Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pære til Eumig
Fra : Trichlor de Ethan

Dato : 27-08-04 09:17

Hej alle

Måske ikke den helt rigtige gruppe, men den der kommer tættest på.

Jeg har fået til opgave at skaffe en ny projektionspære til en gammel
smalfilmsfremviser af mærket Eumig.

Pæren skal være på 100 W, 12 og med Gy6.35 sokkel. Diverse research på
nettet giver masser af pærer af denne type, men tilsyneladende kan de ikke
fås i DK. Jeg har ikke lyst til at betale en formue i fragt fra udlandet,
for en pære til ca. kr 50,-

Er der blandt Jer til sammen altvidende nogen, der hjælpe mig med at finde
uad af, om man kan få sådan en pære her i landet?

mvh

Jørgen Kragh

Fra : Q

Dato : 27-08-04 10:08

"Trichlor de Ethan" <Birte.Joergen_ingenspam_@privat.dk> skrev i en
meddelelse news:412eeded$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> fås i DK. Jeg har ikke lyst til at betale en formue i fragt fra udlandet,

Der findes tonsvis af den slags pærer til brug i discotekslamper..

Prøv at kontakte www.futurelight.dk på fyn, www.arteq.dk i det nordjyske
eller www.disconetto.dk på sjælland Alle burde uden tvivl kunne hjælpe
dig til at finde en brugbar pære..

Der findes flere forsk. modeller af netop den pære du snakker om, så det
nemmeste er nok hvis du kan møde op med pæren i hånden.. Burde ikke koste
ret meget over en 100-lap

> Er der blandt Jer til sammen altvidende nogen, der hjælpe mig med at finde
> uad af, om man kan få sådan en pære her i landet?

Nu er det din tur til at svare om det hjalp?

/peter

Fra : Trichlor de Ethan

Dato : 27-08-04 11:16

Hej Peter

Jo, det hjalp da. Nu har jeg da nogle forhandlere at atge fat i.

Tak for hjælpen.

mvh

Jørgen

Fra : Q

Dato : 27-08-04 11:53

"Trichlor de Ethan" <Birte.Joergen_ingenspam_@privat.dk> skrev i en
meddelelse news:412f09d6$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Peter
>
> Jo, det hjalp da. Nu har jeg da nogle forhandlere at atge fat i.
>
> Tak for hjælpen.
>
> mvh
>
> Jørgen

Nu ved jeg ikke hvor meget du ved om optik osv. i forb. med lamper, men du
skal være opmærksom på at filamentet ( glødetråden ) skal sidde på samme
"højde" over soklen, så den kommer til at sidde rigtigt i forhold til
parabolen..

/peter

Fra : Trichlor de Ethan

Dato : 27-08-04 15:42

Hej igen

Jeg er godt klar over ar glødetråden skal sidde i samme højde og have samme
facon. det er en af de ting der gør, at jeg ikke vil købe over nettet, for
jeg skal se pæren og sammenligne med den gamle.

mvh

Jørgen