Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Q: EOS 5 - Speedelite EZ vs EX ?
Fra : Jan B.

Dato : 06-09-04 07:19

Overvejer at anskaffe Speedlite 540 eller 550 til EOS 5. Har jeg nogen glæde
af at gå efter EX fremfor EZ (udover selvfølgelig ved en senere udskiftning
af kamera)?

vh/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 20:48

"Jan B." <bigbenzon@post11.tele.dk (fjern big)> wrote in message
> [...]
glæde
> af at gå efter EX fremfor EZ (udover selvfølgelig ved en senere

Nej, tværtimod, EZ kan kun køre med EOS5 og EX kun med Digi. Andre
kombinationer virker kun i manual.

Men du kan jo købe en 430EZ (af mig til 500kr, av, lad være, av, av) så kan
du jo senere købe en EX når du køber din 20D

Poul B-H

Fra : Jan B.

Dato : 08-09-04 07:04

<svar_i_gruppen> wrote in message

> [...]
kan
> du jo senere købe en EX når du køber din 20D

Hej Poul B-H

Er ikke uinteresseret, men vender lige tilbage over weekenden. Kan du evt.
sende mig din mail adresse?

Til I andre: Jo, vi ved godt, at dette IKKE er dk.marked... Bær over med os.

Vh/Jan

Fra : Michael Bothager

Dato : 12-09-04 05:27

svar_i_gruppen wrote:

> glæde

> udskiftning

> Nej, tværtimod, EZ kan kun køre med EOS5 og EX kun med Digi. Andre
> kombinationer virker kun i manual.

Det er ikke helt rigtigt mht. til EOS film-huse. EX kan anvendes med
både Type A kameraer (eks. EOS 3, EOS 1v o.a.) og Type B kameraer (eks.
EOS 5, EOS 1N o.a.). Det man mister ift. EZ på Type B er A-TTL, men
almindelig TTL fungerer udemærket.

Man kan læse ganske meget omkring EOS flash på
http://photonotes.org/articles/eos-flash/

Så vurderingen går egentlig på pris og A-TTL vs. TTL når der er tale om
film-huse. Hvis man skal anvende det digitalt, så er TTL kun muligt med
EX (E-TTL).

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager