Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Visning af fokus punkt
Fra : Carsten Sejer

Dato : 24-08-04 20:55

Så en fed feature hos en der har et 10d kamera og en apple notebook.
Hans billede visnings program kunne vise hvilket fokus punkt der var blevet
brugt da billedet blev taget med autofokus.

Det er jo ret smart at kunne se hvad kameraet har valgt at fokusere på da
billedet blev taget. Det kunne man godt lære noget af, hvis ikke man nu ikke
ville vælge hvilket punkt i "krydset" man vil bruge.

Findes der lign programmer til windows?
Det må jo næsten være noget som er gemt i EXIF informationerne i billedet.
Jeg kan jo self ikke huske hvad program han brugte.

Carsten

Fra : Tommy Jensen

Dato : 24-08-04 21:01

On Tue, 24 Aug 2004 21:54:42 +0200, "Carsten Sejer"
<csejer@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Det må jo næsten være noget som er gemt i EXIF informationerne i billedet.
>Jeg kan jo self ikke huske hvad program han brugte.

Ja Canons egen software der følger med kameraet.

MVH Tommy

Fra : Deaster

Dato : 25-08-04 12:27

"Carsten Sejer" <csejer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det må jo næsten være noget som er gemt i EXIF informationerne i billedet.
> Jeg kan jo self ikke huske hvad program han brugte.

Breezebrowser kan ihvertfald også.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching