Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 20D
Fra : Tommy Jensen

Dato : 19-08-04 22:14

Så kom der lidt mere pålidelige oplysninger på banen:

Review: http://www.dpreview.com/news/0408/04081909canon_eos20d.asp

MVH Tommy

Fra : Hans Kruse

Dato : 19-08-04 22:17

Ja og her http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/20d-part1.shtml

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Peter Rongsted

Dato : 19-08-04 22:58

Tommy Jensen <toj@worldonline.dk> wrote:

>Så kom der lidt mere pålidelige oplysninger på banen:
>
>Review: http://www.dpreview.com/news/0408/04081909canon_eos20d.asp

Men de bedste oplysninger kommer nok fra Canon selv
http://web.canon.jp/Imaging/eos20d/index.html

Der er også en ny Speedlite 580EX.

Her kan man se de fem nye kameraer, som Canon har annonceret:
http://web.canon.jp/Imaging/BeBit-e.html

Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 20-08-04 06:52

> Men de bedste oplysninger kommer nok fra Canon selv
> http://web.canon.jp/Imaging/eos20d/index.html

Max. burst JPEG* (Large/Fine): Approx. **23, RAW: Approx. 6
* Varies depending on the subject, ISO speed, processing parameters,
CF card, etc.
**In use of 512MB CF card

Betyder Max Burst, at man KUN kan tage 6 RAW billeder inden buffer er fyldt?
Kan nogen finde tal for, hvor hurtigt der skrives til CF-kortet, og altså
hvor mange sec. der går inden bufferen er skrevet til kortet?

Mvh
Peter

Fra : Peter Rongsted

Dato : 20-08-04 08:07

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

> [...]
>Kan nogen finde tal for, hvor hurtigt der skrives til CF-kortet, og altså
>hvor mange sec. der går inden bufferen er skrevet til kortet?

Ja, det betyder det.

Phil fra DP Review har testet et pre-production kamera. Du kan læse hans
resultater her: http://www.dpreview.com/articles/canoneos20d/page6.asp

Peter

Fra : Deaster

Dato : 20-08-04 11:06

--
Deaster
"War is God´s way of teaching
"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> Men de bedste oplysninger kommer nok fra Canon selv
> http://web.canon.jp/Imaging/eos20d/index.html

Hmm, knapt så fedt, i raw er det jo dårligere end på 10D:
Thanks to an advanced DIGIC II imaging engine, the EOS 20D achieves an
amazing 5fps consecutive shooting speed during maximum bursts of 23 shots (6
shots in RAW format

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-08-04 16:43

Deaster wrote:
> [...]
> amazing 5fps consecutive shooting speed during maximum bursts of 23 shots (6

Mon ikke det er RAW+jpeg? RAW uden jpeg burde vel være et par frames
mere...

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Deaster

Dato : 20-08-04 17:19

Hans Joergensen wrote:

> Mon ikke det er RAW+jpeg? RAW uden jpeg burde vel være et par frames
> mere...

Det kunne man selvfølgelig godt håbe på, ellers er det vist en
designfejl af de større.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Tommy Jensen

Dato : 20-08-04 17:33

On 20 Aug 2004 16:19:08 GMT, "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote:

>Det kunne man selvfølgelig godt håbe på, ellers er det vist en
>designfejl af de større.

Det skal du ikke være så sikker på det er. For pressemeddelsen starter
jo med at sige at dette kamera blandt andet er rettet mod bryllups og
portræt fotografer og der er det jo ikke ligefrem nødvendigt med en
stor buffer.

MVH Tommy

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-08-04 17:37

Tommy Jensen wrote:
> [...]
> jo med at sige at dette kamera blandt andet er rettet mod bryllups og
> portræt fotografer og der er det jo ikke ligefrem nødvendigt med en

Stadig er der ikke meget bryllup over 5fps

// Hans, der er begyndt at spare op :)
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Tommy Jensen

Dato : 20-08-04 17:50

On 20 Aug 2004 16:37:02 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Stadig er der ikke meget bryllup over 5fps

Nu har jeg ikke ligefrem prøvet at fotografere et bryllup men er det
virklig nødvendigt med en stor buffer til en sådan event? Jeg mener
brudeparet løber vil ikke ligefrem ind til præsten og væk igen?

MVH Tommy

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-08-04 18:02

Tommy Jensen wrote:
> Nu har jeg ikke ligefrem prøvet at fotografere et bryllup men er det
> virklig nødvendigt med en stor buffer til en sådan event? Jeg mener
> brudeparet løber vil ikke ligefrem ind til præsten og væk igen?

Det tror jeg næppe, i øvrigt må man normalt ikke fotografere under
en kirkelig handling.

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : HKJ

Dato : 20-08-04 18:20

> Det tror jeg næppe, i øvrigt må man normalt ikke fotografere under
> en kirkelig handling.

Det afhænger af præsten, men de fleste præster er ikke glade for blitz
glimt.
Dette betyder sommetider at det er tilladt at videofilme, men ikke at tage
billeder.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-08-04 18:27

Den Fri, 20 Aug 2004 19:19:58 +0200, skrev HKJ:

> [...]

>glimt.
>Dette betyder sommetider at det er tilladt at videofilme, men ikke at tage

Jamen hva' så med "forklarelsens lys" og glimtet da Elias for til
himmels i en ildvogn? Nej, sippede præster skal man ikke tage
alvorligt. Bare fyr løs!!!

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-08-04 18:25

Den 20 Aug 2004 17:02:06 GMT, skrev Hans Joergensen:

> Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Ak, ak, jeg kan ligefrem mærke hvordan det knager i alle fuger og
sammenføjninger. Her slæber jeg rundt på trekvart tons analogt
Nikon-grej og det der med de nye regler for kommasætning, har jeg
aldrig rigtigt forstået

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Deaster

Dato : 20-08-04 19:40

Tommy Jensen wrote:

> [...]
> jo med at sige at dette kamera blandt andet er rettet mod bryllups og
> portræt fotografer og der er det jo ikke ligefrem nødvendigt med en

Enig, men så er det noget mærkeligt at man laver jpeg bufferen 2,5 gang
større end på 10D'eren, hvorimod RAW bufferen bliver ca. halveret.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-08-04 19:48

Deaster wrote:
> Enig, men så er det noget mærkeligt at man laver jpeg bufferen 2,5 gang
> større end på 10D'eren, hvorimod RAW bufferen bliver ca. halveret.

De 6 billeder i bufferen er RAW+Jpeg, der kan nok være flere hvis
man skyder RAW alene..

Hvor mange kan der være i bufferen på et 10D hvis man skyder
RAW+Large/Fine eller hvad det nu hedder ?

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Tommy Jensen

Dato : 20-08-04 19:53

On 20 Aug 2004 18:47:56 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>De 6 billeder i bufferen er RAW+Jpeg, der kan nok være flere hvis
>man skyder RAW alene..

Nope

quote

23 frame JPEG buffer (that's Canon's spec; we've been able to squeeze
off 44 Large Fine frames in a row of a detailed scene at ISO 100 with
a Sandisk Extreme 2GB card inserted); 6 frame maximum RAW .CR2 or
RAW+JPEG buffer (6 frames is both the official spec and our experience
in testing)

unquote

kilde:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-6458-7153-7154

MVH Tommy

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-08-04 19:54

Tommy Jensen wrote:
> Nope

Æv.. så er de da elendige..

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Deaster

Dato : 20-08-04 20:20

Hans Joergensen wrote:

> De 6 billeder i bufferen er RAW+Jpeg, der kan nok være flere hvis
> man skyder RAW alene..
>
> Hvor mange kan der være i bufferen på et 10D hvis man skyder
> RAW+Large/Fine eller hvad det nu hedder ?

Det ved jeg faktisk ikke, skyder altid enten ren jpeg (sjældent), og
ellers Raw + mindste jpeg, og der er der plads til 9.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Kurt Hansen

Dato : 19-08-04 23:17

Den Thu, 19 Aug 2004 23:13:38 +0200, skrev Tommy Jensen:

>Så kom der lidt mere pålidelige oplysninger på banen:
>
>Review: http://www.dpreview.com/news/0408/04081909canon_eos20d.asp

Så kommer de to traditionelle spørgsmål:

1. Hvad kommer det til at koste?
2. hvornår kommer det til Danmark?

Begge dele bare sådan cirka

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 19-08-04 23:37

> 1. Hvad kommer det til at koste?
1499$
> 2. hvornår kommer det til Danmark?
Hvorfor købe i DK? Formentlig vil den koste det samme som 10D i Tyskland,
nemlig mellem 1400 og 1500 euro. Bare et gæt.
Sov godt og drøm sødt

Mvh, Hans

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-08-04 10:01

Den Fri, 20 Aug 2004 00:36:33 +0200, skrev Hans Kruse:

>Hvorfor købe i DK?

1. For at få en dansk manual. Mine gamle, analoge Nikons er til at
overskue, men digitale kameraer har jo så mange knapper on
indstillingsmuligheder, at jeg umuligt kan ræsonnere mig frem til hvad
de skal bruges til.

2. For at få service når lortet går i stykker, for det gør det helt
stensikkert. Eller også får jeg et af de eksemplarer der ikke kan
fokusere ordentligt, har farvefejl på chippen, eller hvad ved jeg.

Nå, men lad os nu se. Måske vælger jeg slet ikke Canon og endelig er
der vel ingen garanti for god service, selv om jeg køber i Danmark, så
måske køber jeg alligevel ude i Tyskmandsland... til den tid

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-08-04 13:14

> [...]
> overskue, men digitale kameraer har jo så mange knapper on
> indstillingsmuligheder, at jeg umuligt kan ræsonnere mig frem til hvad

En manual på Engelsk er vel ok for de fleste.

> [...]
> der vel ingen garanti for god service, selv om jeg køber i Danmark, så
> måske køber jeg alligevel ude i Tyskmandsland... til den tid

Der er fuld service i Danmark uanset hvor du køber indenfor EU! Jeg har pr.
min 10D til rep. for defekt spejl hos PW service. Ingen problemer.

Mvh, Hans

Fra : Mogens Hansen

Dato : 20-08-04 10:32

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote:

[8<8<8<]
> 1. Hvad kommer det til at koste?

Det kan man få et indtryk af hos Goecker (http://www.goecker.dk).
Som man formodentlig ville forvente:

* Billigere end Canon 10D
* Billigere end Nikon D100
* Dyrere end Canon 300D
* Dyrere end Nikon D70

Husk priserne er uden moms.
Priserne på de nye objektiver står der også.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Morten Wartou

Dato : 20-08-04 09:27

Tommy Jensen wrote:
> Så kom der lidt mere pålidelige oplysninger på banen:
>
> Review: http://www.dpreview.com/news/0408/04081909canon_eos20d.asp

Dang. Jeg kunne godt fristes til at investere i nyt kamera. Øv, hvor er det
svært at være opgraderingsnørd når det drejer sig om dSLR'er - jeg har brugt
omkring 45K på mit D70 med udstyr... :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : C.Stensgaard

Dato : 20-08-04 10:28

Sådan noget koster

Jeg har på kamerasiden gået fra følgende kameraer

HP photosmart 912 (det var ikke så smart) Jeg jeg stadig have min F3 i
baglommen
Canon Powershot G2 (fedt kamera, men for helvede hvor er det langsomt)
Canon 10D (Dejligt kamera)
Canon 1D mrkII (mit seneste fund - endnu ikke leveret)

Og jeg tror ikke det stopper her - ville egentlig have købt en ny/brugt
1Ds - men jeg kiggede lidt på støjniveau, E-TTL og andre små features - og
valget var ikke længere så svært. Men det stopper nok ikke her for mit
vedkommende.

Tror mange private fotografer har ofret langt mere end de 45K - har snakket
med en gut som tog lidt billeder i ny og næ...han havde da udstyr for næsten
300K (primært de store objektiver).....Men det handler jo egentlig langt
mere om man udnytter den teknologi - og man har lyst til at fotografere - at
man fortsat lærer at blive bedre til at tage billeder.

--
Venlig hilsen
Claus Stensgaard

//Ved Reply - Husk at fjerne det danske bogstav og indsæt det rigtige

Fra : Bo Bjerre

Dato : 20-08-04 13:33

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> [...]
det
> svært at være opgraderingsnørd når det drejer sig om dSLR'er - jeg har

Heraf kan jeg udregne at billedprisen bliver højere end med "gammeldags"
film

Bo //

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 21-08-04 03:44

Bo Bjerre skrev:

> Heraf kan jeg udregne at billedprisen bliver højere end med "gammeldags"
> film

hvordan det, filmruller stiller da ikke andre krav til objektiverne end
flash-kort?

mvh

Jesper Brunholm