kender nogen til disse udgivelser?
Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-08-04 15:08

http://www.ikklepip.dsl.pipex.com/

synes ikek jeg har hørt om dem før - er det noget bootleg noget eller hvad?
er det ikek underligt de ikek udgives - det er de måske?
eksempelvis er det da mærkeligt at saving private ryan ikek er hd på den nye
60th anniversary dvd... eller er der noget jeg har misforstået?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : sL

Dato : 26-08-04 16:02

sniper_Nolight wrote:

> [...]
>eksempelvis er det da mærkeligt at saving private ryan ikek er hd på den nye
>60th anniversary dvd... eller er der noget jeg har misforstået?

Det er hjemmelavede covers, til film der er grabbet fra HDTV signalers
transport stream. Nogle brænder dem
så over på en DVD skive så de kan afspilles på PC..

Se f.eks. bagsiden af "SPR" coveret. "Video HDTV 1280x720p"

Du kan finde WMV film filer på ca. 8 - 12gb i HD format på nettet.. men
det er self. ekstremt ulovligt, så det vil jeg undlade
at komme nærmere ind på her.

Der er få "lovlige" film der er udgivet i dette format. Jeg har f.eks
selv "Terminator 2: Extreme DVD" hvor den ene disc er HDWMV i en syg syg
kvalitet.

Det er dog en helt fantastisk kvalitet man kan se filmene i.

Du kan læse mere om HDWMV her:
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/content_provider/film/HDVideo.aspx

/sL

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-08-04 16:57

> Det er hjemmelavede covers, til film der er grabbet fra HDTV signalers
> transport stream. Nogle brænder dem
> så over på en DVD skive så de kan afspilles på PC..

ok - tænkte nok det var sådan noget - men hvor vises hdtv signaler? - i
amerikansk tv eller hvad? de stammer vel et eller andet sted fra.

> Der er få "lovlige" film der er udgivet i dette format. Jeg har f.eks
> selv "Terminator 2: Extreme DVD" hvor den ene disc er HDWMV i en syg syg
> kvalitet.

jeg kender osse kun til t2 versionen, men den er så udgivet - de andre har
jeg aldrig set og derfor undrer det mig som sagtr hvor de stammer fra - hvem
viser det?

> Det er dog en helt fantastisk kvalitet man kan se filmene i.

ja - derfor undrer det mig osse vi spises af med en 60th anniversary edition
der ligner alle de andre der er udgivet i sin tid - hvis de har så flotte
udgaver af filmene liggende hvorfor så ikke sælge dem?

Fra : Morten DH

Dato : 27-08-04 09:25

> ok - tænkte nok det var sådan noget - men hvor vises hdtv signaler? - i
> amerikansk tv eller hvad? de stammer vel et eller andet sted fra.

Godt gættet - vores venner på den anden side af dammen har skam HDTV...
omend ikke specielt udbredt endnu..

> [...]
> jeg aldrig set og derfor undrer det mig som sagtr hvor de stammer fra -

Som nævnt sendes der HDTV film i USA og der findes en del dvd udgivelser med
disse HDWMV, bl.a. T2 - og så findes der en del IMAX titler også

> [...]
> der ligner alle de andre der er udgivet i sin tid - hvis de har så flotte
> udgaver af filmene liggende hvorfor så ikke sælge dem?

De sælges skam også i USA på DVHS, som er et HD medie på videobånd... der er
vel omkring 100 titler allerede vil jeg tro... Men mange holder vist vejret
indtil der kommer et disc baseret HD medie og har engeltlig ikke et set-up
som formår at udnytte potentialet i kvalitetsforskellen - og endelig er
langt størstedelen kolde over for den forskel der er... jeg kender desværre
mange som er ligeglad med billedkvaliteten på dvd, de slipper bare for at
spole tilbage som de skulle på VHS

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-08-04 15:48

> [...]
> indtil der kommer et disc baseret HD medie og har engeltlig ikke et set-up
> som formår at udnytte potentialet i kvalitetsforskellen -

ok - tusind tak for den info! - jeg anede intet om det.

> [...]
> desværre
> mange som er ligeglad med billedkvaliteten på dvd, de slipper bare for at

ignoranter

kan man på nuværende flat tv udnytte hd dvd / bluray når det kommer (går ud
fra det i bund og grund er det samme som det du beskriver her)

projektorer kan vel vise et sådant signal som det er nu - men man skal vel
have nye afspillere osse?
desuden - når nu nye afspillere kommer med enten hd dvd eller bluray (eller
begge) så vil man vel osse på et alm tv får forbedret billede omend ikke i
den høje opløsning eller hvad?

mange spørgsmål, men et interessant emne - jeg vil da gerne se et endnu
bedre billede

Fra : Morten DH

Dato : 27-08-04 17:39

www.widescreenreview.com følger formatet meget tæt...

> ignoranter

Helt sikkert; men de findes - kender selv flere

> kan man på nuværende flat tv udnytte hd dvd / bluray når det kommer (går
ud
> fra det i bund og grund er det samme som det du beskriver her)

Afhænger af hvad man ligger sig fast på - har ikke fulgt udviklingen så
nøje; men vil tro man ligger sig fast på en 1080i eller 720p opløsning -
måske endda 1080i hvis vi er rigtig heldige (for NTSC formatet)... kender
ikke opløsningen på de nuværende falt tv - men mon ikke de bliver
bagudkompatible, så selvom du måske ikke udnyttet potentialet til fulde, så
kan du da se dine film

Og ja, Bue Ray/ HD DVD er jo et diskbaseret HD medie - eller rettere bliver
det

> projektorer kan vel vise et sådant signal som det er nu - men man skal vel
> have nye afspillere osse?

Ja, nye afspillere til BR/HD-DVD... men svjh kræver det officielle DVD-forum
at begge standarder skal være bagudkompatible - så din nuværende samling
bliver ikke værdiløs på sammen måde som VHS og laserdisc gjorde natten over
næsten

> desuden - når nu nye afspillere kommer med enten hd dvd eller bluray
(eller
> begge) så vil man vel osse på et alm tv får forbedret billede omend ikke i
> den høje opløsning eller hvad?

Sandsynligvis - så længe vi køber skal de nok finde på noget... men tror det
kommer til at gå langsomt, for hr og fru Danmark kan sikkert ikke se den
store forskel på deres 25" tv

> mange spørgsmål, men et interessant emne - jeg vil da gerne se et endnu
> bedre billede

Også mig - og har allerede nu forberedt mig på at skulle købe de nyeste
udgaver af Star Wars i endnu et format

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-08-04 20:10

> Også mig - og har allerede nu forberedt mig på at skulle købe de nyeste
> udgaver af Star Wars i endnu et format

hehe - med mindre de nye dvdere virkeligt overrasker positivt så er star
wars ved at være et dødt emne for mig må jeg indrømme, men der er til
gengæld en masse andre fede film! - jeg er altid spændt på hvad fremtiden
bringer af godt og skidt - et billede kan jo aldrig blive for godt, men det
er da rart at ens dyre dvd box udgivelser ikke sån lige er ubruelige på en
gang

Fra : Morten DH

Dato : 28-08-04 10:56

> [...]
det
> er da rart at ens dyre dvd box udgivelser ikke sån lige er ubruelige på en

Tja sådan følte jeg det lidt med laserdisc, døde næsten natten over... men
øv der var noget ved at være samler dengang - man følte sig sgu lidt som en
del af en lille eksklusiv elite

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-08-04 11:14

> [...]
> øv der var noget ved at være samler dengang - man følte sig sgu lidt som

ja det husker jeg - tog mig osse lang tid at skille mig af med mine - der
var langt højere blæreværdi når man lige rev en skinnende ld ud i lyset

jeg var in denial længe - jeg sagde "LD er bedst - dvd er komprimeret - ld
er hele billeder hele tiden derfor er det bedst" - lol - jeg vidste endnu
ikke meget om bitrates og anamorfe billeder og måtte som alle andre overgive
mig - hvilket er fint - jeg kan godt lide fremskridt og ønsker det bedst
mulige - men stadig, det var nu fedt med en god samling og være del af en
udvalgt nørdskare - men priserne dengang - wow - min første star wars box -
2500,-! - box 2 1800,- en alm. film kostede jo hurtigt 500 i starten - det
kan jeg heldigvis godt undvære

Fra : Morten DH

Dato : 28-08-04 11:34

> [...]
box -
> 2500,-! - box 2 1800,- en alm. film kostede jo hurtigt 500 i starten - det

Jeg måtte også overgive mig efter stort set samme mønster som du beskriver -
kvaliteten af lyd og billede blev hurtigt overhalet og priserne... tja...
min billigste LD var Speed tl 185kr - helt uhørt faktisk... idag koster
mange af mine DVD'er under 100kr med anamorphic widescreen og DTS 6.1 lyd

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-08-04 16:37

> [...]
> min billigste LD var Speed tl 185kr - helt uhørt faktisk... idag koster
> mange af mine DVD'er under 100kr med anamorphic widescreen og DTS 6.1 lyd

hehe - jeg husker rent faktisk tilbage i starten af 90'erne, at en ven og
jeg hver havde fået købt os 3 film til ca 500-600 pr stk - og vi havde ikke
engang en afspiller endnu - så der sad vi og gloede på coveret vores film
uden at kunne afspille dem! - dengang købte man ikke bare en billig ld
afspiller i bilka til 500 - næ dengang var der stort set kun laserdisken i
ålborg at handle med - vi var hjemmeboende og fattige, så ålborg var the
promise land for os - paradis vi ikke havde råd til at tage hen - i ånden så
vi laserdiscs i lange baner i deres butik - lol. Men jo, vi fik som sagt
bestilt en 3 stykker inden vi overhovedet fik købt en afspiller, der vel lå
på en 5k ca - det var en cld-1850 tror ejg det var 1750'erens afløser - og
først senere fik jeg min prologic forstærker - til 6500! - jo det var andre
tider men det siger vi måske osse om nu en gang senere hen. Filmene faldt
da i pris hen ad vejen, men de var nu altid ret dyre. DVD må siges at være
overlegent på alle punkter - tilgængelighed, pris og ikke mindst kvalitet.