Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan man få et hæderligt digi-cam til omkri~
Fra : ThomasT

Dato : 30-08-04 12:06

En af vores kammerater har 30års fødslesdag om 14 dage og han ønsker sig et
digital-kamera. Vi har omkring 1000-1500kr, men det må jo samtidig også
gerne kunne tage nogle hæderlige billeder. Kan det lade sig gøre. Hvis ja,
hvilket kamera skal vi så kigge efter? Det må gerne være ved en online-shop.

Med venlig hilsen
ThomasT

Fra : Jack L.

Dato : 30-08-04 12:32

ThomasT wrote:
> [...]
> samtidig også gerne kunne tage nogle hæderlige billeder. Kan det lade
> sig gøre. Hvis ja, hvilket kamera skal vi så kigge efter? Det må

I er nok bedst tjent med et brugt digitalt kamera. Kig i
dk.marked.privat.foto, www.dba.dk, www.qxl.dk, sæt annoncer her og dér.
Eller, hold godt øje når kædeforretningerne som Merlin holder deres 26½ års
fødselsdagsjubilæum.

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real. :)

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 30-08-04 13:06

"ThomasT" <t@vicki-thomas.dkFJERNDETTE> wrote in

> En af vores kammerater har 30års fødslesdag om 14 dage og han ønsker sig
> et digital-kamera. Vi har omkring 1000-1500kr, men det må jo samtidig
> også gerne kunne tage nogle hæderlige billeder. Kan det lade sig gøre.

Har han selv sagt noget om hvad han ønsker sig og hvad kameraet skal kunne?
Hvad skal han bruge kameraet til?

Uanset om kameraet skal være med zoom eller ej, så sørg for at I køber en
"mærkevare" fx Canon, Nikon, Olympus, Sony eller Konica/Minolta.

En ide kunne fx være Canon A310 uden zoom..

<http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=6&Parent=&Producent=0&Rating=0
&Max=1500&Soegeord=&Direction315=2&Sorted315=&Direction167=2&Sorted167
=&Direction262=2&Sorted262=&Direction157=2&Sorted157=&Direction200=2
&Sorted200=&Equal270=&Equal199=&Direction258=2&Sorted258=&Equal202
=&Submit.x=0&Submit.y=0>

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 30-08-04 13:28

On Mon, 30 Aug 2004 13:05:49 +0200, "ThomasT"
> [...]

>hvilket kamera skal vi så kigge efter? Det må gerne være ved en online-shop.

Ja, det kan godt lade sig gøre.
Det bliver naturligvis ikke sidste nye model og der er ikke sindsygt
mange pixels, så han kan ikke lave de store forstørrelser. Men
almindelige 10x15 fotos til print og al det han vil til diasshow på
computer eller TV (via DVD.-afspiller) er der ingen problemer.

Et 2 megapixel kamera som Canon A60 er absolut hæderligt og fås nu for
omkring 1.550 kr. inkl. levering hos bl.a. www.nomatica.com. Det
tager langt bedre billeder end nye kina/taiwan-kameraer i samme eller
lavere prisklasse med 4-5 megapixels pga den bedre optik.

Du kan læse en test og se testbilleder her:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a60.html

Lav evt. en søgning på Pricerunner.dk på kameraer op til 1.500 kr. med
minimum 2 megapixels og 3 x optisk zoom. Vælg så kamereaer ud af de
kendte mærker. Nikon, Olympus, Pentax FujiFilm og evt. Kodak - og find
test af dem på nettet, f.eks. her:

www.steve-digicams.com
www.dpreview.com
www.dcresource.com

KS

Fra : Lars Ringgaard Krist~

Dato : 30-08-04 17:00

Canon A60 er faktisk er rigtigt godt bud.

Optikken er tit en overset, men vigtig, detalje når butikkerne reklamerer
med digitalkameraer.

Jeg læste på et tidspunkt en test mellem et 2mpix. canon kamera og et 4mpix.
kinakamera. Konklusionen var at 4mp kameraet tog de dårligste og mest
uskarpe billeder pga. den dårlige optik.

Jeg vil, ligesom Kenneth skrev i sit indlæg, også anbefale et kamera med et
anerkendt navn frem for et kina kamera der på papiret har gode
specifikationer.

Mvh

Lars

Fra : emj

Dato : 30-08-04 17:06

On Mon, 30 Aug 2004 13:05:49 +0200, "ThomasT"
<t@vicki-thomas.dkFJERNDETTE> wrote:

>En af vores kammerater har 30års fødslesdag om 14 dage og han ønsker sig et
>digital-kamera. Vi har omkring 1000-1500kr

Hvis jeg skulle vælge, så ville jeg give kammeraten pengene og lade
ham selv vælge sit digi. Jeg har set folk få elendige digier som gave
og pengene er spildt.
Man kan få ganske glimrende brugte digier af høj kvalitet.
Hilsen emj

Fra : Gert Medom

Dato : 30-08-04 17:18

Ja.

Hp har to modeller, Photosmart 635 med 2 MP og 735 med 3.2.

735 har været anmeldt inde på www.akamera.dk

Hilsen Gert