Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon D200 og D3 på vej
Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 02-09-04 15:05

Hej til grp.
Faldt over nedenstående. Er der nogen der ved mere?
http://www.livingroom.org.au/photolog/reviews/nikon/index.php
Niels Hejnfelt
niels@hejnfelt.dk

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 02-09-04 15:17

> Hej til grp.
> Faldt over nedenstående. Er der nogen der ved mere?
> http://www.livingroom.org.au/photolog/reviews/nikon/index.php

Det bliver spændende at se, om det bare er ønske tænkning fra Nikon folk,
efter Canon har afsløret deres D20, eller om Nikon har svaret klart til
Canons nye vidundermaskinger (D20 og D1 mk II)...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Klaus Johansen

Dato : 02-09-04 15:36

Nikon har altid noget i ærmet...
Se evt. her det nye D3!!
http://apphotnum.free.fr/N2BE27.html
Hilsen Klaus

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 02-09-04 15:49

> Nikon har altid noget i ærmet...
> Se evt. her det nye D3!!
> http://apphotnum.free.fr/N2BE27.html
> Hilsen Klaus

The only main defect of Nikon F6/D3 is to be today entirely virtual and to
have been imagined only for April Fool's Day.

Dette ender historien med

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-09-04 15:54

"Klaus Johansen" <ksdj@johansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Nikon har altid noget i ærmet...
> Se evt. her det nye D3!!
> http://apphotnum.free.fr/N2BE27.html

Det ser særdeles interessant ud, men har du osse læst det hele:
Nederst på siden kan man læse:

The only main defect of Nikon F6/D3 is to be today entirely virtual and to
have been imagined only for April Fool's Day.

Bo //

Fra : Anders F

Dato : 02-09-04 16:42

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> wrote in message

> [...]
>
> The only main defect of Nikon F6/D3 is to be today entirely virtual and to
> have been imagined only for April Fool's Day.

Derfor er det nu stadigt interessant at jeg ikke er den eneste der synes
"VR" bør høre til huset og ikke optikken =)

/anders

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-09-04 16:49

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> wrote in message

> Derfor er det nu stadigt interessant at jeg ikke er den eneste der synes
> "VR" bør høre til huset og ikke optikken =)

Teknisk set: jo, det er da det eneste rigtige sted, men det skal laves
optisk, og ikke som i mit gamle Sony videokamera, hvor det er en eller
anden pixelflytterchip, der får det til at se rimeligt ud. Een stabilisator
i huset, og ikke een i hvert objektiv, -god ide.

Noget andet er om det i praksis kan gøres i huset: en 800mm og en 35mm har
jo lidt forskellige problemer, hvis man "vipper" dem en halv grad, og jeg
kunne forestille mig, at det kunne blive nogle store bevægelser, der kommer
på tale, hvis det skulle indbygges i huset. Rent praktisk er det lettest at
implementere tæt på blænde-planet i objektivet.

Bo //

Fra : Frederik Thorup

Dato : 02-09-04 17:24

Bo Bjerre wrote:
> [...]
> store bevægelser, der kommer på tale, hvis det skulle indbygges i
> huset. Rent praktisk er det lettest at implementere tæt på

Tjaa det _er_ lavat! Se her:
http://www.dpreview.com/news/0408/04080402dynax7interview.asp

MVH
Frederik

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-09-04 19:00

"Frederik Thorup" <frederik@odense.kollegienet.dk> wrote in message

> Tjaa det _er_ lavat! Se her:
> http://www.dpreview.com/news/0408/04080402dynax7interview.asp

Nej, det er ikke lavet, men nogen påstår, at de snart har lavet det. Lad os
nu se det i virkeligheden først.

--
-Jens B.

(sidst opdateret 1. september 2004)

Fra : Kenneth K

Dato : 03-09-04 10:00

On Thu, 2 Sep 2004 20:00:02 +0200, Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com>
wrote:

> Nej, det er ikke lavet, men nogen påstår, at de snart har lavet det. Lad
> os
> nu se det i virkeligheden først.

Teknikken kommer fra de mindre A1 og A2 modeller og der virker det vist
ganske udemærket.

http://www.dpreview.com/reviews/konicaminoltaa2/#shake

vh,
Kenneth

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-09-04 12:19

"Kenneth K" <fake@it.com> wrote in message
newssdqtyzo1xk021p@news2.tele.dk...

> Teknikken kommer fra de mindre A1 og A2 modeller og der virker det vist
> ganske udemærket.

Der er dæl'me forskel på billedstabilisering i et kamera med fast objektiv,
og så i et med udskiftelig optik. Det omtalte Konica Minolta Dynax 7 må
indtil videre betegnes som "vaporware", da ingen har haft kameraet i hånden
endsige bare set det. Det eneste, vi har set, er et interview med en
"Marketing Manager", der snik-snakker om et fremtidigt produkt.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 02-09-04 18:24

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> wrote:

>"Anders F" <af-spam@hi5.dk> wrote in message

Konica Minolta deler din opfattelse. De skulle komme med et kamera til
oktober med billedestabilisering i huset. Det kommet ikke til at virke
med alle objektiver, men de førsøger at få så mange med som muligt.
http://konicaminolta.com/products/consumer/digital_camera/7digital/index.html
Seden blev opdateret 31/8.

> [...]
>på tale, hvis det skulle indbygges i huset. Rent praktisk er det lettest at
>implementere tæt på blænde-planet i objektivet.

I Minoltas udgave kan sensoren flyttes mere end 1cm i sideretningen!

Peter

Fra : Kurt Hansen

Dato : 02-09-04 22:54

Den Thu, 2 Sep 2004 17:41:46 +0200, skrev Anders F:

>Derfor er det nu stadigt interessant at jeg ikke er den eneste der synes
>"VR" bør høre til huset og ikke optikken =)

Hvorfor ikke i fotografen? Torsken har f.eks. en lille kugle inde i
øret der hele tiden holder styr på hvad ´der er opad og nedad

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-09-04 23:01

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote in message

> Hvorfor ikke i fotografen? Torsken har f.eks. en lille kugle inde i
> øret der hele tiden holder styr på hvad ´der er opad og nedad

Har du prøvet at bruge en 300mm tele på 1/60 sekund uden stativ ?
-det er her VR kommer ind i billedet

Bo //

Fra : Anders Rostgaard Bys~

Dato : 03-09-04 07:14

>Faldt over nedenstående. Er der nogen der ved mere?
>http://www.livingroom.org.au/photolog/reviews/nikon/index.php

Som altid: Dem der _ved_ noget, siger intet. Dem der _ikke_ ved noget,
siger en hel masse - og sjældent meget rigtigt.

Men jeg ville blive overrasket om ikke Nikon havde etellerandet i
ærmet til PhotoKina i slutningen af måneden

/Anders