Stjerner uden hjerner
Fra : Mikkel Lund

Dato : 25-08-04 14:34

Hej

Stjerner uden hjerner er som de fleste ved en forfærdelig film.
Men ved verden egenligt at danskerne også kan laver virkeligt
dårlige film? Det gør de ikke på imdb.com endnu! Stjerner
uden hjerner mangler nemlig 50 stemmer før dem kommer på
buttom 100 listen, og hvis de sidste stemmer er lige så lave
som de første bliver den omkring 2. eller 3. dårligeste
film nogen sidde. Så stem på
http://imdb.com/title/tt0120214/

hilsen Mikkel

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 25-08-04 14:57

"Mikkel Lund" <mmlu03FJERN@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Stjerner uden hjerner er som de fleste ved en forfærdelig film.
> Men ved verden egenligt at danskerne også kan laver virkeligt
> dårlige film? Det gør de ikke på imdb.com endnu!

Jo de gør - Stjerner uden hjerner har tidligere været oppe at vende i toppen
på listen over alletiders dårligste film, om den nåede 1. pladsen kan jeg
ikke huske, men den var deroppe i nærheden.

Og ved de fleste at det er en forfærdelig film? Det vil jeg stille mig
tvivlende overfor - jeg tror det er de færrste der faktisk har set filmen
(det kan heller ikke anbefales).

Fra : Carina

Dato : 25-08-04 17:40

"Mikkel Lund" <mmlu03FJERN@control.auc.dk> wrote in message
> Hej
>
> Stjerner uden hjerner er som de fleste ved en forfærdelig film.

Jeg har ikke set den. Er den ikke så dårlig, at den er sjov? Eller??

VH
Carina

Fra : Mikael L

Dato : 25-08-04 21:45

"Carina" <carwina@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Mikkel Lund" <mmlu03FJERN@control.auc.dk> wrote in message

> Jeg har ikke set den. Er den ikke så dårlig, at den er sjov? Eller??

Jeg har den på video, jeg købte den for en 10er engang, fordi jeg ville se
om den virkelig var så ringe.

Den ER dårlig, men der var da alligevel et par fede bemærkninger ind i
mellem som jeg kunne grine af. Men videobåndet er ikke slidt op og det
bliver det heller ikke.

Den dårligste danske film jeg kan huske jeg har set er "Bananen, skræl den
før din nabo" DEN er ringe.....

Mikael

Fra : Morten Nielsen

Dato : 25-08-04 22:03

Fra : Mikael L

Dato : 26-08-04 11:08

"Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Den har jeg aldrig hørt om. Hvornår er den fra og hvem er med?

Mikael

Fra : Morten Nielsen

Dato : 26-08-04 11:31

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den har jeg aldrig hørt om. Hvornår er den fra og hvem er med?
>
> Mikael

1996, bl.a. Sofie Gråbøl og Martin Bryggmann

Fra : N. Christensen

Dato : 26-08-04 14:36

> Den dårligste danske film jeg kan huske jeg har set er "Bananen, skræl
> den før din nabo" DEN er ringe.....

Haha! Nej, sgu'. Den er pisse sjov. Jeg går og venter på den kommer på
DVD. Jeg har kun en elendig VHS-kopiering fra engang man kunne leje den.

--

Fjern det el-drevne togsæt fra min e-mail-adresse hvis du vil kontakte mig.

Fra : Mikael L

Dato : 27-08-04 00:12

"N. Christensen" <ic3@er4ic3.dk> skrev i en meddelelse

> Haha! Nej, sgu'. Den er pisse sjov. Jeg går og venter på den kommer på
> DVD. Jeg har kun en elendig VHS-kopiering fra engang man kunne leje den.

Det jeg husker mest fra den film, er det ualmindelige dårlige bilstunt der
er hvor der er en Volvo der skal flyve gennem luften og det er så tydeligt,
selvom man kun ser bilen i et mikrosekund, at det er en modelbil. Elendig
film.

Mikael

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-08-04 01:59

On Fri, 27 Aug 2004 01:12:17 +0200, "Mikael L" <m_larsen@sol.dk>
wrote:

> [...]
>selvom man kun ser bilen i et mikrosekund, at det er en modelbil. Elendig

Det værste er, at der faktisk er en del okay bilstunts i, fx bilen,
der smadrer igennem et kontor eller igennem en ølvogn - der er en del
fotos fra den film i Martin Spang Olsens bøger "STUNT" 1 og 2.

Mange af dem er desværre bare filmet på en måde, der gør de
forskellige stunts meget flade. Fx da Martin spiller fotograf og skal
falde ned fra en høj, væltende stige (og kaste kameraet til en
assistent). På filmen ser det bare ud som lidt fjol og leg.

"Bananen..." tangerer dog nogle af de dårlige film, jeg nævnte i
<news:b2s36v$fs9$1@dknews.tiscali.dk> i sin tid. Netop fordi den
prøver hårdt, har en masse kendte tv-komikere med, absolut skal ud i
Roskilde Lufthavn og filme noget ("Nu bliver det heeeelt vildt"), og
så indlægger en scene med nogle farvede projektører og 80er-jazzpop
med horn.

"Stjerner uden Hjerner", som nogen nævnte i en anden tråd, mindes jeg
blot var ligegyldig. Den forsøger ikke i så høj grad eller har alle
mulige gammelkendte folk med. Den prøver ikke, og falder derfor heller
ikke så kraftigt.

--
- Peter Brodersen

Memento mori!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-08-04 02:02

On Fri, 27 Aug 2004 02:59:22 +0200, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
wrote:

> [...]
>Roskilde Lufthavn og filme noget ("Nu bliver det heeeelt vildt"), og
>så indlægger en scene med nogle farvede projektører og 80er-jazzpop

Når det er sagt, så kan jeg selvfølgelig kun anbefale folk, der er
interesserede i dansk filmhistorie, i at se den, på godt og ondt :)

(Peter Gren Larsen har dog en god one-liner, hvilket for mig rykkede
den en karakter op på min IMDb-stemme)

--
- Peter Brodersen

Memento mori!

Fra : jytte

Dato : 26-08-04 20:16

Der er faktisk lavet en film om, hvordan man laver dårlige film, nemlig "Ed
Wood" det var en amerikansk instruktør der lavede så gyselige film at han
blev berømt for dem. Filmen om ham er med bl.a. Johnny Depp, så vidt jeg
husker, og er nærmest blevet kult. Den er i øvrigt også meget skæg.

Jytte