Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Data bagstykke - F75(D) - Analog udstyr
Fra : Max

Dato : 02-09-04 08:45

Ja åhh nej, analog udstyr

Jeg står for at skulle køe nyt kamera, og regner med at købe Nikon F75, men
jeg kan ikke helt finde ud af om det skal være med eller uden databag
stykke. Men databagstykket, det skriver da på forsiden når man ser
billederne, ikke? Er det til at fjerne vis det først er der? Jeg synes ikke
at det er pænt med dato på men kan godt se det nyttige engang i mellem, men
jeg taget oftest kunstneriske billeder og blæser man et billede op i 50x70
og der er dato på....ja jeg behøber vidst ikke sige mere

Men der ud over, hvad synes i om valget af F75? Ville det være bedere at gå
lidt op, lidt ned eller måske til et helt andet mærke?

Jeg håber at nogen vil give deres besyv på dette ....

/Max

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 02-09-04 09:04

"Max" <maxsesSNOT@hotmail.com> wrote in news:4136cf86$0$257
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Jeg håber at nogen vil give deres besyv på dette ....

Hvis du bruger og fremkalder dine film hurtigt, så vil der typisk stå
fremkaldningsdato på bagsiden af printet så du kan tidsbestemme det
nogenlunde. Negativerne kan du sætte i en lomme hvor der står dato på og så
har du også en nogenlunde tidsbestemmelse af dem. Jeg tog ikke så mange film,
så jeg brugte bare notationen "2004-05-01" for den første film fremkaldt i
maj 2005. Når jeg scannede negativerne ind kom de så til at hedde "2004-05-
01-Frame01" osv.

Men hvis prisforskellen er lille kan du jo købe kameraet med databagstykke og
så slå det fra hvis du ikke vil bruge det. Det kunne være et salgsargument
over for nogle når du skal sælge det igen

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Max

Dato : 02-09-04 09:30

> [...]

> så jeg brugte bare notationen "2004-05-01" for den første film fremkaldt i
> maj 2005. Når jeg scannede negativerne ind kom de så til at hedde

Okay, det vil nok også være det jeg ender med

Hvilken har du brugt og må man se noget eks.?

> [...]
> så slå det fra hvis du ikke vil bruge det. Det kunne være et salgsargument
> over for nogle når du skal sælge det igen

Prisen med og uden er det dobbelte på nær 2 euro, så det bliver nok uden

/Max

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 02-09-04 10:47

> Hvilken har du brugt og må man se noget eks.?

Acer 2740S - en gammel model med ICE

Her er hvad jeg har skrevet om den gennem tiden. I dag ville jeg nok købe
en Minolta til omkring 3000 SJVH, men prøv at søge et par måneder tilbage i
gruppen og se - der burde være et par tråde omkring emnet. Der er også en
brugt i dk.marked.privat.foto til 1100,-

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8
&q=darling+acer+&meta=group%3Ddk.fritid.foto

Jeg har lige checket mit site og jeg har desværre ingen full size billeder
online. Jeg er ikke ved min hjemme-PC lige nu, så jeg kan ikke uploade
nogen, men skal prøve at se om jeg kan huske at gøre det i weekenden.
Ellers er der uden tvivl andre der har postet full size billeder fra deres
scannere her i gruppen tidligere..