Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 70-200 EX
Fra : Kristian Storgaard

Dato : 25-08-04 18:57

Hej igen gruppe

Nu hvor jeg kan forstå at jeg skal holde mig fra et billigt Tamron-objektiv,
så har jeg kigget lidt på et Sigma i stedet. Det kan fås til ca. Den halve
pris af det tilsvarende originale Nikkon-objektiv.

Jeg har kig på Sigma EX 2,8/70-200 APO HSM NAFD. Har jeg ikke ret i at
EX-serien skulle være deres "topserie"? Er det et godt objektiv som makker
til mit D70?

/kristian
@warszawa

P.s. Jeg er også stadig på kig efter et brugt Nikon...

Fra : fam. Ager

Dato : 25-08-04 20:15

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
meddelelse news:BD529FA5.3898%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...
..

> Jeg har kig på Sigma EX 2,8/70-200 APO HSM NAFD. Har jeg ikke ret i at
> EX-serien skulle være deres "topserie"? Er det et godt objektiv som makker
> til mit D70?

jo det har du helt ret i!!

dette er et rigtig lækkert objetiv,kan kun anbefales......
torben ager

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-08-04 20:23

Kristian Storgaard wrote:
> [...]
> Jeg har kig på Sigma EX 2,8/70-200 APO HSM NAFD. Har jeg ikke ret i at
> EX-serien skulle være deres "topserie"? Er det et godt objektiv som makker

Det er ihvertfald udemærket på Canon, hvis du vil se sample-fotos
taget med det på Canon kan du kigge her:
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-07/2004-07-31/
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-08/2004-08-01/

De to serier er fra Copenhagen Historic Granx Prix.

Den optiske kvalitet er formodentlig den samme på Nikon.

// Hans, der er meget tilfreds med sit Sigma 70-200 f2.8 EX
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 25-08-04 21:03

"Hans Joergensen" skrev 25.08.2004 21:22:

> [...]
> http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-08/2004-08-01/
>
> De to serier er fra Copenhagen Historic Granx Prix.

Tak for billederne. Det er billeder i den stil jeg også gerne vil bruge det
til, så det er rart med lidt at sammenligne.

> Den optiske kvalitet er formodentlig den samme på Nikon.

Ok. Men til en noget mere overkommelig pris...

/kristian
@warszawa

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 28-08-04 10:58

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
meddelelse news:BD52BD1F.3A06%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

<Sarkasme on>Ja, Sigma bruger ligeså gode materialer og udvikler ligeså
meget i forbedring af den optiske kvalitet som Nikon, men til den halve
pris - det er derfor man næsten aldrig ser professionelle med originale
optikker - de ved nemlig hvad der er godt til prisen.<Sarkasme off>

Man snyder sig selv hvis man tror man til den halve pris får noget der er
ligeså godt som Nikons.

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 26-08-04 05:52

> Jeg har kig på Sigma EX 2,8/70-200 APO HSM NAFD. Har jeg ikke ret i at
> EX-serien skulle være deres "topserie"? Er det et godt objektiv som makker
> til mit D70?

Hej Kristian

Det er et lækkert objektiv, jeg bruger det med en Canon bajonet, og har kun
gode erfaringer. Du kan evt. smutte ind på min hjemmeside, og se lidt fotos,
under "reportage", de kongelige er fanget med dette objektiv. God hurtig,
meget stille, autofokusmotor.

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962
"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:BD529FA5.3898%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 26-08-04 06:53

"René Ernst Nielsen" skrev 26.08.2004 6:52:

> [...]
> under "reportage", de kongelige er fanget med dette objektiv. God hurtig,

Tak for tippet til dig også.

Jeg går ud fra at vægten heller ikke er så høj, at det ikke er til at
håndtere i hånden. Jeg kan se det vejer 1,2 kg - men det er da ikke så meget
i forhold til mange andre?

/kristian
@warszawa

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-08-04 07:54

Kristian Storgaard wrote:
> Jeg går ud fra at vægten heller ikke er så høj, at det ikke er til at
> håndtere i hånden. Jeg kan se det vejer 1,2 kg - men det er da ikke så meget
> i forhold til mange andre?

Det kan godt blive lidt tungt at slæbe rundt på, trods alt men
man vænner sig til det..

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Anders F

Dato : 26-08-04 19:30

> [...]
>
> Jeg har kig på Sigma EX 2,8/70-200 APO HSM NAFD. Har jeg ikke ret i at
> EX-serien skulle være deres "topserie"? Er det et godt objektiv som makker

Fino objektiv - specielt til pengene efter alt jeg har læst
Jeg tipper dog jeg ender med 100-300/4.0'eren. Det forlyder nemlig at dette
er bedre - og væsentligt bedre end 70-200 + en 1.4x konverter. Jeg vil
nemlig gerne sælge en blænde for længere brændvidde... (Men du får sæ'følig
noget fra den lille CCD

> P.s. Jeg er også stadig på kig efter et brugt Nikon...

Det var jeg også. Men AF-S er DYRT fra nikon - også brugt.
I princippet ville jeg gerne betale for VR - men når jeg så kigger på
merprisen ifht. Sigma (brr!)...

/Anders

Fra : Esben Witzel

Dato : 27-08-04 20:30

Hej Gruppe

Jeg har selv kik på dette objektiv, og har fundet frem til at man med
fragt,told og moms kan få dette objektiv hjem til ca 5K fra
http://www.cambridgeworld.com kan nogle sige noget godt/skidt om dette sted
at handle?

/Esben