Tips og tegninger til selvbyg af katamaran
Fra : Flemming Møller

Dato : 25-08-04 17:50

Jeg overvejer at bygge en katamaran, og hvis man kunne bruge sejlet fra en
surfer ville det være helt perfekt.
Hvad er nemmest at bygge pontonerne op i ?

Det hele skulle kunne ligge på et biltag og være nem at samle/adskille

Er der nogen der kender til sites om emnet?

--
Venlig hilsen
Flemming Møller

Fra : Jens Mogensen

Dato : 25-08-04 20:57

Hvis du mener sådan en :
http://www.stevproj.com/MCatShts.html

så får du tegningerne her :
http://www.stevproj.com/SpecPurp.html

god fornøjelse !!!

mvh
Jens

"Flemming Møller" <kaeret@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det hele skulle kunne ligge på et biltag og være nem at samle/adskille
>
> Er der nogen der kender til sites om emnet?

---
Udgående mail er tjekket, og fri for kendte virus.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-08-04 21:54

På ejendommeligvis fremsatte Flemming Møller følgende påstand:

> Jeg overvejer at bygge en katamaran, og hvis man kunne bruge sejlet
> fra en surfer ville det være helt perfekt.
> Hvad er nemmest at bygge pontonerne op i ?

Umiddelbart ville jeg sige krydsfiner belagt med West-epoxy/glasfiber.
Det er nemt at lave, naturligvis under iagttagelse af visse
forholdsregler ved arbejdet med epoxy. Billigere er polyester, men det
er ikke nær så stærkt og kræver tykkere/flere lag.

Claus

--
GØR ET KUP
NIMBUS 26 SÆLGES UHØRT BILLIGT!

Fra : Martin S?rensen

Dato : 01-09-04 12:25

"Flemming Møller" <kaeret@mailme.dk> wrote in message news:<5r3Xc.759$BO6.692@news.get2net.dk>...
> Jeg overvejer at bygge en katamaran, og hvis man kunne bruge sejlet fra en
> surfer ville det være helt perfekt.
> Hvad er nemmest at bygge pontonerne op i ?

Epoxy/plywood som Claus også skriver.

> Det hele skulle kunne ligge på et biltag og være nem at samle/adskille
>
> Er der nogen der kender til sites om emnet?

www.wharram.com

Han har stor erfaring i at lave primitive katamaraner, der er også en
14-fods på programmet. Og brug de penge det koster at købe planer, det
vil spare dig en masse ærgelser senere - og du vil få en bedre båd.

God fornøjelse

/Martin

Fra : Leif Bengtsson

Dato : 02-09-04 00:54

Flemming Møller wrote:

> [...]
>
> Det hele skulle kunne ligge på et biltag og være nem at samle/adskille
>
> Er der nogen der kender til sites om emnet?

Check

http://www.glen-l.com/subdesn.html

Många roliga projekt

leif
--
byt nospam i mailaddres till algonet för riktig mail

Fra : Per Laursen

Dato : 02-09-04 19:50

Hej!

Hvis du kan leve med et ekstra skrog (trimaran, altså), så se på
www.supernova-fan.dk - der er en til salg (nej, ikke min :)

mvh
Per