Wartou"
<detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

>Nej - men den hedder også "C'era una volta la rivoluzione" på italiensk -
>altså C'era una volta (der var engang (sådan ca.)) som de to andre, så der
>er idé i galskaben. :)

Ah! Så kan Danmark jo næsten være med på listen med "Der var engang en
krig".

Der var nu ikke meget spaghetti over den.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-08-04 11:10

> [...]

>altså C'era una volta (der var engang (sådan ca.)) som de to andre, så der

Jeg har engang set i hvert fald noget af den i en formatbeskåret
udgave på tv og husker den ikke rigtig. Fås den i en anstændig udgave
nutildags og er den værd at se?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-08-04 11:57

Niels Søndergaard wrote:

> Jeg har engang set i hvert fald noget af den i en formatbeskåret
> udgave på tv og husker den ikke rigtig. Fås den i en anstændig udgave
> nutildags og er den værd at se?

Ja, den er i en udmærket anamorf 2,35:1 R2 DVD-udgivelse med danske tekster.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-08-04 21:01

On Mon, 30 Aug 2004 12:57:15 +0200, "Morten Wartou"
<detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

>Ja, den er i en udmærket anamorf 2,35:1 R2 DVD-udgivelse med danske tekster.
>

>Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou

Under hvilken titel? Jeg kan simpelthen ikke finde den nogen steder.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-08-04 22:07

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Under hvilken titel? Jeg kan simpelthen ikke finde den nogen steder.

http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=11261

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-08-04 23:19

On Mon, 30 Aug 2004 23:07:07 +0200, "Morten Wartou"

Takker.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 31-08-04 10:08

Niels Søndergaard wrote:
> Under hvilken titel? Jeg kan simpelthen ikke finde den nogen steder.
>

> Mvh
> Niels Søndergaard

CD-wow har den til £6.99:
<http://www1.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=13281&subcat=regio
n2>
hvilket vel er billigere, og hvis den så også er på lager får du den
hurtigere :)
hygge,
Nicolai

Fra : Morten DH

Dato : 31-08-04 14:55

> Jeg har engang set i hvert fald noget af den i en formatbeskåret
> udgave på tv og husker den ikke rigtig. Fås den i en anstændig udgave
> nutildags og er den værd at se?

Den huserer på TV3/TV3+ i en horribel udgave - har brugt den som eksempel
flere gang når jeg har forsøgt at omvende folk som mener de mister noget af
billedet ved letterboxning... men i en ordentlig udgave er det en god
film...

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-08-04 14:09

Peter Heide wrote:
> det var vist ikke lige det , spørgsmålet gik ud på :

Spørgeren har blot misforstået rækkefølgen, ellers er vedlagte hæfte
upræcist. Leone har sagt, at de tre nævnte film udgjorde en trilogi, og der
kan naturligvis ikke være tale om "indtil 20. århundrede" da både C'era una
volta in America og Giù la testa foregår i det 20. århundrede.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jan Andersen

Dato : 29-08-04 19:30

On Sun, 29 Aug 2004 14:46:50 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>det var vist ikke lige det , spørgsmålet gik ud på :

Nej, men når jeg nu fortæller ham, hvad den 3. film (som faktisk er
nr. 2, og som *er* lavet, og som derfor faktisk *har* en handling)
hedder, kan han nok godt selv finde ud af, hvad den handler om.

Mon ikke?

Fra : JH

Dato : 30-08-04 09:27

Jan Andersen wrote:

> Nej, men når jeg nu fortæller ham, hvad den 3. film (som faktisk er
> nr. 2, og som *er* lavet, og som derfor faktisk *har* en handling)
> hedder, kan han nok godt selv finde ud af, hvad den handler om.

Næmli jah.

Jeg skrev jo også at Once upon a Time in America
*måske* var nr. 2

Men i min uvidenhed troede jeg, at den efterspurgte
film også hed noget med Once upon osv.

Tak for dit svar.

Vh JH (som er en hun)

Fra : Jan Andersen