Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon D20
Fra : TS

Dato : 27-08-04 23:34

Er der nogle der ved hvornår Canon 20D kan købes her hjemme?
Hvad er prisen med 10-22mm eller 18-85mm

Vil 10D falde meget i pris nyt/brugt ?

TS

Fra : Tommy Jensen

Dato : 28-08-04 07:10

On Sat, 28 Aug 2004 00:34:26 +0200, "TS" <ts@ts.dk> wrote:

>Er der nogle der ved hvornår Canon 20D kan købes her hjemme?
>Hvad er prisen med 10-22mm eller 18-85mm

Canon forventer at levere Canon EOS 20D ud til forhandlerne fra den
20. september.

EOS 20D body vejl.kr. 13.999,-

EOS 20D m/18-55 vejl.kr 14.999,-

MVH Tommy

Fra : Allan Pedersen

Dato : 28-08-04 07:30

Jeg mener at have læst, at D10 skulle falde meget efterfølgende...

/Allan Pedersen

Fra : Alex W

Dato : 28-08-04 08:16

"Allan Pedersen" <pioneer@pie.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener at have læst, at D10 skulle falde meget efterfølgende...

Det tror jeg nu ikke.. det er trods alt en anden konstruktion ... nææh .. de
lader den nok udgå.
Hvis de havde en stak på lager ville prisen nok være faldet lidt, det har de
ikke ...
Bufferen på 10D ser også ud til at være meget større end på 20D .. alene
det gør at 20D ikke er så interessant igen.

/Alex W

Fra : Eivind

Dato : 28-08-04 08:24

> Bufferen på 10D ser også ud til at være meget større end på 20D .. alene
> det gør at 20D ikke er så interessant igen.

måske - måske ikke

Ku jo være Canon endelig havde fået sat lidt fut på deres Flash interface -
så de ikke behøver så stor buffer

Eivind

Fra : Tommy Jensen

Dato : 28-08-04 08:31

Nemlig, se mit andet indlæg.

MVH Tommy

Fra : Tommy Jensen

Dato : 28-08-04 08:31

On Sat, 28 Aug 2004 09:16:19 +0200, "Alex W"
<alex@(fjern)skriverstuen.dk> wrote:

>Bufferen på 10D ser også ud til at være meget større end på 20D .. alene
>det gør at 20D ikke er så interessant igen.

Det er faktisk ikke helt korrekt.

Til JPEG kan 20D skyde 23 skud med 5 fps og Rob Gailbraith har i test
fået skudt over 40 JPEG inden kameraet meldte busy.

I RAW kan der max skydes 6, men det er jo ikke sikkert at det er et
problem i forhold til 10D. For der er en kraftig forbedring i 20D's
interface til CF kortet i forhold til 10D. 20D kan f.eks. skrive til
kortet samtidig med at der tages et nyt billede, noget som 10D
angiveligt ikke kan. Yderligere er skrivehastigheden meget højere så
alt i alt er det ikke sikkert at den 6 frame raw buffer i forhold til
10D's 9 frame buffer er det store problem. Men det vil tiden jo vise.

Jeg er ihvertfald skrevet op til een - uden købetvang. Men jeg har
også "kun" et 300D i øjeblikket

Ref: Rob Gailbraith review

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-6458-7153

Extract fra

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-6458-7153-7154

"23 frame JPEG buffer (that's Canon's spec; we've been able to squeeze
off 44 Large Fine frames in a row of a detailed scene at ISO 100 with
a Sandisk Extreme 2GB card inserted); 6 frame maximum RAW .CR2 or
RAW+JPEG buffer (6 frames is both the official spec and our experience
in testing)"

MVH Tommy

Fra : Alex W

Dato : 28-08-04 08:54

> Jeg er ihvertfald skrevet op til een - uden købetvang. Men jeg har
> også "kun" et 300D i øjeblikket

Ja det bliver spændende at teste kalorius...
10D .. er jo en langsom fyr til at hælde data på kortet. Når jeg optager
serier bliver jeg nødt til at fotografere JPEG ... Man skulle have råd til
en 1D mk II... der er ingen mærkbar flaskehals...

/Alex W

Fra : Tommy Jensen

Dato : 28-08-04 09:02

On Sat, 28 Aug 2004 09:54:15 +0200, "Alex W"

> [...]
>serier bliver jeg nødt til at fotografere JPEG ... Man skulle have råd til
>en 1D mk II... der er ingen mærkbar flaskehals...

Ja da jeg tog billeder ved Copenhagen Historic Grand Prix og Post
Danmark Rundt skød jeg også i JPEG og der kunne jeg da godt have brugt
den buffer og hastighed som 20D tilbyder.

MVH Tommy

Fra : Deaster

Dato : 30-08-04 12:06

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> serier bliver jeg nødt til at fotografere JPEG ... Man skulle have råd til
> en 1D mk II... der er ingen mærkbar flaskehals...

Jeg er nu ret glad for jeg altid skyder i RAW især her i weekenden, hvor jeg
skulle fotografere noget bryllup (hygge foto, det var venners bryllup) og
hvor jeg en kort stund havde lånt kameraet ud, og vedkommende havde lige sat
blænden ned med -2.0, og det opdagede jeg først efter ca. 80 skud, så er det
sgu rart at man kan redde billedet når det er optaget i raw, ved at
kompensere blænden med +2.0 i softwaren.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-08-04 12:09

Deaster wrote:
> [...]
> sgu rart at man kan redde billedet når det er optaget i raw, ved at
> kompensere blænden med +2.0 i softwaren.

-2.0 er godt nok en svær en at redde sig ud af.. -1.0 kan ca. gå,
men det andet er lidt for meget..

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Deaster

Dato : 30-08-04 14:14

> -2.0 er godt nok en svær en at redde sig ud af.. -1.0 kan ca. gå,
> men det andet er lidt for meget..

I praksis lader det nu ikke til at være et problem, jeg har "reddet" en del
billeder efterhånden og kan umiddelbart ikke se forskel på dem og så dem der
var belyst korrekt.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Deaster

Dato : 30-08-04 21:24

Deaster wrote:

> [...]
> >

> I praksis lader det nu ikke til at være et problem, jeg har "reddet"
> en del billeder efterhånden og kan umiddelbart ikke se forskel på dem

Og den retter jeg så selv lige, men kan bestemt godt se på iso 1600,
som jeg brugte indendørs at blænden har været sat for lav, og man har
manipuleret med det efterfølgende. På iso 100 og iso 200 kan jeg ikke
se forskel.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-08-04 11:55

> [...]
> alt i alt er det ikke sikkert at den 6 frame raw buffer i forhold til
> 10D's 9 frame buffer er det store problem. Men det vil tiden jo vise.

Da et RAW billede fylder omkring 10-11MB stykket og skrivehastigheden er
højst omkring en 5,6MB/sec (med det hurtigste kort, Sandisk Extreme), så
tager det 2 sekunder eller mere at skrive et RAW billede.Dvs. hvis man
skyder bufferen fuld med 5fps så er der kun lidt over et sekund til at
skrive på kortet og det bliver ikke en gang et billede! Så det er en kraftig
begrænsning. På trods af det og at jeg altid skyder i raw format, så har jeg
bestilt en 20D. Jeg skyder sjældent med seriebilledfunktionen med udløseren
i bund hele tiden. Tværtimod, så holder jeg med AI focus AF fast på et
bevægeligt motiv og skyder et billede en gang imellem og lader udløseren gå
tilbage til halvt trykket ned. På den måde vil 20D til forskel fra 10D
faktisk skrive mens jeg venter på de(t) rigtige øjeblik(ke). Hvis jeg
endelig havde behov for at skyde som et maskingevær, så ville jeg stille
over på jpg format.

Mvh, Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-08-04 11:47

"Allan Pedersen" <pioneer@pie.dk> wrote in message
> Jeg mener at have læst, at D10 skulle falde meget efterfølgende...

Der er nok ikke mange 10D tilbage, da der ingen tvivl er om at Canon
omhyggeligt har estimeret hvor mange de skulle lave inden 20D er på plads
til salg.
Jeg tror ikke den behøver at falde meget. Pt. står den til 1399euro hos
www.technikdirekt.de. 10D har holdt sig konstant i pris selvom 300D blev
introduceret og selvom D70 har klemt den lidt.

Mvh, Hans

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 28-08-04 11:20

> EOS 20D m/18-55 vejl.kr 14.999,-

Se evt. http://webshop.goecker.dk/varenf/CAND0337KIT hvor den kan fås til
13187,75 kr, hvis ellers min bordregner er i orden.

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-08-04 11:44

> Se evt. http://webshop.goecker.dk/varenf/CAND0337KIT hvor den kan fås til
> 13187,75 kr, hvis ellers min bordregner er i orden.

Jeg har bestilt en 20D hos www.technikdirekt.de, som incl. forsendelse
koster 1518euro eller 11491kr. med dagens kurs.

Mvh, Hans

Fra : Tommy Jensen

Dato : 28-08-04 11:54

On Sat, 28 Aug 2004 12:43:53 +0200, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg har bestilt en 20D hos www.technikdirekt.de, som incl. forsendelse
>koster 1518euro eller 11491kr. med dagens kurs.

Hans, prisen hos goecker er incl EF-S 18-55 .

Prisen for huset alene er 12.245. Altså omtrent det samme som hos CAV.

MVH Tommy

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-08-04 12:01

> Hans, prisen hos goecker er incl EF-S 18-55 .
>
> Prisen for huset alene er 12.245. Altså omtrent det samme som hos CAV.

Ok, men kunne ikke drømme at tage den med. Specielt ikke, da jeg har hele
området fra 15mm til 300mm dækket af Sigma EX og Canon L objektiver. Men ok,
der skal da naturligvis sammenligens på en fair måde og prisen jeg refererer
til er uden skodlinsen.

Mvh, Hans

Fra : Tommy Jensen

Dato : 28-08-04 12:16

On Sat, 28 Aug 2004 13:01:08 +0200, "Hans Kruse"

Ja det er da det mest rimelige

MVH Tommy

Fra : Peter SH

Dato : 29-08-04 19:59

Har set på den nye Canon 20D den ser god ud,men kan få jobbet til at købe en
1D Mark II
hvad er der bedst gensalg i ?

Mvh Peter SH

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-08-04 16:46

"Peter SH" <peterhusum@c.dk> wrote in message

> Har set på den nye Canon 20D den ser god ud,men kan få jobbet til at købe
en
> 1D Mark II
> hvad er der bedst gensalg i ?

Det er det i sagens natur svært at spå om. Hvis du køber et 1DII til 35K, og
forsøger at sælge det efter tre måneder til 10K, så vil der garanteret være
bedre gensalg end hvis du køber et 20D til 14K og forsøger at sælge det
efter tre måneder til 13K.

Når det er sagt, så vil brugtprisen nok være forholdsvis højere på et 1DII,
da det er bygget mere robust og er designet med bedre indbygget holdbarhed.

--
-Jens B.

(sidst opdateret 18. august 2004)

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-08-04 16:59

> Når det er sagt, så vil brugtprisen nok være forholdsvis højere på et
1DII,
> da det er bygget mere robust og er designet med bedre indbygget
holdbarhed.

Tja, det kan man jo spekulere længe over, men en ting er sikkert at man
taber flere penge pr. dag ved at have en Mk II end en 20D.

Mvh, Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-08-04 17:13

"Peter SH" <peterhusum@c.dk> wrote in message
> Har set på den nye Canon 20D den ser god ud,men kan få jobbet til at købe
> [...]

Hvis du kan få jobbet til at betale for en mk. II, så tøv ikke!! Det lyder
dog som om du skal argumentere for mk II'eren. Alt kan jo sælges for den
rigtige pris, så spørgsmålet er kun hvad hver model falder i pris. Hvor
meget de falder vil afhænge af standen de er i og om der er kommet en ny
model på det tidspunkt det skal sælges.

Men prøv at søg på Canon 1D eller Canon 10D på www.dba.dk og se, hvad folk
vil have for disse to kameraer. Det er faktisk underholdende at se på!

Mvh, Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 31-08-04 10:35

> Hans, prisen hos goecker er incl EF-S 18-55 .
>
> Prisen for huset alene er 12.245. Altså omtrent det samme som hos CAV.

Prisen hos technikdirekt er iøvrigt faldet til 1399euro for huset alene
(10590kr) og med kitlinsen 1499.
Mvh, Hans

Fra : Tommy Jensen

Dato : 31-08-04 11:04

On Tue, 31 Aug 2004 11:34:39 +0200, "Hans Kruse"

>Prisen hos technikdirekt er iøvrigt faldet til 1399euro for huset alene
>(10590kr) og med kitlinsen 1499.

Det er jo noget af en besparelse men jeg tror nu jeg holder mig til
den lokale Bingo Foto.

MVH Tommy

Fra : Hans Kruse

Dato : 31-08-04 13:41

> Det er jo noget af en besparelse men jeg tror nu jeg holder mig til
> den lokale Bingo Foto.

Ja, forstå det hvem der kan ...

Mvh, Hans

Fra : Tommy Jensen

Dato : 31-08-04 13:52

On Tue, 31 Aug 2004 14:41:28 +0200, "Hans Kruse"

>Ja, forstå det hvem der kan ...

Tjaa, service og personlig betjening betyder mere for mig end at købe
det så billigt som muligt.

MVH Tommy

Fra : Jane M. :o)

Dato : 23-09-04 13:29

On 28/08/04 0:34, in article 5FOXc.6389$0B.4440@news.get2net.dk, "TS"
<ts@ts.dk> wrote:

> Er der nogle der ved hvornår Canon 20D kan købes her hjemme?
> Hvad er prisen med 10-22mm eller 18-85mm
>
> Vil 10D falde meget i pris nyt/brugt ?
>
> TS

Her kan du købe 20D til en god nok pris:

http://www.danskdatasalg.dk/default1.asp?vis=vare&id=1371&sek=Spotmarked&nyh
edsid=16&

Du kan købe den både med og uden linse.

Mvh Jane
---
http://www.janemark.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-09-04 13:37

Jane M. wrote:
> Her kan du købe 20D til en god nok pris:

Virker det ikke ret meget som noget parallel-import?

Det sorte 300D forhandles svjv kun i Asien, og jeg gad godt vide
hvor hurtigt en evt. garantirep. kan overstås i tilfælde af at der
opstår problemer.

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Mathias

Dato : 23-09-04 13:47

> [...]
>
> Det sorte 300D forhandles svjv kun i Asien, og jeg gad godt vide
> hvor hurtigt en evt. garantirep. kan overstås i tilfælde af at der

Det sorte 300D forhandles nu også i Tyskland.

Mathias
E-mail: mathiasx@edbx.dk
Fjern de 2 "x"

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-09-04 14:13

Mathias wrote:
> Det sorte 300D forhandles nu også i Tyskland.

Importeret igennem officielle kanaler?

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Mathias

Dato : 23-09-04 14:32

> Importeret igennem officielle kanaler?

Det ved jeg ikke, men de har den i hvert fald hos
http://www.technikdirekt.de

Mathias
E-mail: mathiasx@edbx.dk
Fjern de 2 "x"

Fra : Jane M. :o)

Dato : 23-09-04 13:49

On 23/09/04 14:37, in article slrncl5grj.aa7.haj@enterprise-server.dk, "Hans
Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> [...]
>
> Det sorte 300D forhandles svjv kun i Asien, og jeg gad godt vide
> hvor hurtigt en evt. garantirep. kan overstås i tilfælde af at der

Ok - det vidste jeg ikke.

Fandt bare siden under søgning efter kamera.

Så det er måske et dumt sted at handle?

'Mvh jane

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-09-04 14:14

Jane M. wrote:
> Så det er måske et dumt sted at handle?

Det skal jeg ikke kunne sige, jeg synes bare det virker underligt da
Canon tidligere har sagt at det sorte 300D kun er beregnet til det
asiatiske marked.. vist nok kun Japan og Korea hvis jeg ikke husker
forkert

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Peter Rongsted

Dato : 23-09-04 15:21

> [...]

>Canon tidligere har sagt at det sorte 300D kun er beregnet til det
>asiatiske marked.. vist nok kun Japan og Korea hvis jeg ikke husker

Der har stået om det på Canons tyske hjemmeside, så der er det også
officielt.

Peter

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-09-04 15:39

Peter Rongsted wrote:
> Der har stået om det på Canons tyske hjemmeside, så der er det også
> officielt.

Oh, okay

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Palle

Dato : 23-09-04 15:17

"Jane M. " <virker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg er ret sikker på, det var den, jeg så hos Bingo i Kongens Lyngby i går.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 23-09-04 16:24

On Thu, 23 Sep 2004 16:16:35 +0200, "Palle" <hother.papgaard@liam.dz>
wrote:

>"Jane M. " <virker@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg er ret sikker på, det var den, jeg så hos Bingo i Kongens Lyngby i går.

Yep Bingo Foto fik 20 stk i fredags, jeg fik den første

MVH Tommy

Fra : Mathias

Dato : 23-09-04 16:27

> Yep Bingo Foto fik 20 stk i fredags, jeg fik den første

Hvor meget tager Bingo Foto for den?

Mathias
E-mail: mathiasx@edbx.dk
Fjern de 2 "x"

Fra : Tommy Jensen

Dato : 23-09-04 16:31

On Thu, 23 Sep 2004 17:26:55 +0200, "Mathias" <mathiasx@edbx.dk>
wrote:

>"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

>Hvor meget tager Bingo Foto for den?

Det skal du forhandle om. men omkring 13.000 +/- for kit.

MVH Tommy

Fra : Morten Wartou

Dato : 23-09-04 17:08

Tommy Jensen wrote:

> Det skal du forhandle om. men omkring 13.000 +/- for kit.

Jeg har lige været nede og hente et i Platan for 12.299,-

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jane M. :o)

Dato : 23-09-04 18:01

> Jeg har lige været nede og hente et i Platan for 12.299,-
>

> Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou

Jeg skal lige være med om det var det omtalte D20 du har købt eller hvilket
har du givet den pris for?

Og var det med/uden linse..?

Mvh Jane
---
http://www.janemark.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 23-09-04 18:06

Jane M. wrote:

> Jeg skal lige være med om det var det omtalte D20 du har købt eller
> hvilket har du givet den pris for?
>
> Og var det med/uden linse..?

Det er et 20D. Det er med objektiv - det er desværre ikke til at opdrive
uden, og det medfølgende er en værre gang hø (har jeg læst) - jeg kan
desværre ikke rigtigt teste, da jeg ikke har noget CF-kort endnu. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jane M. :o)

Dato : 23-09-04 18:13

> [...]
> uden, og det medfølgende er en værre gang hø (har jeg læst) - jeg kan
> desværre ikke rigtigt teste, da jeg ikke har noget CF-kort endnu. :)

Ok - Men herinde har de det uden linser:

http://www.danskdatasalg.dk/default1.asp?vis=vare&id=1371&sek=Spotmarked&nyh
edsid=16

Jeg skal lige høre, hvad I anbefaler af linser, hvis jeg f.eks. Køber et 20D
uden linser...?

Hvis man skal være dækket ind til alle typer fotos.

Mvh jane

Fra : Morten Wartou

Dato : 23-09-04 18:22

> Ok - Men herinde har de det uden linser:
>
> http://www.danskdatasalg.dk/default1.asp?vis=vare&id=1371&sek=Spotmarked&nyh
> edsid=16
Jo, men det er ikke på lager. De har det masser af steder, uden objektiv,
altså i deres prisliste - men ikke på lager. :)

> Jeg skal lige høre, hvad I anbefaler af linser, hvis jeg f.eks. Køber et
> 20D
> uden linser...?
Det bliver som sagt svært... :)

> Hvis man skal være dækket ind til alle typer fotos.
Min plan er at købe et 17-40L som koster ca. 6.500 i Danmark, samt et
100-400IS som koster omkring 13.000, og så måske en 50 mm f/1,4 (meget
lysstærk, god til lidt dunkle steder, desuden djævelsk skarp, efter sigende)
til omkring 3.000, men det kommer til at afhænge lidt af om pengepungen
synes det er sjovt. Mindre kan selvfølgelig gøre det, men skal det være
godt, koster det.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jane M. :o)

Dato : 23-09-04 18:31

> [...]
> til omkring 3.000, men det kommer til at afhænge lidt af om pengepungen
> synes det er sjovt. Mindre kan selvfølgelig gøre det, men skal det være

Kan det passe at 100-400 kun kan fåes I hvid farve???

Mvh Jane

Fra : Tommy Jensen

Dato : 23-09-04 18:50

On Thu, 23 Sep 2004 19:31:15 +0200, "Jane M. " <virker@hotmail.com>
wrote:

>Kan det passe at 100-400 kun kan fåes I hvid farve???

Ja, de fleste af Canon's top objektiver er hvide.

MVH Tommy

Fra : Morten Wartou

Dato : 23-09-04 18:53

Tommy Jensen wrote:

> Ja, de fleste af Canon's top objektiver er hvide.

Er det ikke kun teleobjektiverne der er det? 17-40 er i hvert fald sort.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-09-04 18:56

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> Er det ikke kun teleobjektiverne der er det?

Jo, men faktisk er de cremefarvede og ikke helt hvide.

> 17-40 er i hvert fald
> sort.

Det er 24-70 også.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 18.09.04)

Fra : Tommy Jensen

Dato : 23-09-04 18:59

On Thu, 23 Sep 2004 19:53:14 +0200, "Morten Wartou"
<detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

>Er det ikke kun teleobjektiverne der er det? 17-40 er i hvert fald sort.

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg skrev også "de fleste"

MVH Tommy

Fra : Jan F.

Dato : 23-09-04 21:09

> Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg skrev også "de fleste"

fifty-fifty

--

Jan F.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 23-09-04 18:27

On Thu, 23 Sep 2004 19:12:35 +0200, "Jane M. " <virker@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>uden linser...?
>
>Hvis man skal være dækket ind til alle typer fotos.

Det medfølgende objektiv er ikke så slemt som Morten gør det. Nej det
er ikke top kvalitet men det er ok. Og uden det kan du komme til at
mangle vidvinkel. Så jeg synes du bør tage kit objektivet med. Det er
iøvrigt det samme som kommer med 300D og på www.dpreview.com kan du
finde mange eksempler på fremragende billeder taget med det objektiv.

Som telezoom vil jeg anbefale Canon EF 70-200 mm f4 L som er et kanon
godt objektiv. Du kan senere kombinere det med en 1,4x extender så du
får et 98-280 mm F5.6 objektiv.

Ud over det kunne Canon EF 28-135 USM IS være interessant eller EF-S
17-85 mm USM IS som skulle være EF-S varianten af EF 28-135 udgaven.
EF-S objektiver kan indtil nu kun anvendes på 300D og 20D.

MVH Tommy

Fra : Morten Wartou

Dato : 23-09-04 18:52

Tommy Jensen wrote:
> [...]
> iøvrigt det samme som kommer med 300D og på www.dpreview.com kan du
> finde mange eksempler på fremragende billeder taget med det objektiv.

Da jeg som sagt ikke har kunnet vurdere det endnu, har jeg forholdt mig til
bl.a.
http://camerasystems.info/nonforum/querylenstxt.jsp?filter=%22brand='Canon%20EF'%20OR%20brand='Sigma%20AF'%20OR%20brand='Tamron%20AF'%20or%20brand='Tokina%20AF'%20or%20brand='Vivitar%20AF'%22 -
der er det simpelthen helt i bund. Men det kan da godt være de bare har
været sure da de stemte. :) Jeg har dog set nogle billeder fra sådan et
objektiv, og jeg fandt dem ikke overbevisende.

Øv, hvor jeg savner et flashkort. Hvor er det trist, at sidde med et nyt
kamera og ikke kunne bruge det til noget. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-09-04 19:01

"Jane M. " <virker@hotmail.com> wrote in message

> Jeg skal lige høre, hvad I anbefaler af linser, hvis jeg f.eks. Køber
> et 20D uden linser...?
> Hvis man skal være dækket ind til alle typer fotos.

Start med EF 17-40 f/4L. Supplér evt. med EF 70-200 f/4L, f/2.8L eller
f/2.8L IS, afhængig af din pengepung. Jeg har selv en 24-70, en 100-400, en
50 f/1.4 og en 1.4x TC, som dækker mit behov ganske godt. EF 24-70 er et
fremragende allround-objektiv, men det koster over 10K. Flere mener, at det
er Canons bedste L-zoom overhovedet.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-09-04 20:50

Morten Wartou wrote:
> Det er et 20D. Det er med objektiv - det er desværre ikke til at opdrive
> uden, og det medfølgende er en værre gang hø (har jeg læst) - jeg kan
> desværre ikke rigtigt teste, da jeg ikke har noget CF-kort endnu. :)

Det medfølgende er ganske udemærket optisk, men det føles ikke ret
kvalitets-agtigt

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Morten Wartou

Dato : 23-09-04 21:07

Hans Joergensen wrote:

> Det medfølgende er ganske udemærket optisk, men det føles ikke ret
> kvalitets-agtigt

Hm. Der er godt nok blandede holdninger til det objektiv. Nå, det bliver jo
spændende at se hvad det kan, når jeg får et CF-kort (suk!). Men man må
undre sig over, at Canon laver et sæt med et kamera af magnesiumlegering som
oser langt væk af sublim kvalitet, og så leverer et objektiv der føles som
om det hører til i et Kinder-æg. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou