Rødt Chok /Dont Look Now/ set til 40 kr på~
Fra : Peter Heide

Dato : 26-08-04 16:29

Hurry Hurry Hurry....step right this way :

http://www.imdb.com/title/tt0069995/

Et rent røverkøb dette mesterværk på DVD for 39.95 kr.
hos Casablanca på Østerbro lige ved siden af Accord.

Det er fandme billigt.

Fra : Erik

Dato : 26-08-04 16:55

Peter Heide wrote:

> http://www.imdb.com/title/tt0069995/
>
> Et rent røverkøb dette mesterværk på DVD for 39.95 kr.
> hos Casablanca på Østerbro lige ved siden af Accord.
>
> Det er fandme billigt.

Hvis det er den danske udgave, du refererer til, så koster den det samme
over hele landet. Desværre er den i det forkerte format, så jeg ville holde
mig fra den.

Fra : Peter Heide

Dato : 26-08-04 17:10

det er den danske.

men alligvel et godt køb efter min mening.

den taber ikke meget ved at være fullscreen. Der er forøvrigt ikke
meget "wide-screen" i den engelske udg. som jeg har, selvom
der bliver reklameret med det på coveret.

peter

Fra : ML-78

Dato : 26-08-04 17:27

Peter Heide skrev:

> den taber ikke meget ved at være fullscreen.

Noget af det gode ved den film er netop fotograferingen (ikke sært da
det jo er en Nicolas Roeg-film), så det tvivler jeg nu noget på.

> Der er forøvrigt ikke
> meget "wide-screen" i den engelske udg. som jeg har, selvom
> der bliver reklameret med det på coveret.

Det må være en fejl på din DVD. På min står der 1.85:1 widescreen på
coveret og det er præcis hvad den er.

ML-78

Fra : Peter Heide

Dato : 26-08-04 17:47

> Det må være en fejl på din DVD. På min står der 1.85:1 widescreen på
> coveret og det er præcis hvad den er.

hmm....det eneste der står på min : widescreen version enhanced
for 16:9 TVs

satans med alle de udgaver !

Fra : ML-78

Dato : 26-08-04 19:23

Peter Heide skrev:

> hmm....det eneste der står på min : widescreen version enhanced
> for 16:9 TVs
>
> satans med alle de udgaver !

Er du sikker på det er den engelske og ikke f.eks. den australske du
har?

ML-78

Fra : Erik

Dato : 26-08-04 18:06

ML-78 wrote:

> Noget af det gode ved den film er netop fotograferingen (ikke sært da
> det jo er en Nicolas Roeg-film), så det tvivler jeg nu noget på.

Det samme her. Hvis jeg ikke husker helt forkert, så var Roeg endda
filmfotograf før han selv tog instruktørkasketten på. Det er absolut en
film, der skal ses i det rigtige format.

> Det må være en fejl på din DVD. På min står der 1.85:1 widescreen på
> coveret og det er præcis hvad den er.

Også min.

Jeg er forøvrigt ret overrasket over, at den danske distributør har været i
stand til at finde frem til en 4:3 udgave og udgive den. Filmen er udsendt i
det korrekte format alle andre steder. Man kunne næste mistænke
distributøren for blot at have anvendt en gammel master beregnet på VHS.

Fra : ML-78

Dato : 26-08-04 18:13

Erik skrev:

> Det samme her. Hvis jeg ikke husker helt forkert, så var Roeg endda
> filmfotograf før han selv tog instruktørkasketten på.

Ja. Han havde endda et vist ry i England og Roger Corman håndplukkede
ham til indspilningen af "The Masque of the Red Death", en af de
flottest fotograferede af Cormans film.

ML-78

Fra : Peter Heide

Dato : 27-08-04 23:13

nå.....men bortset fra alt det dér :

SÅ ER FILMEN ET MESTERVÆRK !

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-08-04 00:59

On Sat, 28 Aug 2004 00:12:39 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>nå.....men bortset fra alt det dér :
>
>SÅ ER FILMEN ET MESTERVÆRK !

Og mesterværker ser man ikke i et beskåret format.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morten DH

Dato : 28-08-04 10:57

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> nå.....men bortset fra alt det dér :
>
> SÅ ER FILMEN ET MESTERVÆRK !

Hmm det havde jeg også læst og købte den derfor i R1; men må indrømme den
ikke rigtig gjorde noget for mig...

Fra : ML-78

Dato : 28-08-04 10:59

Morten DH skrev:

> Hmm det havde jeg også læst og købte den derfor i R1;

R1-versionens billede er ikke nær så godt som det på R2. Til gengæld har
R2-versionen dårligere lyd (det lyder som om skuespillerne taler ind i
en dåse).

ML-78

Fra : Morten DH

Dato : 28-08-04 11:35

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> R1-versionens billede er ikke nær så godt som det på R2. Til gengæld har
> R2-versionen dårligere lyd (det lyder som om skuespillerne taler ind i
> en dåse).

og vises 4% for hurtigt