Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af afløser til Nikon 775
Fra : Mikael

Dato : 27-08-04 03:34

Jeg kunne godt tænke mig at udskifte mit Nikon 775 med et nyere
digikamera.
Jeg ønsker at skifte pga:

- jeg syntes 775'eren er for langsom til mit behov/temperament.
- mangelfuld evne til at tage gode billeder ved lav belysning

Jeg har kigget mig lidt omkring, bla. på Akamera.dk og på
dpreview.com, men jeg syntes altid der er et eller andet der bliver
hakket ned eller kritieseret ved samtlige kameraer.

Følgende kameraer har dog fanget min interesse:
Canon G5: (den syntes jeg dog er lidt uhandy)
Canon S60: (jeg er lidt i tvivl om de 3,5 sekunders opstart ikke
hurtigt vil irritere mig)
Sony DSC-P100 (har endnu ikke afgjort med mig selv om jeg kan lide
dets udformning og fornemmelse i hånden)
Sony DSC-W1 (fik kritik af akamera for billedkvalitet)

Er der andre kameraer jeg burde kigge nærmere på, som er i samme
kategori/prisklasse som disse?
Det vigtigse ting for mig er: hurtighed, god billed kvalitet under
alle forhold, godt autoprogram eftersom det primært er "knipserier"
jeg beskæftiger mig med.
Størrelsen betyder også noget, men det er sekundært i forhold til det
ovennævnte.

De 2 Sony kameraer klarede sig halvvdårligt i Akamera's test mht.
billedkvalitet i forhold til de andre testede, men hvordan ser I på det?

mvh.

Mikael

Fra : Jens Hansen

Dato : 27-08-04 08:09

De 2 Sony kameraer klarede sig halvvdårligt i Akamera's test mht.
billedkvalitet i forhold til de andre testede, men hvordan ser I på det?

Alle test-sider har et billedgalleri til deres test. Kik godt på billederne
og afgør så med dig selv om billedkvaliteten er godt nok til dit brug. Alt
andet er egentlig ligemeget.

Og find så en forhandler, hvor du kan få lov og prøve kameraet. Det er jo
vigtigt, at du kan lide at bruge det..

Mvh

Jens Hansen

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 27-08-04 08:50

"Mikael" <buzzdk2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - jeg syntes 775'eren er for langsom til mit behov/temperament.
> - mangelfuld evne til at tage gode billeder ved lav belysning
Hvis du skal opleve den store forskel, er du nok nødsaget til at købe et
kamera, der er fysisk noget større. Jeg tror det er meget begrænset, hvad du
vil opleve i forbedringer, med de nævnte kameraer. Gode billeder, kræver et
godt optik, og det er noget med meget "glas", som er svært at gøre kompakt.
Jeg har valgt løsningen, et Nikon 2100 til at have i lommen, og et Canon 10D
til de gode billeder, men mindre kan bestemt også gøre det.
Mvh
Kenneth

Fra : Gert Medom

Dato : 30-08-04 18:33

Canon powershot S60 får ikke den bedste anmeldelse i Digital Foto, bl. a
kraftig fortegning i vidvinkel stillingen.

S50 med samme opløsning (5 MP) kan fås til ca. 3000,- pga S60. Jeg har selv
haft et S45 som jeg var meget glad for. Indendørs billeder/ aften billeder
var ikke dets livret, men jeg har aldrig hørt om et kamera, der var expert
på det område. Der kan man positivt sige at fotografens evner kommer til
deres ret!

Eneste irritationsmomenter er at batteri indikatoren først vises 2 min før
strømmen er brugt. Multi controlleren bagpå til at bladre i menuerne er
noget bras.

Mvh Gert