|
| "Havhingsten fra Glendalough" Fra : Niels Riis Ebbesen |
Dato : 05-09-04 18:42 |
| | |
Martin Gleit (05-09-2004)
| Kommentar Fra : Martin Gleit |
Dato : 05-09-04 18:50 |
| | |
Niels Riis Ebbesen (05-09-2004)
| Kommentar Fra : Niels Riis Ebbesen |
Dato : 05-09-04 23:08 |
| | |
Bo Bjerre (05-09-2004)
| Kommentar Fra : Bo Bjerre |
Dato : 05-09-04 19:52 |
|
"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message
news:413B5004.9020403@niels-ebbesen.net...
>
> 60 billeder fra navngivning, søsætningen og jomfrusejladsen med
> langskibet "Havhingsten fra Glendalough" i Roskilde.
>
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_1of5.html
Endelig et ordentligt krigsskib. Er der noget om max hartighed ?
Bo //
-kajak roer
| |
Hans Joergensen (05-09-2004)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 05-09-04 21:04 |
|
Bo Bjerre wrote:
> Endelig et ordentligt krigsskib. Er der noget om max hartighed ?
Så kan vi måske se at få indtaget Irland igen igen.. det ville være
bedst.
// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk
| |
Niels Riis Ebbesen (05-09-2004)
| Kommentar Fra : Niels Riis Ebbesen |
Dato : 05-09-04 23:09 |
| | |
Jan Bøgh (06-09-2004)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 06-09-04 14:17 |
|
Niels Riis Ebbesen wrote:
> Ja den forventede max hastighed er ca. 20 knob, og det er pænt
> hurtigt...
Arhhhh - mon ikke det er /lidt/ optimistisk. En robåd, der går knap 40
km/t - det gad jeg nok se!
vh
Jan
| |
Niels Riis Ebbesen (06-09-2004)
| Kommentar Fra : Niels Riis Ebbesen |
Dato : 06-09-04 14:45 |
| | |
Jan Bøgh (06-09-2004)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 06-09-04 17:10 |
|
Niels Riis Ebbesen wrote:
>> Arhhhh - mon ikke det er /lidt/ optimistisk. En robåd, der går knap
>> 40 km/t - det gad jeg nok se!
> Nej med er 120 kvadratmeter råsejl...!
Det lyder stadigvæk voldsomt, men dog alligevel lidt mere rimeligt. Men vi
er oppe i flyvepapshastigheder!
vh
Jan
| |
Niels Riis Ebbesen (06-09-2004)
| Kommentar Fra : Niels Riis Ebbesen |
Dato : 06-09-04 20:26 |
|
Jan Bøgh wrote:
> Det lyder stadigvæk voldsomt, men dog alligevel lidt mere rimeligt. Men vi
> er oppe i flyvepapshastigheder!
Jeg vil ikke forsvare rimmelighedden i den forventede max.
hastighed, jeg kan blot oplyse, at den blev oplyst fra talestolen af
museumsdirektøren.
Men jeg kan dog sige, at Sif Ege som er et handelsskib sejler meget
stærkt i god vind.
Og jeg vil hellere høre hvad du/I synes om mine billeder...
--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner
| |
Ole Larsen (06-09-2004)
| Kommentar Fra : Ole Larsen |
Dato : 06-09-04 21:04 |
|
"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:413CB9B0.8000305@niels-ebbesen.net...
>
> Jan Bøgh wrote:
>
> > Det lyder stadigvæk voldsomt, men dog alligevel lidt mere rimeligt. Men
vi
> > er oppe i flyvepapshastigheder!
Max hast i knob er for en deplacementbåd = ca 1,4x kvadratroden af
vandlinielængden i fod
> Og jeg vil hellere høre hvad du/I synes om mine billeder...
Det vil du ikke vide
--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.752 / Virus Database: 503 - Release Date: 03-09-2004
| |
Rasmus Vestergaard H~ (06-09-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Vestergaard H~ |
Dato : 06-09-04 23:20 |
|
Ole Larsen wrote:
> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
> news:413CB9B0.8000305@niels-ebbesen.net...
>
>>Jan Bøgh wrote:
>>
>>
>>>Det lyder stadigvæk voldsomt, men dog alligevel lidt mere rimeligt. Men
>
> vi
>
>>>er oppe i flyvepapshastigheder!
>
>
> Max hast i knob er for en deplacementbåd = ca 1,4x kvadratroden af
> vandlinielængden i fod
Vil nu mene det er lidt mere. Det er vist tættere på vandlinjelængde i
meter. F.eks. har jeg da logget knap 9 knob i en Monsun 31, som vel har
ca 28 fod i vandlinjen = 28^0,5*1,4 = 7,41
Og 28 fod = 8,54m
Efter billederne at dømme kunne den da godt se ud til at være 15-20
meter lang.
Men lad nu det ligge eller også må vi hellere futte til en sejlergruppe.
Det er da også muligt at det ikke er en deplacementsbåd hvis den er så
slank og let.
--
Mvh
Rasmus Hansen
http://dualmono.com
http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=5519
| |
Ebbe Hansen (06-09-2004)
| Kommentar Fra : Ebbe Hansen |
Dato : 06-09-04 16:11 |
|
On Mon, 06 Sep 2004 00:09:27 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:
>
>Bo Bjerre wrote:
>
>> Endelig et ordentligt krigsskib. Er der noget om max hartighed ?
>
>
>Ja den forventede max hastighed er ca. 20 knob, og det er pænt
>hurtigt...
Så tror jeg de kommer til at vente længe.
Cutty Sark, med en storm agten for tværs, alle sejl oppe,
samt alle mand på ræerne, for at fylde ud mellem sejlene,
kunne klare noget i den retning.
mvh Ebbe
| |
Ukendt (06-09-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-09-04 10:56 |
|
Lidt info om hastigheden på skibet:
Skibet blev roet med en makshastighed på 5.5 knob og de forventer at komme
op på 7-8 knob, når besætning og skibber får styr på det.
Hvad hastigehden bliver når skibet bliver rigget med 120m2 fik jeg ikke
spurgt om men 20-30 knob er nok ikke ved siden af.
Informationen fik jeg på markedet hvor jeg lå som viking fra et
besætningensmedlem jeg kender.
/Esben Witzel
"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> skrev i en meddelelse
news:413b606a$0$25967$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message
> news:413B5004.9020403@niels-ebbesen.net...
> >
> > 60 billeder fra navngivning, søsætningen og jomfrusejladsen med
> > langskibet "Havhingsten fra Glendalough" i Roskilde.
> >
> > http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_1of5.html
>
> Endelig et ordentligt krigsskib. Er der noget om max hartighed ?
>
> Bo //
> -kajak roer
>
>
| |
Jens Bruun (06-09-2004)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 06-09-04 14:40 |
|
"Esben Witzel" <elew(snabeldyet)image.dk> wrote in message
news:413c3423$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Skibet blev roet med en makshastighed på 5.5 knob og de forventer at komme
> op på 7-8 knob, når besætning og skibber får styr på det.
> Hvad hastigehden bliver når skibet bliver rigget med 120m2 fik jeg ikke
> spurgt om men 20-30 knob er nok ikke ved siden af.
Med al respekt så tvivler jeg stærkt på, at skibet nogensinde kommer til at
sejle hurtigere end 10-12 knob, med mindre der påmonteres hjælpemotor
BTW: Det er muligt at stå på vandski, når farten er over 12 knob.
--
-Jens B.
www.fotolog.dk - Min personlige fotodagbog på nettet
(sidst opdateret 1. september 2004)
| |
Jan Bøgh (06-09-2004)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 06-09-04 17:12 |
|
Esben Witzel wrote:
> Lidt info om hastigheden på skibet:
>
> Skibet blev roet med en makshastighed på 5.5 knob og de forventer at
> komme op på 7-8 knob, når besætning og skibber får styr på det.
> Hvad hastigehden bliver når skibet bliver rigget med 120m2 fik jeg
> ikke spurgt om men 20-30 knob er nok ikke ved siden af.
20 knob anser jeg for en meget tvivlsom sag - 30 for helt utænkelig. Det er
den fart en Tornado (vild toskrogsbåd) kan opnå, når der er allermest knald
på!
vh
Jan
| |
;o\)-max- (05-09-2004)
| Kommentar Fra : ;o\)-max- |
Dato : 05-09-04 21:01 |
|
"Niels Riis Ebbesen"
>
> 60 billeder fra navngivning, søsætningen og jomfrusejladsen med
> langskibet "Havhingsten fra Glendalough" i Roskilde.
>
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_1of5.html
>
> --
> Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
Det ser ud til at dronningen vinker til dig er i gamle venner -
Mange nice billeder.! Men for fanden kunne folk ikke fjerne
deres joller så man kunne få et spektakulært billede på
åbent haw.. Kulturministeren kan du godt klone væk, imo.. -max-
| |
|
|