Domain-server (privat net)
Fra : Søren T Brandt

Dato : 10-05-01 21:12

Jeg er begyndt at lege med tanken om at lave mit eget 'rigtige' netværk
herhjemme, og ville gerne starte med en domain-server, kan det gøres under
linux (mindre hardwarekrævende) eller er jeg nødt til at tænke windows (så
bliver springet win2000 server) og ofre det det koster (gys). Jeg skal/vil
selvfølgelig også have de andre 'ting' kørende: mail-server, file-server,
printer-server, internet-server osv, men har tænkt mig at bruge den samme
maskine i første omgang, og så flytte det ud efterhånden som jeg får tid
(kr).
Med et håb om et fyldestgørende svar, og evt. link til gode sider hvor en
net-newbie kan boltre sig.

På forhånd tak.
Søren

P.S.
Er gået i gang med bogen netværk på win2000, god bog, men mangler ligesom at
få nettet ned på jorden.... (Det bliver mit første forsøg med server-baseret
netværk...)

Fra : Flemming Riis

Dato : 10-05-01 21:49

On Thu, 10 May 2001 22:12:00 +0200, "Søren T Brandt" <news@stb.dk>
wrote:

> [...]
>(kr).
>Med et håb om et fyldestgørende svar, og evt. link til gode sider hvor en

samba kan svjv lege domain controller og filshare for wintendo æsker
prøv at kigge på www.sslug.dk under linuxbog/bøger eller sprøg i unix
gruppen de plejer at være ganske flinke

fut sat der til