Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Panasonic Lumix FZ20
Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-09-04 09:55

Jeg er i gang med at skulle købe mig et digital kamera. Mit valg er
indtil videre faldet på Panasonics FZ20 der kommer i handlen om et par
uger. Hvis der er nogen, der har nogen kommentarer til dette valg er
jeg meget interesseret i disse.

Jeg er selv kommet frem til følgende:
Minus ved kameraet:
- Proprietært batteri med en relativt ringe batteritid (2-300 billeder)
og man kan ikke bare som en nødløsning smide et par alkaline batterier
i. Ydermere koster et ekstrabatteri omkring 350,- og kan kun bruges til
kameraet.
- Ikke så gode videomuligheder som andre kameraer i klassen, men på den
anden side er det næppe noget jeg vil bruge meget
- Makrofunktionen ikke helt så god som på andre sammenlignelige
kameraer

Plus:
- Fremragende billedkvalitet og tilsyneladende meget lidt støj trods de
5 MPixels
- 12x stabiliseret optisk zoom
- Forgængeren har bundstabil software i modsætning til alternativet,
Minoltas DImage Z3, som jeg også har haft overvejet.
- Lysstærkt objektiv
- AF-lys så fokuseringsproblemer i mørke mindskes

Jeg påtænker at købe kameraet hos http://www.technikdirekt.de
De er godt nok ikke de billigste af de tyske forhandlere, men de tager
mod Visa, hvilket er et stort plus i forhold til en usikker
bankoverførsel. Prisen hos dem er ca. 4700,- danske kroner mens prisen
i DK formentligt kommer til at ende i omegnen af 7000,- (står til
7500,- i Norge), hvilket er alt for dyrt. Man kan få mange forsendelser
i forbindelse med eventuelle reklamationer for den prisforskel.

Er erfaringerne med Technikdirekt generelt gode? Også i forbindelse med
reklamationer?
Der er også noget med, at de vil have en kopi af Visakortet. Accepterer
de, at dele af kortnummeret udstreges for at hindre potentielt misbrug,
hvis mailen skulle blive opsnappet (selvom jeg formelt set kan være
ligegglad, da det er bankens problem.)?
Er pakker fra butikken emballeret ordentligt så risikoen for
transportskader er minimeret? Og hvordan leveres de. Med PostDK eller
privat leverandør?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-09-04 11:39

Morten Bjergstrøm skrev:

>Er erfaringerne med Technikdirekt generelt gode?

Tjah - man kunne jo starte med at kigge lidt på tidl. indlæg,
de har vidst nok været nævnt en enkelt gang eller to før her i
gruppen.

http://www.google.dk/groups?as_q=technikdirekt&ie=UTF-8&as_ugroup=dk.fritid.foto&lr=&num=30&hl=da
--
Knud

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-09-04 08:45

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev:

> Tjah - man kunne jo starte med at kigge lidt på tidl. indlæg,

Det har du da så evigt ret i.

> de har vidst nok været nævnt en enkelt gang eller to før her i
> gruppen.

Det må man sige

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-09-04 15:44

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev:

> Jeg påtænker at købe kameraet hos http://www.technikdirekt.de

Som kun accepterer kort, der udløber senest i 2011. Hvad er der dog
gået galt for bankerne og PBS.

Er der andre, der har haft denne problemstilling?

Jeg har nu skrevet til både butikken, min bank og PBS i håbet om, at
der sker et eller andet.

--
Morten http://miljokemi.dk