Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Letvægts rygsæk til fotobrug
Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-09-04 12:28

Hej fo'grafer,

Jeg har set på en LowePro pro trekker AW, og undrer mig over, at den vejer
4300g. Det er 1 kg tungere end min 95 liter fjeldrygsæk.

En anden mulighed er at købe en god klatrerygsæk, og selv bygge et passende
indlæg. En god rygsæk til formålet koster omkring 1.000kr, hvilket er ca.
1/4 af prisen for LowePro. Vægten (uden foringer) ligger på 1.500g (Haglöfs
Tight XXL). Skulle jeg så bruge et halvt kg skum, er den samlede vægt under
det halve af LowePro sækken. Og med en prisforskel på 3.000 kr kan jeg holde
en hyggelig timepris for ombygningen.

-Er der nogen, der kan anbefale en lettere fotorygsæk, der kan rumme en
600mm/bl 4.0, et par kamerahuse og en madpakke ?
-Er der nogen, der har ombygget en almindelig rygsæk og vil dele erfaringer
med mig ?

Bo //

Fra : Reidar Solberg

Dato : 01-09-04 12:54

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> skrev i melding
> [...]
> 600mm/bl 4.0, et par kamerahuse og en madpakke ?
> -Er der nogen, der har ombygget en almindelig rygsæk og vil dele

Jeg har selv LowePro Nature Trekker AW til fotobruk, men vet ikke om den
rommer en 600mm ++.
Den er i alle fall medet behagelig å gå med hele dagen - selv tungt lastet.
Utstryret ligger godt i ro og er godt beskyttet. Den har også et regntrekk
som kan trekkes over hele sekken.

Har også Hagløf's Tight sekker til turbruk, men jeg hadde aldri vurdert å
legge skumplast inni denne til fotobruk. Til det er den altfor vinglete og
ustødig. Mulig andre sekker er bedre egnet.

Lowe Pro koster litt, men det hender det finnes brukte å få tak i. Uansett
synes jeg kvaliteten i disse sekkene er meget bra. Har hatt min i 7 år og
den er BRUKT SVÆRT MYE. Men den bærer overhode ikke preg av dette i det hele
tatt.

Mvh Reidar Solberg

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 01-09-04 15:18

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> wrote in

> -Er der nogen, der har ombygget en almindelig rygsæk og vil dele
> erfaringer med mig ?

Hej Bo,

Læs nedenstående tråd for mine erfaringer med omdannelsen af en almindelig
(dag)rygsæk til fotorygsæk:

<http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&th=8357f1edbe8ee204
&rnum=1>

www.darling.dk/diverse/taske.jpg

Tasken er ikke beregnet til en 600 mm f/4 men til noget mindre udstyr Jeg
synes det var svært at finde det rigtige skum - at få det godt og pænt osv.
især hvad angår rumdelerne, så hvis du vil gøre det selv, vil jeg anbefale
dig at bruge "indlæg" fra rigtige fototasker og så fastgøre dem i en anden
taske..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : BGD

Dato : 01-09-04 15:44

Cullmann har barslet med en ny 2 delt fotorygsæk til ca. 550,00 kr som er
genial.
Tag et kig på deres hjemmeside, navnet er: Cullmann Ranger comfort
http://www.cullmann-foto.de/

--
Venlig Hilsen / Best Regards
Bjarne

Homepage: www.analogphoto.dk
--
Today is the first day of the rest of your life

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-09-04 15:54

"BGD" <bjarnedam@hotmail.com> wrote in message

> Cullmann har barslet med en ny 2 delt fotorygsæk til ca. 550,00 kr som er
> genial.
> Tag et kig på deres hjemmeside, navnet er: Cullmann Ranger comfort
> http://www.cullmann-foto.de/

Ser spændende ud.

Nogen, der har erfaringer med Lowepro Computrekker AW? Kan den f.eks.
indeholde bærbar (inkl. strømforsyning)+DSLR+24-70mm+100-400mm+50mm+TC+stor
flash+XDrive Pro+det løse?

--
-Jens B.

(sidst opdateret 30. august 2004)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-09-04 23:10

Jens Bruun wrote:
> Nogen, der har erfaringer med Lowepro Computrekker AW? Kan den f.eks.
> indeholde bærbar (inkl. strømforsyning)+DSLR+24-70mm+100-400mm+50mm+TC+stor
> flash+XDrive Pro+det løse?

Det burde den vel nok kunne:
Indvendige mål er 28x12.5x38cm

100-400 er kun 19cm lang?

Kig her:
http://www.lowepro.com/images/ppages/bag_pack/lrgclr/CompuTrekAW_left_stuff_lens.jpg

Jeg har bestilt en CompuTrekker, og har regnet mig frem til at jeg
fin kan få plads til:
IBM X23-laptop + powersupply
300D
Sigma 70-200 (der faktisk er større end 100-400:)
EF-S 18-55
EF 50 f1.8
Sigma 12-24
550EX-flash
+ et par andre småting
+ 3 optikker mere og et ekstra kamerahus.

Om det rent faktisk passer at der kan være så meget ved jeg først
når tasken kommer :)

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 01-09-04 23:27

On Wed, 1 Sep 2004 16:53:59 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Nogen, der har erfaringer med Lowepro Computrekker AW? Kan den f.eks.
>indeholde bærbar (inkl. strømforsyning)+DSLR+24-70mm+100-400mm+50mm+TC+stor
>flash+XDrive Pro+det løse?

Jeg har en computrekker og i den kan der på en gang være:

ibm x30 laptop ret lille men der kan vist godt være en 17" powerbook
hvis det er hvad man ønsker), canon 1d, canon eos3 m/booster, 70-200
2.8, 24-70 2.8, 17-40, 50mm, 550ex, 2x telekonverter, off shoe kabel,
trådudløser, ekstra batteri, en bunke aa batt, film og ikke mindst
opladere til 1d og computer + alt det løse...og der er stadig plads
til overs i lommen foran.

Hvis jeg fjerner det ene kamerahus og 50mm'eren kan jeg lige netop
klemme en 300mm 2.8, med modløsblænde, ned.

Så kan det være der...ja. Den bliver tung men er stadig til at bære
omend ryggen på den godt måtte være lidt længere.

--
Jacob Dinesen
http://foto.jacobdinesen.net/

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 01-09-04 16:37

http://www.lowepro.com/pages/series/street/lenstrek.htm

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-09-04 17:09

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> wrote in message

> http://www.lowepro.com/pages/series/street/lenstrek.htm

HoHoHo, se den havde jeg ikke set !
-jeg tror den løser opgaven, og prisen er mere spiselig...

Tak for hjælpen

Bo //

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-09-04 17:47

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> wrote in message

> "René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> wrote in message

> HoHoHo, se den havde jeg ikke set !
> -jeg tror den løser opgaven, og prisen er mere spiselig...

Jeg har lige fået mail fra LowePro mht vægten af den:

2,863 gm.(approx.)

jeg kan godt lige at få 4 betydende cifre, og så "approx"

Bo //

Fra : Lars Jensen

Dato : 01-09-04 18:10

Bo,

Jeg har brugt den gamle model af Lens Trekker 600, hvor man skulle købe
skulderremmene separat.

Det var de samme skulderremme som man kan købe til de mindre 'ikke rygsække'
modeller fra LowePro, og de var ikke specielt behagelige med en 600/4 på
ryggen.

LowePro Pro Trekker føles efter min mening langt mere behagelig ved længere
tids brug trods den højere vægt, og dens opbygning med hofte bæltet gør at
man ikke har hele vægten hængene på skulderne som med Lens Trekkeren.

Der findes også den hoftebælte til den gamle Lens Trekker 600, men som
skulderremmene er det af en tynd og tvivlsom kvalitet.

Desuden ender det ofte med at man monterer ekstra 'lens cases' eller
lignende på siden af Lens Trekker 600'eren for at få plads til det øvrige
grej, hvilket selvfølgelig betyder ekstra vægt og flere udgifter til
tilbehør.

Men som sagt har jeg kun brugt den gamle model, men håber du alligevel kan
bruge mine erfaringer.

[Lars]

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 01-09-04 21:08

> Det var de samme skulderremme som man kan købe til de mindre 'ikke
rygsække'
> modeller fra LowePro, og de var ikke specielt behagelige med en 600/4 på
> ryggen.

Kunne man ikke forsøge med sådan nogen som man bruger til til golftasker
(eller hvad de hedder), jeg synes jeg har set caddies i tv rende rundt med
en golftaske med sådan et fint sæt skulderremme. Dem må man næsten kunne
købe enkeltvis...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen