[DVD] Ghost in the Shell
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-08-04 11:44

Hvor kan man finde den bedste version af GITS? Jeg har en ringe version
hvor det japanske lydspor er i stereo og hvor b`de de engelske
undertekster og den engelske tale er ude af sync.

Kan man ikke få fat på en farlig DTS hardcore udgave eller skal jeg
vente lidt og se hvad der sker når Innocence bliver udgivet på DVD?
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten DH

Dato : 27-08-04 13:00

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> skrev i en meddelelse
> Hvor kan man finde den bedste version af GITS? Jeg har en ringe version
> hvor det japanske lydspor er i stereo og hvor b`de de engelske
> undertekster og den engelske tale er ude af sync.

Jeg har R1 udgaven og husker den ikke som speciel dårlig - dvdcompare vælger
også denne: http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=568

> Kan man ikke få fat på en farlig DTS hardcore udgave eller skal jeg
> vente lidt og se hvad der sker når Innocence bliver udgivet på DVD?

Det kunne tænkes der kommer en ny udgave i den forbindelse, den gamle har jo
en del år på bagen efterhånden og som du selv er inde på trænger den
gevaldigt til en ansigtsløftning...

Er i øvrigt lige gået igang med Urotsukidoji: The perfekt collection, den
har ellers stået på hylden et par år... skal love for ikke alle tegnefilm er
til børn

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-08-04 13:40

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message

> Er i øvrigt lige gået igang med Urotsukidoji: The perfekt collection, den
> har ellers stået på hylden et par år... skal love for ikke alle tegnefilm er
> til børn

Har du forresten set noget af GITS, Standalone Complex:
http://www12.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=12384 ?
Saludos
Lars Hoffman

Fra : Morten DH

Dato : 27-08-04 17:48

> Har du forresten set noget af GITS, Standalone Complex:
> http://www12.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=12384 ?

Kender den ikke; men føj for en pris

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-08-04 18:22

Morten DH wrote:

> Kender den ikke; men føj for en pris

Det er en serie fra Ghost in the Shell. Den omtales positivt på imdb, men
prisen og det faktum at man ikke ved hvor mange episoder der er på skiverne
har holdt mig tilbage

Fra : Just Johnny

Dato : 27-08-04 20:07

Lars Hoffmann posted the following:

>Det er en serie fra Ghost in the Shell. Den omtales positivt på imdb, men
>prisen og det faktum at man ikke ved hvor mange episoder der er på skiverne
>har holdt mig tilbage

Der er 4 afsnit per volume, og i alt 26 afsnit planlagt.
De kan også købes uden ekstra gejlet til en mer fornuftig pris

Jeg har selv set vol1 og synes da bestemt den er okay, omend de
ultranuttede kamprobotter måske lige er en tand for sukkersøde. Men
okay, jeg foretrækker også mine dystopier ubønhørligt dystre, så...
Smag og behag.

Fra : Laughing UnderDog

Dato : 29-08-04 16:35

"Just Johnny" <just.johnny@your.service> skrev i en meddelelse
> Lars Hoffmann posted the following:

> Der er 4 afsnit per volume, og i alt 26 afsnit planlagt.
> De kan også købes uden ekstra gejlet til en mer fornuftig pris

Så vidt jeg ved har Manga Video også sikret sig rettighederne til anden
sæson, således at der bliver udgivet i alt 52 afsnit. En dyr affære, men
klart det værd, IMHO.

> [...]
> ultranuttede kamprobotter måske lige er en tand for sukkersøde. Men
> okay, jeg foretrækker også mine dystopier ubønhørligt dystre, så...

SAC er langt mere i tråd med forlæget fra mangaen af Masamune Shirow. Jeg
kan således også oplyse at det (enormt fede) plot slet ikke er begyndt
endnu. Glæd dig! GitS filmene er desuden langt mere Oshii end Shirow. Bare
se Jin-Roh og WXIII.

the LU

Fra : Maria de Francis

Dato : 30-08-04 08:44

> [...]

> ultranuttede kamprobotter måske lige er en tand for sukkersøde. Men
> okay, jeg foretrækker også mine dystopier ubønhørligt dystre, så...

Hvis den bare kommer i nærheden af de klip, jeg har set fra Innocense, for
jeg kan forstå serien er endnu bedre end den oprindelige GITH, så ved jeg
snart ikke om det er såååå dyrt igen. 52 afsnit/4 = 13 vol ... men det er jo
et prioriteringsspørgsmål....og så et spørgsmål om hvor vild man er med
GITH. Jeg er, så jeg kunne meget nem falde for at skulle have den.
Mon den kommer i en box udgave?

Mvh
Maria

--
Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør.
Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige.

Fra : Laughing UnderDog

Dato : 02-09-04 13:41

> [...]
> et prioriteringsspørgsmål....og så et spørgsmål om hvor vild man er med
> GITH. Jeg er, så jeg kunne meget nem falde for at skulle have den.

Prøv at gå på biblioteket og lån et eller flere albums af tegneserien. Seren
rammer mangaen ret godt, bortset fra at alle de mange fodnoter er bygget ind
i dialogen. Dette er dog et positivt træk som gør at man skal se afsnittene
mere end en gang for at få det hele med.

Hvis det er den melankolske stil og billederne der tiltrækker dig ved GitS,
så vil jeg anbefale stort set alt andet af instruktøren Mamoru Oshii (
http://www.imdb.com/name/nm0651900/ ), især Jin-Roh og Patlabor serien.

Ang. box-sets, så virker det sandsynligt, men det bliver nok et godt stykke
ude i fremtiden.

the LU

Fra : Maria de Francis

Dato : 04-09-04 22:11

"Laughing UnderDog" <fart1138REM0VEME@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.imdb.com/name/nm0651900/ ), især Jin-Roh og Patlabor serien.
>
> Ang. box-sets, så virker det sandsynligt, men det bliver nok et godt

Tak for tippet, jeg har fået mit bibliotek til at få et par stykker hjem til
mig.
Mht Mamoru Oshii har jeg kun været omkring Avalon, så jeg vil lige se mig om
efter de andre.

Mvh
Maria

--
"Do you believe that's air you are breathing now?"
Morpheus

Fra : Maria de Francis

Dato : 28-08-04 10:39

> [...]
>
> Kan man ikke få fat på en farlig DTS hardcore udgave eller skal jeg
> vente lidt og se hvad der sker når Innocence bliver udgivet på DVD?

Hmmm.... ja, jeg kan se at min er en R1, men jeg ikke lagt mærke til at den
skulle være usync. Damn, nu vil jeg lige lægge mærke til det næste gang jeg
genser den mere end 10 min, for der var ikke noget prob so far. Den må jeg
snart se igen.

Ahhmmm....et nærmere kig på linket i næste led i denne tråd giver forklaring
på hvorfor den nok ikke er usync....

Mht Innocence......ved man hvornår den kommer ud på DVD? Den har jeg ventet
længe på!. Eller sådan føles det ihvertfald. Jeg synes at kunne mindes at
den kom i biograferne i dette efterår? Og man kunne vel forestille sig en
sampak-udgave af de 2.

Mvh
Maria

Fra : Laughing UnderDog

Dato : 29-08-04 16:46

"Maria de Francis" <maria_de_francis@SLETwhite-magic.dk> skrev i en
meddelelse news:3pYXc.169$yF.166@news.get2net.dk...
> [...]
> den kom i biograferne i dette efterår? Og man kunne vel forestille sig en

Den japanske dvdudgave bliver udgivet den 15/9. Desværre kun med japanske
undertekster, og mit japanske er ikke godt nok til at jeg ville kunne fatte
bare en tiendedel af plottet. Hvornår der kommer en udgave på det vestlige
marked afhænger vel af hvornår den kommer i de amerikanske biografer. Dette
sker den 17/9 (iflg. IMDB) og så går der nogle måneder ekstra. Mit gæt på en
R1 dvd-udgivelse vil derfor være "engang i foråret".
Jeg har ikke hørt nogle rygter om en 1+2 release, men det er da en oplagt
mulighed.

the LU

Fra : Maria de Francis

Dato : 30-08-04 08:14

> [...]
> R1 dvd-udgivelse vil derfor være "engang i foråret".
> Jeg har ikke hørt nogle rygter om en 1+2 release, men det er da en oplagt

De burde sende den ud til julesalg! Men realistist set sker det nok ikke før
4-6 måneder efter biograf-premieren.

Mvh
Maria

Fra : Laughing UnderDog

Dato : 29-08-04 16:35

> [...]
>
> Kan man ikke få fat på en farlig DTS hardcore udgave eller skal jeg
> vente lidt og se hvad der sker når Innocence bliver udgivet på DVD?

Der er lige kommet en genudgivelse af filmen i Europa (
http://www10.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=2775&subcat=region2 )
.. Om den er værd at tjecke ud har jeg ikke helt styr på, da jeg har sikret
mig den ikke helt billige japanske limited edition(
http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=BCBA-1849 ), der udover at være
frygtelig lækker (med 8,5 mbps i gennemsnitlig bitrate for øvrigt) også har
den "rigtige" slutning med Kenji Kawais musik og ikke Enos "Passengers". Den
kan også fås i en skrabet version (
http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=BCBA-1782 ).
Mht. lydformater er findes der mig bekendt ikke en udgave med DTS. Desværre.

the LU