Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt kamera
Fra : T.Skaarup

Dato : 22-08-04 00:54

Jeg har brug for to digitale kamera til privat og arbejde.

Det ene kamera skal være til brug på rejse, snapshots mm. og skal være
kompakt.
Feks. Canon S60, S70, A95. Har set på Digital IXUS, men ingen manuel
funktioner.

Det andet skal være mere professionelt og med feks. 2 zoomobjektiver fra
vidvinkel til mellem tele.
(24-36mm term fra 24/28mm til 300mm)
Feks. 300D, D60, 10D, 20D.

Kunne evt. også brug FD 20-35 til mit gamle Canon AE1.

Er lykkelig Canon bruger, helt tilbage fra Canon AE1. Har også brugt G1, G2,
G5.
Derfor denne forkærlighed for Canon.

Hvad er jeres mening / forslag ?

Fra : [HCS] 4000

Dato : 22-08-04 07:19

Nu har du afskrevet IXUS på forhånd, men overvej det alligevel. Jeg har selv
et IXUS v2, som jeg bruger på samme måde som du vil gøre. Der er ikke helt
afskåret for manuelle instillinger, de ligger bare ikke sådan lige for,
f.eks kan du regulere med +/- blænde, ISO o.s.v. Jeg er utroligt glad for
mit, da det ikke fylder noget og nemt at have med, og så taget det utroligt
gode billeder.
Til anden fotografering på 'hjemmebane' har jeg et D60, som nok bliver
udskiftet med et 20D i løbet af vinteren. Af den type vil jeg anbefale dig
et D60, 10D eller 20D. Canons DSLR er toppen.
NB! Du kan ikke bruge FD objektiver på et EOS kamera, det skal være EF.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*