Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Transportabel fotobank/harddisk
Fra : KB

Dato : 31-08-04 21:01

Er der nogen der kan anbefale en ordentlig og for alt i verden driftsikker
transportabel harddisk / fotobank, så jeg undgår at tage min bærbare pc med
på en længere ferie.

Har selv kigget på en Apple 20 Gb Ipod med kortlæser, men er der andre gode
?

Skal kunne tage Memory Stick.

Mvh.
Kenneth Bang

Fra : KNL DtP

Dato : 31-08-04 21:09

"KB" <kennethbang@nospamtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kan anbefale en ordentlig og for alt i verden driftsikker
> transportabel harddisk / fotobank, så jeg undgår at tage min bærbare pc med
> på en længere ferie.

Jeg havde et X-Drive II med på 14 dages ferie i USA, og nåede i den tid at
fylde 11 Gb data på. Nu da jeg efterhånden er kommet igennem den enorme dynge
RAW-billeder, kan jeg konstatere, at hver og en af mine skud er blevet
overført og gemt korrekt. Problemet er dog altid, at harddiske er noget
følsomt skidt, så det gælder om at beskytte den godt under rejser.

Tillader mig at linke til en lille test-artikel om netop dette drev (skrevet
før USA-turen, men konklusionen forbliver dog den samme):

http://akamera.dk/art.php?artikkelid=5798

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 31-08-04 21:39

"KB" skrev 31.08.2004 22:00:

> [...]
> på en længere ferie.
>
> Har selv kigget på en Apple 20 Gb Ipod med kortlæser, men er der andre gode

Jeg har selv kigget på denne her fra Epson:
http://www.epson.dk/products/imaging/camera/photopcp1000

Den har en ret fed skærm, men har desværre kun en 10GB harddisk.

Nikon har også lavet en. Den kan vist bruges til MemoryStick med en adapter:
http://www.europe-nikon.com/details.aspx?countryId=11&languageId=11&prodId=9
05&catId=92

Den har 30GB plads, men en mindre skærm.

Fælles for dem begge er desværre bare, at de har en ret kort batteritid (1-2
timer), hvilket jo nok skyldes harddisken. Desværre er de vist også ret
dyre.

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!

Fra : ;o\)-max-

Dato : 31-08-04 22:16

"Kristian Storgaard"
> [...]
> timer), hvilket jo nok skyldes harddisken. Desværre er de vist også ret

Jeg er dybt uenig - det er nogle elendige skærme, som er helt
ubrugelig selv om man sidder i en bil - ude under åben himmel
er det så bare endnu værre...Jeg er ligeglad om der står Nikon
eller Epson på mærket - de er IKKE pengene værd..!
På papiret er det hvad mange amatører og proffer har sukket
efter, de er bare ikke gode nok, jeg har arbejdet med dem
og selv til halv pris ville jeg ikke eje een..!!!!
X-drive kan ikke ret meget, men det den kan gør den godt.
til en fornuftig pris..-max-

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 31-08-04 22:27

-max- wrote:

> [...]
> er det så bare endnu værre...Jeg er ligeglad om der står Nikon
> eller Epson på mærket - de er IKKE pengene værd..!

Jeg er enig, LCD-skærme er bare ikke gode nok til seriøs visning af
dititale fotos.

Jeg har iøvrigt en PowerBook, og deres skærme regnes for noget af
det bedste, der kan fås indenfor bærbare, men når man er vant til
21" LaCie CRT-skærm, så er det i bogstavligste forstand en "flad"
fornemmelse at se billeder på dens skærm.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Hansen

Dato : 01-09-04 11:44

Hej KB

Jeg så at du har set på en ipod, og vil så fortælle dig ,at jeg har en til
salg. Det er en 15 Gb, og den er 4 mdr gammel og er købt hos Fona på Strøget
i Kbh. Jeg har selvfølgelig kvittering, brugermanual og garantibevis på den.
Jeg forlanger 1600, kr. for den, og så må du selv købe en kortlæser.

Med venlig hilsen
Peter Hansen
Nyk. Fl.

Fra : Niels Boegh

Dato : 01-09-04 12:33

On 2004-09-01 12:43:32 +0200, "Peter Hansen" <gwph@mail.tdcadsl.dk> said:

> [...]
> i Kbh. Jeg har selvfølgelig kvittering, brugermanual og garantibevis på den.
> Jeg forlanger 1600, kr. for den, og så må du selv købe en kortlæser.

Hej Peter

Er det sådan, at man kan sætte en firewire CF-kortlæser til en iPod, og
så overføre billder?

Niels

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 01-09-04 19:43

"Niels Boegh" skrev 01.09.2004 13:33:

> Er det sådan, at man kan sætte en firewire CF-kortlæser til en iPod, og
> så overføre billder?

Nej, du skal have en specielt til iPod, fx Belkin iPod Media Reader (jeg ved
ikke om der findes andre).

Fra : Niels Boegh

Dato : 01-09-04 22:41

On 2004-09-01 20:43:15 +0200, Kristian Storgaard
<kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> said:

> Nej, du skal have en specielt til iPod, fx Belkin iPod Media Reader (jeg ved
> ikke om der findes andre).

Ja, sådan havde jeg også forstået det, men brugere af Belkins Media
Readerlader til at være meget utilfredse med overførselshastighed og
batterikapacitet, så den har jeg udelukket.

Niels

Fra : Lasse R. A.

Dato : 02-09-04 07:41

"KB" <kennethbang@nospamtiscali.dk> wrote in message news:<UN4Zc.42012$Vf.2223432@news000.worldonline.dk>...
> [...]
> på en længere ferie.
>
> Har selv kigget på en Apple 20 Gb Ipod med kortlæser, men er der andre gode

Hej Kenneth

Jeg bruger selv en image tank g 1,5 fra http://www.zebramedia.com
ingen skærm kun mulighed for kopirering fra forskellige korttyper.
20bg og det er langt rigeligt. Den kostede lige omkring de 1000kr. men
de fører den vist ikke mere, men jeg ser ingen grund til at købe en
fancy ny dyr model. Mp3 funktionen tager bare på batteriet, og skærmen
er næppe bedre end på dit kamera.

ps. jeg bruger 6 aa batterier til min og jeg har ikke haft problemmer
med kort levetid.

Mvh Lasse
www.risici.dk