Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Friske billeeder fra uge 35 kritik ønskes
Fra : Hans Kruse

Dato : 27-08-04 19:22

Nej egentlig ikke! Selvom kompositionen er helt i top. Se her
http://www.pbase.com/image/33079295 og følgende billeder.

Spøg til side, jeg vil lige kommentere tilbage til en tidligere tråd om
reparation af Canon 10D. Det tog 2 uger at få den repareret for spejlet, der
gik løst. Kameraet fungerer upåklageligt nu efter besøg hos PW Service under
garanti (kamera købt hos www.technikdirekt.de sidste år). Max trøstede mig
med at selvom jeg skulle undvære kameraet så var sensoren jo renset, når det
kom tilbage. Opmuntret af denne gode nyhed fra max checkede jeg så hvor smuk
sensoren ville se ud. Jeg checkede ved den sædvanlige metode, hvor jeg tager
et foto af et hvidt stykke papir med bl. 16 uden AF. Derefter en gang auto
levels i Photoshop og så får man et smukt billede, hvor alle støvkorn står
knivskarpt. Det var jo et ret fantastisk billeder jeg fik først, men en
renset sensor var et i hvertfald ikke. Jeg renser så med Eclipse rensevæske
på en afskåret engangsplastikkniv fra Irma omviklet med Pecpad fnugfrit
stof. Næste billede tages, hvor en stor del er væk og lidt flyttet. Lidt
mere Eclipse på igen på samme pecpad og renser igen, tager et billede igen.
Ikke helt perfekt så gentager jeg operationen og til sidst er den ren som en
barnenumse. Så hvis det ikke lige var så fantastisk vejr så kunne man jo gå
ud og tage nogle rigtige billeder.

Hav en god week-end.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-08-04 20:24

Hans Kruse wrote:

> Nej egentlig ikke! Selvom kompositionen er helt i top. Se her
> http://www.pbase.com/image/33079295 og følgende billeder.

Tja Hans, jeg synes du skulle ta' og oprette en fotoklub sammen
med Ole Larsen, for I har vist nogenlunde samme billed-smag...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Grafiker, fotograf & webdesigner

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-08-04 21:15

> Tja Hans, jeg synes du skulle ta' og oprette en fotoklub sammen
> med Ole Larsen, for I har vist nogenlunde samme billed-smag...

God idé, det havde jeg slet ikke tænkt på ...jeg synes det er nogle lækre
billeder

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-08-04 20:33

"Hans Kruse"
> Nej egentlig ikke! Selvom kompositionen er helt i top. Se her
> http://www.pbase.com/image/33079295 og følgende billeder.
> Kind Regards,
> Hans Kruse

Lader til teknikeren har høfeber, ligner resultatet i en petry dish*,
totalt ulækkert - send det til PW Service det er pinligt..!

Jeg må have købt sådan et set Eclipse, har du det fra micro-tools.??
-max-

*baktrie kultur

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-08-04 21:18

> Lader til teknikeren har høfeber, ligner resultatet i en petry dish*,
> totalt ulækkert - send det til PW Service det er pinligt..!

Ja, nu er evidence jo væk, men egentlig skulle man, men jeg gider ikke køre
til Herlev én gang til.

> Jeg må have købt sådan et set Eclipse, har du det fra micro-tools.??
> -max-

Ja, det er fra Micro-tools og her er vareidentifikationerne

Code Name Quantity Price/Ea.
Total
PSI-1 1
?9.98 ?9.98
PSI-3-F 1
?11.43 ?11.43
Shipping: Dänemark
PREMIUM: ?9.28
Total includes 7%
VAT: ?0.00
Total includes 16%
VAT: ?4.23

Total: ?30.69

Det er meget billigere end de færdige dimser, som koster en halv bondegård
at bruge.

Mvh, Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-08-04 21:30

"Hans Kruse"
> Ja, nu er evidence jo væk, men egentlig skulle man, men jeg gider ikke køre
> til Herlev én gang til.

> Ja, det er fra Micro-tools og her er vareidentifikationerne
> Mvh, Hans

Tak for det..!
Beviset er da billedet, bare send dem en
email og hør om de selv syns det er tjekket..
Hmm -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-08-04 22:34

> Tak for det..!
> Beviset er da billedet, bare send dem en
> email og hør om de selv syns det er tjekket..
> Hmm -max-

Tja, jeg har faktisk været ude hos PW Service for at få renset sensoren før
jeg købte Eclipse etc. men sensoren blev ikke ren af deres pusteri med luft.
Så jeg skulle alligevel have været i gang med Eclipse. Det tog mig vel 5-10
minutter og så var det klaret (når man er blevet vant til det).

Mvh, Hans

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-08-04 09:40

Hans Kruse wrote:

>Hans Kruse
>http://www.pbase.com/hkruse

Jeg kiggede lige på dit galleri. Dit udmærkede selvportræt lider dog under
en besynderlighed - det er spejlvendt! Er det meningen at vi skal se dig som
i en bils bakspejl mens vi er på vej væk og du forgæves forsøger at knipse
os?

vh
Jan

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-08-04 11:58

> [...]
som
> i en bils bakspejl mens vi er på vej væk og du forgæves forsøger at

Det er taget i et spejl og har ikke vendt det! Det var sådan set med vilje,
men der er en del, der har gjort mig opmærksom på det, så måske bryder jeg
sammen en

Ellers tak for kikket, håber du kunne lide nogle af billederne.

Mvh, Hans

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-08-04 17:50

Hans Kruse wrote:

> Ellers tak for kikket, håber du kunne lide nogle af billederne.

Bestemt!
Der er rigtigt mange flotte. Dine Taj Mahal i morgenlys (?) er fornemme.
Og så har jeg slubret dine billeder fra Yosemity i mig - jeg ta'r selv
derover om godt 14 dage, så der skal fotograferes!
I øvrigt slår det mig, at dine billeder taget med din Sigma vidvinkelzoom
står meget bedre end dem, du har taget med din Canon 'normalzoom'.

vh
Jan

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-08-04 22:27

> [...]
> I øvrigt slår det mig, at dine billeder taget med din Sigma vidvinkelzoom
> står meget bedre end dem, du har taget med din Canon 'normalzoom'.

Mener du billederne taget med 28-135mm objektivet? Hvis det er hvad du
mener, så er Sigma af bedre kvalitet. Jeg solgte 28-135mm objektivet og har
købt 24.70mm, 70-200mm og 300mm L-objektiver siden og det er jeg meget
tilfreds med. Men Sigma'en er bestemt ganske god.
Mvh, Hans