Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vejledning ønskes til køb af digital kamer~
Fra : Ken

Dato : 25-08-04 08:00

Hej alla sammen

Jeg står overfor at skulle købe mig et digitalt kamera, og har i den
(bl.a. på grund af denne gruppe), fundet firmaet PixMania på nettet,
og wow var jeg lidt forvirret inden, så blev jeg det da nu. Alle de
lækre kamera's med alle de mange funktioner

Jeg har kig på følgende kamera's:

HP Photosmart R707
Sony CyberShot DSC-P93
Sony CyberShot DSC-P100 (måske P120)
Sony CyberShot DSC-W1
Olympus Camedia C50 Zoom

I den forbindelse håber jeg at der er nogen her, der kan vejlede, og
måske kender lidt til de forskellige kamera's og dermed hjælpe mig til
at indsnævre feltet

Hvad jeg forventer af et kamera:

Pixel: 4-5 megapixel
Zoom: Mest mulig optisk zoom
Batteri: Langt mellem opladningerne
Pris: Omkring 2.000 - 3.000 kr.

Derudover skal det selvfølgelig være et holdbart kamera, som giver
glæde, gode billeder (ja ja, jeg ved godt at et godt kamera ikke
opvejer en dårlig fotograf )

Slutteligt. Er der nogen der vil dele deres erfaringer ved at handle
med PixMania, samt dele evt. rabatkode

Takker på forhånd

/Ken

Fra : Søren Lauridsen

Dato : 25-08-04 08:27

Hej Ken

Købte mit Sony V1 på PixMania. Fik Kameraet 2 dage efter min
bestilling, men det ekstra memorykort havde de ikke på lager. Det
tog næsten 4 uger inden det kom men til gengæld trak de heller
ingen penge fra min konto førend varen var leveret (heller ikke
for kameraet).

Hilsen
Søren

Fra : Thïngmand

Dato : 25-08-04 08:28

Jeg har handlet hos Pixmania og det eneste jeg var lidt utilfreds med, var
at de ikke skrev at det var uoriginale batterier der var med i deres
pakkeløsninger. Der er heller ikke danske manualer med. Du skal også være
opmærksom på at det er meget dyrt at sende forsikrede pakker til Frankrig,
hvor de ligger - f.eks. ved reklamationer...

--
Thïngmand

..·´¯`·.¸¸.·><((((º>

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 25-08-04 13:53

Ken wrote:

> Slutteligt. Er der nogen der vil dele deres erfaringer ved at handle
> med PixMania, samt dele evt. rabatkode
>
> Takker på forhånd
>
> /Ken

Hold dig fra pixmania, de hæver pengene uden at sende varen. Jeg var en
hel måned om at få 6300 kr igen og først efter at have truet dem med at
anmelde det til visa.

Hilsen

Tommy Hjorth

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 25-08-04 15:13

Tommy Hjorth <tommy@linuxgeek.digicity.dk> wrote

> Hold dig fra pixmania, de hæver pengene uden at sende varen. Jeg
> var en hel måned om at få 6300 kr igen og først efter at have
> truet dem med at anmelde det til visa.

Hmm... PixMania er et større firma baseret i Frankrig, der har oversat
deres website til en mængde sprog, herunder dansk og som har
dansktalende supportere. Jeg tvivler på at et firma af den kaliber
forsøger at lave sådan noget fuskeri med vilje - du har ganske givet
haft et uheldigt forløb, men jeg kunne nu godt tænke mig at høre deres
udlægning af sagen.

Min personlige erfaring efter to klageforløb hos dem (manglende 16MB SD
kort med kamera, kamera defekt efter 1½ måned) har været positiv.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-08-04 17:49

"Tommy Hjorth"
> Hold dig fra pixmania, de hæver pengene uden at sende varen. Jeg var en
> hel måned om at få 6300 kr igen og først efter at have truet dem med at
> [...]

Jeg kan ikke lige gennemskue hvad det er der er sket.. Hvis de har
hævet penge inden varen har været på lager klar til afskibning, så er
jeg enig, det er absolut ikke et stad at handle.. Hvis de derimod,
har afsendt, eller været klar til udskibning og du så har annulleret
handlen, er der imo ikke noget at komme efter - en hel måned er
ihvertfald inden for min hidsigheds grænse.. -max-

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 26-08-04 13:16

-max- wrote:
> [...]
> hævet penge inden varen har været på lager klar til afskibning, så er
> jeg enig, det er absolut ikke et stad at handle..

Det var lige nøjagtigt hvad de gjorde, altså hævede penge uden at have
varen på lager.

Hilsen

Tommy Hjorth

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 26-08-04 12:12

Ken wrote:

> Slutteligt. Er der nogen der vil dele deres erfaringer ved at handle
> med PixMania, samt dele evt. rabatkode

jeg har handlet der et par gange uden problemer.

mvh

Jesper Brunholm