Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto på skærmen
Fra : TT

Dato : 29-08-04 18:12

HEJ

Når jeg kigger billederne jeg har taget med mit Olympus C-50 på skærmen er
de
ikke specielt flotte eller klare, men når jeg printer dem ud er de som jeg
syntes de skal være....

Hvordan laver jeg dem så de bliver gode på skærmen, eller vil sende dem
videre ?

Hilsen B.

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 29-08-04 18:21

On Sun, 29 Aug 2004 19:12:04 +0200, "TT" <dsl11620@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>syntes de skal være....

>Hvordan laver jeg dem så de bliver gode på skærmen

Køber en ny skærm eller ny software?
Hvilket program bruger du til at se billederne - og hvilken opløsning
ser du dem i?
Ofte er preview kun 640x480, og så skal det jo se skidt ud, hvis din
skærm er indstillet til en højere opløsning.

>eller vil sende dem videre

Hvis printet er fint er filen i orden.

KS

Fra : TT

Dato : 29-08-04 20:47

Jeg bruger ACDSee Classic og min skærm står til 1024 x 768 16bit farve

Fra : emj

Dato : 29-08-04 21:28

On Sun, 29 Aug 2004 21:46:38 +0200, "TT" <dsl11620@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Jeg bruger ACDSee Classic og min skærm står til 1024 x 768 16bit farve

Hvorfor kun 16 bit farve?
Kan du ikke indstille til 32 bit farve?
Hilsen emj

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 29-08-04 21:41

TT wrote:
> Jeg bruger ACDSee Classic og min skærm står til 1024 x 768 16bit farve

Du kan prøve at sætte grafikkortet op til 32 bit farver. 16 bit farver
giver 65536 farvenuancer, mens 32 bit farver giver mulighed for 16,7 mio
farver. Det kræver dobbelt så meget grafikhukommelse at køre 32 bit
farver, men det kan kun være et problem ved ældre grafikkort...

Der kan også være problemer med at vise billeder på nogle typer
fladskærme, hvis du har sådan en. Jeg kan tydeligt se forskel på
fladskærmen på min bærbare, som har begrænsede farver sammenlignet med
en ældre skærm med traditionelt billedrør.

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Morten Rønnov

Dato : 30-08-04 08:46

Hvis du vil vide lidt om opsætning/kalibrering af skærm og printer/skanner
prøv at besøge følgende WEB side
http://www.normankoren.com/makingfineprints.html Her er der mange gode råd
om opsætning.

Morten