Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Konvertering til S/H ?
Fra : Q

Dato : 27-08-04 10:13

Jeg har taget en flok digitale billeder, som jeg gerne vil lave om til S/H
til et hjemmesideprojekt..

Jeg bruger normalt ACDsee 5.0 / photocanvas som photoeditor og det dækker
fint mit behov normalt..

Jeg kan dog ikke lige finde en feature der med et enkelt "greb" konverterer
billedet til s/h..

Er der nogen der kender nogen tricks til dette, eller kan henvise til et
lignende simpelt freeware/shareware program med den funktion?

/peter

Fra : emj

Dato : 27-08-04 10:01

On Fri, 27 Aug 2004 11:13:25 +0200, "Q" <Q@Q.Q> wrote:

>Jeg kan dog ikke lige finde en feature der med et enkelt "greb" konverterer
>billedet til s/h..

Klik på colourikonet og træk saturation helt til venstre.
Hilsen emj

Fra : Q

Dato : 27-08-04 11:59

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Klik på colourikonet og træk saturation helt til venstre.
> Hilsen emj

Takker

/peter

Fra : Jens Hansen

Dato : 27-08-04 19:15

Vil du have fuld kontrol over det færdige resultat og et langt bedre
billede, så brug fx denne metode:

http://foto-basen.dk/?page=49&mode=showarticle&id=24

Mvh

Jens Hansen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 29-08-04 17:41

En helt masse bits fra fjern xyz hvis du vil sende mig en mail til
dk.fritid.foto gav følgende:

> Vil du have fuld kontrol over det færdige resultat og et langt bedre
> billede, så brug fx denne metode:
>
> http://foto-basen.dk/?page=49&mode=showarticle&id=24

Øhm - misforstod jeg noget her?

Q skrev[1]:

"Jeg bruger normalt ACDsee 5.0 / photocanvas som photoeditor"

og på den side du linker til står der:

"Programmet som er anvendt er Photoshop CS (engelsk version) men andre
versioner af Photoshop kan også bruges."

Photocanvas og Photoshop er da to vidt forskellige produkter?

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Greed. It's greed not faith that moves mountains"
-- Jamie Farr as Corp. Klinger in 'M*A*S*H'