Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vandgang: Kritig fra dem der har lyst
Fra : Søren Koch

Dato : 27-08-04 17:02

Kan godt være det bare er mig men syntes selv jeg har fanget det her ok.
Tag et kig og lad mig høre hvad i syntes.

http://www.yaro.dk/Nyeste_Foto/slides/Nyeste.3.html

M.v.h.

Søren Koch

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-08-04 17:38

Søren Koch wrote:
> Kan godt være det bare er mig men syntes selv jeg har fanget det her
> ok. Tag et kig og lad mig høre hvad i syntes.
>
> http://www.yaro.dk/Nyeste_Foto/slides/Nyeste.3.html

Jeg kan faktisk bedre lide:
http://www.yaro.dk/Nyeste_Foto/slides/Nyeste.1.html
- her er kræet i gang med noget.
IMO er det ofte et problem med fuglebilleder, at de er taget af fugle, der
ikke foretager sig noget. Hvis man er ornitolog eller samler, er den slags
registreringer sikkert fremragende, men ud fra en rent fotomæssig
betragtning kan jeg godt lide at der er lidt action.
Eventuelt kunne man have givet det en lillesmule mere farvemætning, men jeg
synes det er godt.

vh
Jan

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-08-04 17:51

"Søren Koch" <yaroSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan godt være det bare er mig men syntes selv jeg har fanget det her ok.
> Tag et kig og lad mig høre hvad i syntes.
>
> http://www.yaro.dk/Nyeste_Foto/slides/Nyeste.3.html

Hej,
det er ikke et billede, jeg selv ville søge at tage eller hænge op på
væggen. Men det har ikke så meget med sagen at gøre - det er en ret godt
udført situation. Er det en stenvender?
Der er en gruppe af naturfotografer, der kalder sig ???? måske "naturfoto*"?
Måske var det noget for dig, med respekt.

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

---

Fra : Søren Koch

Dato : 27-08-04 18:27

Tak for respons.
Jeg hopper over i dk.natur

M.v.h.

Søren Koch

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-08-04 21:03

> Tak for respons.
> Jeg hopper over i dk.natur

Hvis det er mig, du besvarer (det fremgår ikke af din citation), tager du
fejl. Jeg talte om en prof(?) gruppe, der sælger naturfotografi.

Fra : Søren Koch

Dato : 28-08-04 07:59

Oki tak for tippet, det kunne være sjovt

M.v.h.

Søren Koch

Fra : Niels Boegh

Dato : 27-08-04 18:29

On 2004-08-27 18:02:29 +0200, "Søren Koch" <yaroSPAM@mail.dk> said:

> Kan godt være det bare er mig men syntes selv jeg har fanget det her ok.
> Tag et kig og lad mig høre hvad i syntes.

> [...]

Jeg synes, de er flotte - især dem hvor vandet danner baggrund. I de
andre er fuglens camouflagefarver med til, at fuglen gøres lidt anonym.

Billede 5 er specielt godt, fordi fordybningen er med til at "frame"
fuglen. Billedet er også flot som "tone i tone" - farverne ligger i
samme område på farvehjulet.

Kom med nogle flere!

Hilsen fra Niels

Fra : Thor

Dato : 27-08-04 22:29

Totalt fede billeder.
Hvor har du fundet fuglene, og hvad for noget grej har du brugt?

mvh Thomas

Fra : Søren Koch

Dato : 28-08-04 07:55

Der er stenvendere taget ved fornæs ( Grenå )
Har brugt canon 300mm 4.0 + 1 x 4 Converter på en 10D

M.v.h.

Søren Koch

Fra : Thomas Kjær

Dato : 29-08-04 15:00

On 2004-08-27, Søren Koch <yaroSPAM@mail.dk> wrote:
> Kan godt være det bare er mig men syntes selv jeg har fanget det her ok.
> Tag et kig og lad mig høre hvad i syntes.
>
> http://www.yaro.dk/Nyeste_Foto/slides/Nyeste.3.html

Flotte billeder, men jeg bliver personligt ret irriteret over sider
der resizer browseren ved hjælp af javascript. Jeg kan ikke se hvad
jeg skal med en 1920x1200 pixel stor browser for at se 730x487 pixel
"stort" billede.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-08-04 21:46

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der resizer browseren ved hjælp af javascript. Jeg kan ikke se hvad
> jeg skal med en 1920x1200 pixel stor browser for at se 730x487 pixel

Det gør også mig virkeligt irriteret.
Hos mig er det endnu værre: 3456x 864!
Og værst: Næste gang jeg åbner IE, skal jeg resize den til mit foretrukne,
som er blevet spoleret af det forp*@£$% Javascript

Det bør simpelthen laves om. Grrrr.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 29-08-04 16:08

> [...]
> Kan godt være det bare er mig men syntes selv jeg har fanget det her ok.
> Tag et kig og lad mig høre hvad i syntes.

Hej Søren.

En rigtig god serie du har fået lavet her. Lyset fungerer fint, men må nok
give nogle af de andre ret, der kunne godt være lidt mere action i
billederne Men den tekniske side er helt i top.

MVH
Thomas