Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Visning af billeder på dvd
Fra : Robert

Dato : 29-08-04 08:27

Jeg har forsøgt at brænde mine feriebilleder over på en CD-ROM (med Nero v6)
så jeg kan vise billederne på min dvd.

Brændingen er gået ganske godt, men kvaliteten på billederne er bestemt ikke
særlig gode når de vises på mit tv.

Kan det være fordi billederne har en forkert størrelse, og tv'et derfor
"strækker" billederne så de kommer til at fylde hele skærmen, og hvordan kan
det evt. undgås?

Evt. andre forklaringer?

Fra : Palle

Dato : 29-08-04 09:00

En af grundene, til at billederne er knap så gode, er, at skærmen i en
tv-apparat er elendig - sammenlignet med en pc-skærm.

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 29-08-04 11:09

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev i en meddelelse
> En af grundene, til at billederne er knap så gode, er, at skærmen i en
> tv-apparat er elendig - sammenlignet med en pc-skærm.
Hmm - giver dig ikke helt ret - jeg bruger et program der hedder Xatshow ,
hvor du kan lave at fra dvdére til screensavere og kvaliteten er i top!
derefter brændes det med Nero - virker perfekt!
PH

Fra : Robert

Dato : 29-08-04 11:31

> [...]
> hvor du kan lave at fra dvdére til screensavere og kvaliteten er i top!
> derefter brændes det med Nero - virker perfekt!

Har det noget at gøre med at jeg brænder det som en Video-CD? (har ikke en
dvd-brænder)

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 29-08-04 11:41

> Har det noget at gøre med at jeg brænder det som en Video-CD? (har ikke en
> dvd-brænder)
Næ det skulle det ikke være - prøv at hente det program jeg omtaler
www.xat.com/xatshow- det virker perfekt - du kan også bruge WinOnCd til det
samme , hvis du har dette!
PH

Fra : Robert

Dato : 29-08-04 12:27

"(2791) Peder" <peder.hansenFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Næ det skulle det ikke være - prøv at hente det program jeg omtaler
> [...]

Så har jeg prøvet programmet, og billederne er blevet gode. Nu savner jeg
bare at kunne trykke på pause på et billede - skal vise feriebilleder til
bedsteforældre, så de vil nok gerne snakke lidt om nogle af billederne

Er der mulighed for at sætte dette op et sted? -Når jeg trykker på
play/pause på fjernbetjeningen hopper den i stedet hurtigt videre til næste
billede...

Fra : Palle

Dato : 29-08-04 12:26

"Robert" <(z)isl33392@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Har det noget at gøre med at jeg brænder det som en Video-CD? (har ikke en
> dvd-brænder)

Ja, det har det i hvert fald. VCD har en billedstørrelse på 1/4 af DVD og
SVCD. Men tv-apparatet udvisker sikkert en del af kvalitetsforskellen.

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 29-08-04 22:15

Palle wrote:
> "Robert" <(z)isl33392@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det har det i hvert fald. VCD har en billedstørrelse på 1/4 af
> DVD og SVCD. Men tv-apparatet udvisker sikkert en del af
> kvalitetsforskellen.

Det paser ikke.

En VCD kan med still-billeder vise billeder med samme opløsning som en DVD.

Normal PAL VCD mpeg1 er 352x288, men still-billeder er 704x576, mens PAL DVD
er 720x576 eller 704x576.

http://www.videohelp.com/vcd og http://www.videohelp.com/dvd

/Mogens

Fra : Jørgen Ulm

Dato : 30-08-04 16:08

I denne tråd har jeg set en anbefaling af programmet Xatshow.
Jeg havde selv installeret demo programmet og fik udmærkede resultater til
at vise på Tv'et ved afspilning på DVD afspilleren.

Men nu har jeg fået et problem! Er der nogen som kan/vil hjælpe mig?
Problemet er, at programmet Xatshow pludselig ikke mere kan brænde
automatisk på min CD brænder. Når jeg beder den om automatisk at create,
resulterer det i at den blot vil gemme en "nrg" fil til senere brænding.
Hvad gør jeg forkert?
Jeg har nu købt standard programmet, men det løste ikke mit problem.
Håber på hjælp.
Jørgen Ulm

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 08:55

"Mogens Beltoft" <mogensrust@beltoft.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
DVD.

> Normal PAL VCD mpeg1 er 352x288, men still-billeder er 704x576, mens PAL

Vil det sige jeg lige så godt kan formindske mine foto's til 720x576 før
jeg brænder dem til at vise på DVD ?

--
mvh Kirsten Lehd
Admin for www.vejlenser.dk

Dampfestival 2004
http://vejlenser.dk/galleriet/dampfestival_2004/dampskib1.html

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 01-09-04 16:29

Lehd wrote:
> "Mogens Beltoft" <mogensrust@beltoft.dk> skrev i en meddelelse

> Vil det sige jeg lige så godt kan formindske mine foto's til 720x576
> før jeg brænder dem til at vise på DVD ?

Ja.
Alle DVD "authoring" programmer bliver nødt til at skalere billederne for
dig.
- med mere eller mindre held.

Hvis du har et godt program til at skalere med, så find ud af om billederne
skal være er 720 eller 704, og gør det selv. Så er du jo sikker på
kvaliteten.

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 16:31

> [...]
billederne
> skal være er 720 eller 704, og gør det selv. Så er du jo sikker på

Det lyder godt. Tak for svaret.
mvh Kirsten

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 17:43

"Lehd" <lehd.snabela.vejlenser.dk> skrev i en meddelelse

> "Mogens Beltoft" <mogensrust@beltoft.dk> skrev i en meddelelse

> for

> billederne

Lige en tilføjelse....http://www.imageresizer.com/ et rigtigt godt
program til at skalere med i den størrelse man vil have.
mvh Kirsten