Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera uden strømforsyning
Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 23-08-04 13:01

Hej!

Jeg stod og manglede et billigt og godt digital-kamera, så jeg har netop
købt et Konica KD-220Z i Merlin til 899,-

Manden bag disken sagde, at der ikke var et lithium-batteri med, men det var
der faktisk alligevel da jeg kom hjem og fik åbnet pakken (Panasonic CD-V3).
Nu undrer jeg mig bare over, at der ikke er nogen strømforsyning med til
kameraet (det står også i manualen, at den skal købes ved siden af). Hvordan
dælen skal jeg så lade batteriet op?!

Er der nogen der ved hvor man køber billige strømforsyninger til
digitalkameraer? Den bruger 3.3V/2.5A.

Vhils Morten

Fra : Per Bau

Dato : 23-08-04 13:07

"Morten K. Nielsen" <mkn@NOSPAMofir.dk> skrev i en meddelelse
> Manden bag disken sagde, at der ikke var et lithium-batteri med, men det
var
> der faktisk alligevel da jeg kom hjem og fik åbnet pakken (Panasonic
CD-V3).

Du mener vel CD-R3?

> Nu undrer jeg mig bare over, at der ikke er nogen strømforsyning med til
> kameraet (det står også i manualen, at den skal købes ved siden af).
Hvordan
> dælen skal jeg så lade batteriet op?!

Lithium batterier skal ikke lades op. Det er engangs batterier. Prisen for
det du skal bruge er ca. 200,-

--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 23-08-04 13:23

> Du mener vel CD-R3?

Nu jeg kigger efter, står der faktisk CR-V3, det var en tastefejl

> Lithium batterier skal ikke lades op. Det er engangs batterier. Prisen for
> det du skal bruge er ca. 200,-

Nu kan man få otte gode alkaline-batterier i Aldi til 20 kr., det er nok til
mit forbrug. Men jeg ville stadig gerne have en strømforsyning, da jeg også
vil bruge den som Webcam via composite-kabel til mit vivo-grafikkort.

/Morten

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 23-08-04 14:29

"Morten K. Nielsen" <mkn@NOSPAMofir.dk> skrev i en meddelelse

> Nu kan man få otte gode alkaline-batterier i Aldi til 20 kr., det er nok
til
> mit forbrug.

Jeg tror du får dig en ubehagelig overraskelse, hvis du prøver med de
batterier Hvis de overhovedet virker, løber de garanteret meget hurtigt
tørre. Køb hellere opladelige AA batterier.
Mvh
Kenneth

Fra : N/A

Dato : 23-08-04 14:43

Fra : Per Bau

Dato : 23-08-04 14:43

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke rigtigt. Lithium-Ion batterier er genopladelige, og endda
ganske
> gode til det, som det også fremgår af anmeldelsen. jeg håber ikke at du
har
> fortalt andre at lithium-ion batterier er engangsbatterier?

Det er da så vidt jeg kan læse en ganske speciel udgave af dette batteri der
kan genoplades. Og jeg er næsten 100% sikker på at det ikke er et sådant der
er medleveret til kammeraet.

Fra : Erik W.

Dato : 23-08-04 14:51

"Per Bau" < skrev i news:4129f466$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>Og jeg er næsten 100% sikker på at det ikke er et sådant der
> er medleveret til kammeraet.

Du har ret det er sådan et her:
http://www.picstop.co.uk/prodinfo.php?product=139
Det kan som du siger IKKE genoplades
Beklager min fejl.

Mvh Erik

Fra : Per Bau

Dato : 23-08-04 14:52

Det kan forøvrigt købes her http://www.batterier.dk/index.htm?ec-802.htm

Fra : Madsen

Dato : 23-08-04 15:11

Erik W. wrote:
> [...]
> ganske gode til det, som det også fremgår af anmeldelsen. jeg håber
> ikke at du har fortalt andre at lithium-ion batterier er

Hvis du læser dit link så har det batteri han omtale følgende type nr RCR-V3
og det er et genopladelig batteri, men CR-V3 er ikke( se skema)
CR-V3 og RCR-V3 kan du købe ved www.batterier.dk
Men hvis kameraet kan anvende AA batterier så er der mange mulighed for at
købe ved bilka til en fornuftig pris.
--
Madsen

Fra : Erik W.

Dato : 23-08-04 14:58

"Morten K. Nielsen" skrev i

> Nu jeg kigger efter, står der faktisk CR-V3, det var en tastefejl

Så er det jo nok sådan et her:
http://www.picstop.co.uk/prodinfo.php?product=139
Det er som Per Bau siger IKKE genopladeligt

> Nu kan man få otte gode alkaline-batterier i Aldi til 20 kr., det er nok
> til mit forbrug.

Køb hellere genopladelige NiMh Batterier som Kenneth siger.

>Men jeg ville stadig gerne have en strømforsyning, da jeg også
> vil bruge den som Webcam via composite-kabel til mit vivo-grafikkort.

Der findes billige universalstrømforsyninger med udskiftelige stik og
variabel spænding. 2,5 ampere lyder som overkill, mon ikke den kan klare
sig med mindre især når man tænker på at 3,3 volt er i den nedre ende af
disse strømforsyningers spekter?
Se for eksempel den her
http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=5161&n=60
105
den er i den billige ende, du kan sikkert finde lidt stærkere modeller i
føtex og lignende steder.
Det springende punkt er at finde en model der har det rigtige stik. Her
tager du selvfølgelig kameraet med og prøver inden du køber.

Mvh Erik

Fra : Jens

Dato : 24-08-04 13:01

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message
> [...]
> Det er som Per Bau siger IKKE genopladeligt

> Køb hellere genopladelige NiMh Batterier som Kenneth siger.

Vores lokale Løvbjerg supermarked har stadig

4. stk POWERhaus NiMh 2100 mAh AA

inkl. en 'uintilligent' lader.

Pris: 59,95.

Det er sgu' billigt!!

Alkaline batterier kan have problemer med at levere tilstrækkelige
spidsstrømme - bliver varme og 'dør' så. Efter afkøling kan de så lige et
skud mere... afhænger dog af kameraets krav.

Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-08-04 13:02

"Jens" <sjp.news@tiscali.dk> wrote in message

> "Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message

> Vores lokale Løvbjerg supermarked har stadig

Postnummer ?

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Jens

Dato : 24-08-04 14:03

> Postnummer ?

7600 ,-)

Mon ikke andre Løvbjerg'er har samme tilbud?

Jens

Fra : Jens

Dato : 24-08-04 14:04

Rettelse!!

> Vores lokale Løvbjerg supermarked har stadig
>
> 4. stk POWERhaus NiMh 2100 mAh AA
>
> inkl. en 'uintilligent' lader.
>
> Pris: 59,95.
>
> Det er sgu' billigt!!

Seneste jeg tjekkede hylden var der tale om 2300 mAh !!

Jens

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 23-08-04 14:36

"Morten K. Nielsen" <mkn@NOSPAMofir.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvor man køber billige strømforsyninger til
> digitalkameraer? Den bruger 3.3V/2.5A.

Prøv her for adapter:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=32937&item=3833636268&rd=1&ssPageName=WDVW

Mvh