Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Albert Maersk - verdens største containers~
Fra : Tommy Jensen

Dato : 31-08-04 21:06

Jeg var så heldig at være på rundvisning idag på Albert Maersk som
ligger til kajs ved Langelinie. Der er åbent hus i weekenden fra 9 til
17. Jeg kan kun opfordre dem der kan til at tage ind og se det, det er
imponerende stort.

Her er et par billeder:

http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=AlbertMaersk01.jpg
http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=AlbertMaersk02.jpg
http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=AlbertMaersk03.jpg
http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=AlbertMaersk04.jpg
http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=AlbertMaersk05.jpg
http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=AlbertMaersk06.jpg

MVH Tommy

Fra : Carina

Dato : 31-08-04 21:46

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> wrote in message

> Jeg var så heldig at være på rundvisning idag på Albert Maersk som
> ligger til kajs ved Langelinie.

Det er lækre billeder, man får fornemmelsen af størrelsen. Var selv nede og
gennemfotografere skibet i går, men kun udefra.

Ved du om man må fotografere indenfor under rundvisning i weekenden??

VH
Carina

Fra : Tommy Jensen

Dato : 31-08-04 21:58

On Tue, 31 Aug 2004 22:46:15 +0200, "Carina" <carwina@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>gennemfotografere skibet i går, men kun udefra.
>
>Ved du om man må fotografere indenfor under rundvisning i weekenden??

Det må du formentlig godt, selvom det var på invitation jeg var inde
så tror jeg ikke det er anderledes i weekenden. Men der kommer nok
mange mennesker i weekenden. Idag mellem 18 og 20 var vi 2000 der
skulle igennem og heldigvis var jeg der tidligt og kunne gå lige
ombord - istedet for at gå ombord i buffet'en (Buffet skal du nok ikke
regne med i weekenden ) Da jeg kom ud ca 40 minutter senere var
der en mega lang kø langs med de opstillede telte.

MVH Tommy

Fra : Henrik Sahl

Dato : 31-08-04 21:58

> [...]
> ligger til kajs ved Langelinie. Der er åbent hus i weekenden fra 9 til
> 17. Jeg kan kun opfordre dem der kan til at tage ind og se det, det er

Fik du lov til at styre

Mvh
Henrik

Fra : Tommy Jensen

Dato : 31-08-04 22:05

On Tue, 31 Aug 2004 22:58:04 +0200, "Henrik Sahl"
<sahl@IKKESPAMsnaps.dk> wrote:

>Fik du lov til at styre

Desværre ikke

Men det var nu sikkert meget godt

MVH Tommy

Fra : Henrik Sahl

Dato : 31-08-04 22:15

> Desværre ikke
>
> Men det var nu sikkert meget godt

En 3-punktsvending skulle vel ikke have været noget problem

Mvh
Henrik

Fra : Leif

Dato : 01-09-04 00:42

snip>
> En 3-punktsvending skulle vel ikke have været noget problem
>
> Mvh
> Henrik

Nok ikke et problem, men en udfordring ))
Bremselængden fra fuld kraft frem, til stop, er vel omkring 18 ~ 20 km ???

Leif

Fra : Peter Hasselby

Dato : 01-09-04 06:17

Ærgeligt at du ikke har et billede af motoren, den er imponerende.

Det er ikke noget problem at styre sådan et skib, der skal bare være plads
nok første gang man prøver.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 01-09-04 06:42

On Wed, 1 Sep 2004 07:16:42 +0200, "Peter Hasselby"
<peterhasselby@midtfyn.dk> wrote:

>Ærgeligt at du ikke har et billede af motoren, den er imponerende.

Ja det var lidt skuffende at vi ikke fik lov til at se motoren.

MVH Tommy

Fra : Tommy Fer

Dato : 01-09-04 06:47

"Leif" <leif-udenspam@bpanet.dk> skrev i en meddelelse
> snip>

> Nok ikke et problem, men en udfordring ))
> Bremselængden fra fuld kraft frem, til stop, er vel omkring 18 ~ 20 km ???

Ved at det er omkring 5km, på 2 leder hvis man drejer fuldt styrudslag :S

mvh Tommy Fer

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-09-04 07:21

Leif wrote:
> Nok ikke et problem, men en udfordring ))
> Bremselængden fra fuld kraft frem, til stop, er vel omkring 18 ~ 20 km ???

Jeg tillader mig at tvivle kraftigt på at du kan nå op på fuld fart
i Københavns havn..

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Tommy Fer

Dato : 01-09-04 06:46

> Fik du lov til at styre

He.. det har jeg fået på et søster skib

tro mig hun var en tung dame at danse med

Katrine Mærsk....

mvh Tommy Fer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-09-04 08:01

> [...]
> ligger til kajs ved Langelinie. Der er åbent hus i weekenden fra 9 til
> 17. Jeg kan kun opfordre dem der kan til at tage ind og se det, det er

Jeg har også været på privat rundvisning på et af de lidt mindre:

Cornelius Maersk 6,600.00 TEU 24.60 knob 2000 bygget år 347.00 længde 42.80
bredde 14.50 dybdegang.
Her er lidt data på Albert Maersk:
Albert Maersk ca. 8.000 TEU 352 m længde 43 m bredde 12-cylinder diesel
motor fra HSD-Wärtsilä Sulzer 63,000 kW = 85,500 BHP

Vi så det hele, motor etc.
Det er imponerende.

> Her er et par billeder:

Flotte billeder.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 01-09-04 15:10

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:

>Albert Maersk ca. 8.000 TEU 352 m længde 43 m bredde 12-cylinder diesel
>motor fra HSD-Wärtsilä Sulzer 63,000 kW = 85,500 BHP

Og ifølge Århus Stiftstidende en brændstoføkonimi der siger 4 METER på
literen! Så olietankene er nok heller ikke små.

De der TEU er det ikke antal containere (20 fod), skibet kan laste?

--
Kåre

Fra : Tommy Jensen

Dato : 01-09-04 15:15

On Wed, 01 Sep 2004 16:09:39 +0200, Kåre Nejmann <nospam@kan.dk>
wrote:

>Og ifølge Århus Stiftstidende en brændstoføkonimi der siger 4 METER på
>literen! Så olietankene er nok heller ikke små.
>
>De der TEU er det ikke antal containere (20 fod), skibet kan laste?

Yep. Og det nøjagtige officelle tal er 6.600 20 fods containere og 700
40 fods containere hvilket svarer til 8.000 TEU. Men som sagt så er
det de officielle tal !

MVH Tommy

Fra : Tommy Fer

Dato : 01-09-04 18:17

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Yep. Og det nøjagtige officelle tal er 6.600 20 fods containere og 700
> 40 fods containere hvilket svarer til 8.000 TEU. Men som sagt så er
> det de officielle tal !

Jeps.. Officielle.. Ved at deres K bygninger er sat til 6000 Teu.. de kan
ihvertfald klare knap 7000...

mvh Tommy Fer

Fra : Bo Andersen

Dato : 01-09-04 21:07

> Og ifølge Århus Stiftstidende en brændstoføkonimi der siger 4 METER på
> literen! Så olietankene er nok heller ikke små.

Fra S-klasssen (nummer mindre) der mener jeg, at huske
brændselsolietankene var på ca.12.000 Tons.
Og forbruget på Full_Ahead var ca. 250 Tons/24t
-Bo-

Fra : Tommy Fer

Dato : 02-09-04 13:24

"Bo Andersen" <boing@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Fra S-klasssen (nummer mindre) der mener jeg, at huske
> brændselsolietankene var på ca.12.000 Tons.
> Og forbruget på Full_Ahead var ca. 250 Tons/24t

Det man skal huske er at den fragter omkring det samme som 4000 lastbiler
med en 40 fods på hver... Hvor mange liter mon det sluger :S

mvh Tommy Fer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-09-04 13:40

"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

> "Bo Andersen" <boing@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det man skal huske er at den fragter omkring det samme som 4000 lastbiler
> med en 40 fods på hver... Hvor mange liter mon det sluger :S

Desuden gør det det i noget nær fugleflugtslinie i de lange stræk.

Fra : Carsten Holck

Dato : 02-09-04 14:04

Bo Andersen wrote:

> Fra S-klasssen (nummer mindre) der mener jeg, at huske
> brændselsolietankene var på ca.12.000 Tons.
> Og forbruget på Full_Ahead var ca. 250 Tons/24t
> -Bo-

Det skal nok passe. Det svarer til 165g fuel per kW per time

--
/carsten

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-09-04 07:52

"Kåre Nejmann" <nospam@kan.dk> wrote in message

> Og ifølge Århus Stiftstidende en brændstoføkonimi der siger 4 METER på
> literen! Så olietankene er nok heller ikke små.

Det tror jeg heller ikke

> De der TEU er det ikke antal containere (20 fod), skibet kan laste?

Ja.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 01-09-04 15:12

On Tue, 31 Aug 2004 22:06:08 +0200, Tommy Jensen <toj@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>ligger til kajs ved Langelinie. Der er åbent hus i weekenden fra 9 til
>17. Jeg kan kun opfordre dem der kan til at tage ind og se det, det er

Flere billeder her

http://www.klein-jensen.dk/ee/list.php?exhibition=28

MVH Tommy