Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EF 24 mm 2.8
Fra : J. Hansen

Dato : 30-08-04 20:16

Hej NG

Har nogen her erfaringer med ovennævnte objektiv?
Er på udkig efter et 24 mm-objektiv til mit go'e gamle manuelle SLR.
Har selvfølgelig tjekket diverse objektivsider på nettet, og der synes at
være enighed om, at billedkvaliteten, som dette objektiv kan præstere, er i
orden. Sigmas 24 mm får derimod et par skrammer i omtalerne.

Derfor vil jeg da lige høre her i NG, inden jeg bestiller hos NY-Camera
eller Technikdirekt (kender I andre, bedre steder at handle?)

På forhånd tak...

J. Damgaard

Fra : Michael Holm

Dato : 30-08-04 20:46

Hej J,

Jeg kender ikke objektivet førstehånds, men hvis du skal bruge et 24mm 2.8,
bør du måske overveje et 24-70 2.8L objektiv - det har jeg selv, og det er
så skarpt som noget fast objektiv.

Jeg kender ikke prisen på den faste 24mm, men vil bare lægge et godt ord ind
for Canons 24-70 zoom.

--Michael

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 30-08-04 20:52

"J. Hansen" <col44trane@yahoo.com> wrote in news:41337ccc$0$212
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Har nogen her erfaringer med ovennævnte objektiv?

Har brugt det i et års tid på et analogt EOS med stor tilfredshed. Perfekt
til rejsebrug - super skarpt og fylder ikke meget! Du skriver at du skal
bruge det til et manuelt kamera - du mener analogt, ikke?

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-08-04 20:54

Kenneth Darling Soerensen wrote:
> Har brugt det i et års tid på et analogt EOS med stor tilfredshed. Perfekt
> til rejsebrug - super skarpt og fylder ikke meget! Du skriver at du skal
> bruge det til et manuelt kamera - du mener analogt, ikke?

Det kan jo tænkes han har et EF-M ?

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : J. Hansen

Dato : 30-08-04 21:16

Kenneth Darling Soerensen wrote

<snip> ... du mener analogt, ikke? </snip>

Hej Kenneth

Jo, selvfølgelig ... analogt (men mest i M-setting) 8^)

VH

J. Damgaard

Fra : JJ

Dato : 31-08-04 09:52

"J. Hansen" <col44trane@yahoo.com> wrote in message
> Hej NG
>
> Har nogen her erfaringer med ovennævnte objektiv?
> Er på udkig efter et 24 mm-objektiv til mit go'e gamle manuelle SLR.

Et super objektiv til prisen. Knivskarpt og meget farveneutral. Jeg ville
nok bestille et Skylight filter med. Det hjælper lidt på hudfarver. Det er
faktisk mit foretrukne objektiv. Hvis du en dag skifter til Canon DSLR, så
har du et fremragende "normal" objektiv. (Dog ikke så lysstærkt)

Har selv for et par år siden, købt det hos TechnikDirect uden problemer.

Mvh
Jan