Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ingen respons
Fra : Ole Larsen

Dato : 21-08-04 17:52

Hej,
det undrer mig at ingen har udtalt sig om hvad de ser på

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

Det er dog en opfordring til debat når jeg lægger billeder op. Og ofte
følger jeg selv links/signaturer
Mvh
Ole

---

Fra : lars bo

Dato : 21-08-04 19:01

Hej Ole
Køb et stativ så vil dine billeder ikke være så rystede.

--
hilsen
lars bo

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-08-04 19:49

"lars bo" <lbh@postkasse.com> skrev i en meddelelse
> Hej Ole
> Køb et stativ så vil dine billeder ikke være så rystede.

Det er lidt sjovt, Lars Bo. Nogle af dem kan man KUN lave med stativ. Og det
er så gjort.
Det er en skam at du ikke kan se det.

Fra : Sogaard

Dato : 21-08-04 19:33

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message
> Hej,
> det undrer mig at ingen har udtalt sig om hvad de ser på
>
> --
> Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
> http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

Jeg kan godt lide stilen, det er måske lidt i overkanten med de
dobbelteksponeringer, men det er rart at se noget andet end vampyrkvinder
heh

Fra : Simon Nielsen

Dato : 21-08-04 19:40

> [...]
> Hej,
> det undrer mig at ingen har udtalt sig om hvad de ser på

Det gør jeg også selv tit, jeg må sige at jeg godt kan lide dine billeder og
er det bare mig eller du helt vild med det at lave dobbelteksponeringer og
trække kameraet så det giver nogle billeder "i fart" ?

Jeg kunne godt tænke mig at se nogle af billederne, blandt andet det med
træerne stående stille, selv om jeg er helt vild med det du har gjort med
dem.

Mvh
Simon

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-08-04 19:48

> [...]
> Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
> http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/
>

> Det er dog en opfordring til debat når jeg lægger billeder op. Og ofte

Jeg har en eller anden ide, om at du vil et eller andet med dine sort/hvide
rystede natteagtige billeder, men jeg synes ikke, de er uhyggelige nok til,
at det det gir mening.
Jeg kan se, at du bevidst har leget med rystelser f. eks. i vertikalt plan
som her: http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/pages/1%2C62%2C8.htm
Det lykkedes bare ikke ret godt. Billederne mangler generelt indhold, og
ofte lider de skarpe billeder af mangel på komposition med mange styrtende
linier
Et eksempel er her:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/pages/4%2C26%2C19.htm

Jeg kan se, at du gerne vil noget med dine billeder, men du mangler altså en
historie at fortælle.

Dog finder jeg
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/pages/2%2C74%2C1%2C5a.htm noget
stemningsfuld, men det kunne være langt mere kraftfuldt med lidt farver på.
Der skal leges lidt i PS, før det blir rigtig godt.

Du skal dog ikke blive helt desperat. Jeg led af samme manglende evne til at
få mine billeder til at fortælle eller bibringe folk en oplevelse før i
tiden (Hmmm, gu ve, om jeg egentlig er blevet bedre til det

Jeg vil helt klart anbefale, at du deltager i gruppens lille fotokonkurrence
for at træne dit billedsyn og selv komme videre i din fotografering.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-08-04 20:16

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fotokonkurrence
> for at træne dit billedsyn og selv komme videre i din fotografering.

Du skal have tak for at du gad. Vi er ikke enige, men det er vel fint.

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-08-04 11:28

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Hej Frodo Nifinger. Du har valgt dit navn med en hensigt og det har jeg også
(Harry Potter vs. LOTR)

> [...]
sort/hvide
> rystede natteagtige billeder, men jeg synes ikke, de er uhyggelige nok

Jeg synes ikke at billeder "skal give mening" - De skal ses på, og kunne de
forklares med ord, skulle man gøre det.

> Jeg kan se, at du bevidst har leget med rystelser f. eks. i vertikalt plan
> som her: http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/pages/1%2C62%2C8.htm
> Det lykkedes bare ikke ret godt. Billederne mangler generelt indhold,

"indhold" er et begreb, jeg ikke forstår i denne forb. Skal der en
hundehvalp eller en nøgen ung pige til - jeg forstår dig ikke

>og
> ofte lider de skarpe billeder af mangel på komposition med mange styrtende
> [...]

Der er intet "gyldent snit", indrømmet, og tak for det...det er en af de
clicheer jeg prøver ar undgå.Men jeg synes heller ikke at der er styrtende
linier der overstiger oplevelsen på stedet

> Jeg kan se, at du gerne vil noget med dine billeder, men du mangler altså
en
> historie at fortælle.

Jamen F.F. Jeg vil ikke fortælle en historie - kun lave billeder. Se dem,
nyd dem eller had dem, thats it.

> [...]
> få mine billeder til at fortælle eller bibringe folk en oplevelse før i
> tiden (Hmmm, gu ve, om jeg egentlig er blevet bedre til det

Bliver ikke desperat, har et netværk, der rækker langt, og jeg laver ikke
noget om.........

> Jeg vil helt klart anbefale, at du deltager i gruppens lille
fotokonkurrence
> for at træne dit billedsyn og selv komme videre i din fotografering.

Nej, jeg er glad for at høre din mening, men jeg vil ikke underkaste mig
sædvanlige fotografiske cliche`er der til en vis grad afspejles i dine
opfattelser.
Og jeg vil bestemt ikke lave et billede efter et diktat - når det er der,
billedet, prøver jeg at tage det.

Det undrer mig noget, at man på harphampix og på fotoforum.ru har en helt
anderledes jantelovsfri opfattelse af fotografier.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-08-04 13:18

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Frodo Nifinger. Du har valgt dit navn med en hensigt og det har jeg
også
> (Harry Potter vs. LOTR)

Joe, det kan man godt sige.
Jeg er tolkist (fan af Tolkien bøgerne og hans univers). Jeg mistede
venstre pegefingers 2 yderste led i en arbejdsulykke for 3 år siden.
Da en af mine venner møder mig første gang efter ulykken, hilser han: Hej
Frodo!
Da mit navn samtidigt er en massebetegnelse, og jeg deler både for- og
efternavn med folk med nærmest bizarre indslag i forskellige grupper, er mit
handle faktisk en nødvendighed.

> sort/hvide
> til,
>
> Jeg synes ikke at billeder "skal give mening" - De skal ses på, og kunne
> [...]

Dine billeder ligger til gengæld så tæt op af det abstrakte som man kan
komme med fotografiet.
Det er min opfattelse, at du forsøger skabe en tung eller uhyggelig stemning
med din billedserie.

Jeg kan se, at andre kan lide det, så det er nok bare mig, der er ufølsom
over for dine udtryk,
da jeg mener en del af billederne mangler vægt til at føre følelsen igennem.
Måske i en forstørrelse kan følelsen opnåes men ikke på en computerskærm.

> "indhold" er et begreb, jeg ikke forstår i denne forb. Skal der en
> hundehvalp eller en nøgen ung pige til - jeg forstår dig ikke

Ikke nødvendigvis, men et uskarpt eller dobbelteksponeret billede af en busk
i S/H i mørke eller lavet negativt siger mig ikke rigtigt noget.
Det er hverken smukt, estetisk, interessant, dokumenterende, eller
fortællende. - Det er bare et billede på en anden måde af en busk!
Til gengæld kan det her nok bruges i en fortælling eller billedeserie om
spøgelser eller lign.
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/pages/2%2C40%2C4.htm

Jeg er slet ikke til billeder af nøgne piger. Det er sq for kedeligt, med
mindre de indgår i et helt andet kunsterisk udtryk.
(jeg er sq nok blevet for gammel

Et eller andet sted er jeg ret vild med det stribede glas i dette billede:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/pages/4%2C26%2C1.htm
Jeg synes dog baggrunden forstyrrer.
Prøv at tage det igen med en meget lav DOF.
Ku være det blev godt

> [...]
> en
> >

> Jamen F.F. Jeg vil ikke fortælle en historie - kun lave billeder. Se dem,

Det er også i orden, men så synes jeg billederne genrelt mangler indhold!

> Og jeg vil bestemt ikke lave et billede efter et diktat - når det er der,
> billedet, prøver jeg at tage det.

En bunden opgave er ellers sjov at løse.
Det kræver, at man konstant har sine fotoøjne på, og træner en til at se
motiver, hvor man ikke tidligere fik øje på dem.
Det er en simpel øvelse i at blive en bedre fotograf.

> Det undrer mig noget, at man på harphampix og på fotoforum.ru har en helt
> anderledes jantelovsfri opfattelse af fotografier.

Hvem er Jante og og hvaffor en lov! Kender ham ikke.
Jeg svarer ud fra min egen holdning til dine billeder og prøver at svare så
ærligt som muligt.

Jeg siger ikke, at du er uden evner bag et kamera, men at du forfølger en
stil eller et udtryk, der ikke rammer hos mig, hvorfor jeg finder billederne
lidt meningsløse, selvom jeg prøver at fortolke dem efter, hvad jeg kan se,
hvad du søger.

Men hvorfor skal alle danskere altid hyle op om jantelov, når andres
meninger går dem imod?
Jeg mener i høj grad, at det er et spørgsmål om selvværd og selvrespekt frem
for, at andre holder en nede.

Faktisk er vi her i gruppen rigtigt gode til at se det bedste i folks
billeder, rose og komme med konstruktive forslag, altså når vi lige ser bort
fra
Niels Riis Ebbesen, der er usandsynlig hård og grov i munden.
Hmm, det mellemnavn er der nok af en eller anden grund

Grunden til ,at jeg i det hele taget kommenterer dine billeder, er, at jeg
lovede at kigge på dem, når du postede linket herinde.
For som min mor har lært mig: Har du ikke noget pænt at sige, må du hellere
holde din bøtte.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-08-04 16:30

> [...]
> lovede at kigge på dem, når du postede linket herinde.
> For som min mor har lært mig: Har du ikke noget pænt at sige, må du

Jeg ualminedeligt glad for at du vil debattere,men jeg er ikke enig med dig.
Jeg laver de billeder jeg laver fordi jeg synes at sådan de skal være. Det
er lidt pudsigt(for mig) at nogle finder dem "deprimerende" Hvad Hr.
Ebbesen måtte mene er ligegyldigt, men jeg var blot forundret over at man
ikke reagerede på links, der klart angiver "billeder".

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-08-04 21:04

Ole Larsen wrote:

> det undrer mig at ingen har udtalt sig om hvad de ser på
> Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
> http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

Tja Ole, dengang da jeg fotograferede analogt, da havde jeg kasse
hvor alt fraklippet røg ned i, og jeg har en fæl mistanke om, at det
er indholdet en sådan kasse, som du har scannet og lagt på nettet,
og at du bare vil teste om nogen ryger på den, og tar' fraklippet
alvorligt som fotokunst...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-08-04 21:13

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Tja Ole, dengang da jeg fotograferede analogt, da havde jeg kasse
>hvor alt fraklippet røg ned i

Har du ikke stadig det? Mac'en har da vist også en papirkurv -
fotografens bedste værktøj

Jeg har også svært ved at se pointen i Oles fotos - men det kan
skyldes mig ...

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-08-04 05:47

> [...]
> er indholdet en sådan kasse, som du har scannet og lagt på nettet,
> og at du bare vil teste om nogen ryger på den, og tar' fraklippet

Kære Hr.Ebbesen
Da jeg skrev mailen, overvejede jeg at frabede mig svar fra dig,. men jeg
kender jo din indre "virkelighed", dine billeder og din psykopatiske på
adfærd på gruppen., så jeg undlod, vel vidende at alt der overstiger din
formåen ville blive sablet ned

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-08-04 21:02

Ole Larsen wrote:

> Kære Hr.Ebbesen
> Da jeg skrev mailen, overvejede jeg at frabede mig svar fra dig,. men jeg

Tja Ole, du har bedt om min mening, du har fået den, og du kan ikke
kapere den, så vi må blot konstatere, at intet har ændret sig, der
er ikke sket nogen udvikling med dine billeder, og din evne til at
modtage kritik...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 21-08-04 21:14

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
> det undrer mig at ingen har udtalt sig om hvad de ser på

Nu er der jo nogen der hellere tier hvis de ikke har noget pænt at sige,
sådan har jeg det da.

Steen.

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-08-04 05:13

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> skrev i en meddelelse

> "Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nu er der jo nogen der hellere tier hvis de ikke har noget pænt at sige,
> sådan har jeg det da.

Ja sådan har jeg det også.
Og tak for at du gad.

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-04 21:40

"Ole Larsen" skrev i en meddelelse

> Hej, det undrer mig at ingen har udtalt sig om hvad de ser på

Jeg har været en tur forbi dine billeder og hvis jeg en anden gang
trænger til at komme i dårlig stemning, så kan det være jeg kigger forbi
igen. De er sgu meget deprimerende at se på.

--
mvh kajo

Fra : Sogaard

Dato : 21-08-04 21:54

> Jeg har været en tur forbi dine billeder og hvis jeg en anden gang
> trænger til at komme i dårlig stemning, så kan det være jeg kigger forbi
> igen. De er sgu meget deprimerende at se på.

Aaaah, måske derfor jeg kan lide dem :D

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-08-04 05:19

"Kajo" <Fiffi.tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> trænger til at komme i dårlig stemning, så kan det være jeg kigger forbi
> igen. De er sgu meget deprimerende at se på.

Se det forstår jeg ikke rigtigt. Med mindre altså, at de påvirker dig
kraftigt.Og hvis det er tilfældet, har jeg jo nået noget.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-04 10:03

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Se det forstår jeg ikke rigtigt. Med mindre altså, at de påvirker dig
> kraftigt.Og hvis det er tilfældet, har jeg jo nået noget.

Ligefrem kraftig er måske lidt meget sagt, men billederne virker lidt
skumle/uhyggelige, nærmest som man kunne forestille sig verden se ud
efter en brintbombe, alt er øde og forladt.

--
mvh kajo

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-08-04 10:33

> [...]
> skumle/uhyggelige, nærmest som man kunne forestille sig verden se ud
> efter en brintbombe, alt er øde og forladt.

Juhu!
De virker.
Selv finder jeg dem poetiske, men whatever.
Som Mae West sagde:
"when I m good, Im good - When Im bad, Im really good.
Ja, apostrofen virker ikke i min OE.

Fra : NB

Dato : 22-08-04 14:24

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Juhu!
> De virker.
> Selv finder jeg dem poetiske ...

Har meget svært ved at se, at en hvilken som helst "behandling" af et
uinteressant motiv / udsnit / o.s.v. kan redde noget som helst. Og omvendt,
har man et godt motiv, skal der meget til at ødelægge det helt - selv om du
er meget tæt på at kunne klare begge dele.

ab

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-08-04 16:40

"NB" <nanna.ireneFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
du
> er meget tæt på at kunne klare begge dele.

Jeg beklager- jeg forstår simpelthen ikke hvad du "siger"
Ole

jegJeg>

---

Fra : JIB

Dato : 23-08-04 13:34

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message

> Hej,
> det undrer mig at ingen har udtalt sig om hvad de ser på

Næste gang, du ikke får respons, skal du ikke undre dig.

Det er da ganske grusomt at se, hvor vred du bliver når du ikke er enig
med kritikerne...?!? Hvad var det lige, du ville opnå - at høre folks
ærlige mening, eller at få at vide at billederne er fantastiske?

Mvh. JIB

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-08-04 13:43

"JIB" <ji@iteration.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med kritikerne...?!? Hvad var det lige, du ville opnå - at høre folks
> ærlige mening, eller at få at vide at billederne er fantastiske?

Jeg opfatter ikke mine reaktioner som vrede. Kan de opfattes således,
beklager jeg oprigtigt.