Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Den nye 20D her.
Fra : Lars Christensen

Dato : 19-08-04 18:34

Fra : Hother Papgaard

Dato : 19-08-04 19:15

Er det ikke kun billedet, der er her?

"Lars Christensen" <clc@direkte.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.pictureline.com/digital/dcameras/dcanon/eos20D.html

Fra : Tommy Jensen

Dato : 19-08-04 19:42

On Thu, 19 Aug 2004 20:14:44 +0200, "Hother Papgaard"
<hother.papgaard@liam.dz> wrote:

>Er det ikke kun billedet, der er her?

Det er nemlig rigtigt. Kun billederne slap ud ved et "uheld" igår.
Resten er det rene gætværk indtil Canon annoncerer det officielt.

MVH Tommym

Fra : Anders F

Dato : 19-08-04 21:44

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> wrote in message

> Det er nemlig rigtigt. Kun billederne slap ud ved et "uheld" igår.
> Resten er det rene gætværk indtil Canon annoncerer det officielt.

Hvorfor gætter man på at en 8Mpixel sensor genererer max 6Mpixel billeder?
(og ikke gætter på digital billedstabilisering)

/A

Fra : Tommy Jensen

Dato : 19-08-04 21:53

On Thu, 19 Aug 2004 22:43:41 +0200, "Anders F" <af-spam@hi5.dk> wrote:

>"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> wrote in message

>Hvorfor gætter man på at en 8Mpixel sensor genererer max 6Mpixel billeder?
>(og ikke gætter på digital billedstabilisering)

Aner det ikke. Jeg så et sted et link på specifikation hvor der står
at censoren er 8 megapixel men opløsningen var 3072x2078 hvilket jo
svarer til 6 megapixel! Så alle specifikationer der er fremme indtil
nu er rene gæt og spekulationer. Det kan så godt være at nogle af dem
rammer plet men så længe Canon ikke har annonceret det er det gætværk.

MVH Tommy

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-08-04 10:03

Den Thu, 19 Aug 2004 22:52:39 +0200, skrev Tommy Jensen:

>Aner det ikke. Jeg så et sted et link på specifikation hvor der står
>at censoren er 8 megapixel men opløsningen var 3072x2078 hvilket jo
>svarer til 6 megapixel!

Er der nogen der kan forklare mig dette????? Hvad bliver de resterende
2 Mpix så brugt til?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 20-08-04 15:49

On Fri, 20 Aug 2004 11:03:24 +0200, Kurt Hansen
<kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote:

>Er der nogen der kan forklare mig dette????? Hvad bliver de resterende
>2 Mpix så brugt til?

Ja det kan jeg, for det pågældende site havde ikke de korrekte
oplysninger så de gættede bare. opløsningen er på 3504 x 2336

MVH Tommy

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-08-04 21:11

In article <4124e4b7$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Lars Christensen wrote:
> http://www.pictureline.com/digital/dcameras/dcanon/eos20D.html

Den kommer med EF-S fatning, og er objektiver 17-85mm eller 17-35mm?

Der er dog det problem at den er i sortm, så den bliver meget varm,
frmefoor som deres L objektiver og 300D at være konstrueret i en
farve der bortkaster udefrakommende energi :)

SIPPhone: 1-747.NOT.BYYI (668.2994) - Free Internet Phone

Fra : Tommy Jensen

Dato : 19-08-04 21:19

On Thu, 19 Aug 2004 20:10:43 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> [...]
>frmefoor som deres L objektiver og 300D at være konstrueret i en
>farve der bortkaster udefrakommende energi :)

Ja hvorfor kommer 20D ikke i en sølv udgave, jeg kan ikke lide den
sorte farve fordi kameraet så ikke tage lige så gode billeder som hvis
det var sølvfarvet

MVH Tommy

Fra : 2rb1

Dato : 19-08-04 21:39

> Ja hvorfor kommer 20D ikke i en sølv udgave, jeg kan ikke lide den
> sorte farve fordi kameraet så ikke tage lige så gode billeder som hvis
> det var sølvfarvet
>

> MVH Tommy

Ja og brandvabler i hænderne....... Men kan man ikke bare sprøjtemale
huset??

Mvh. 2rb1

Fra : Anders F

Dato : 19-08-04 21:45

"2rb1" <jule@manden.dk> wrote in message

> Ja og brandvabler i hænderne....... Men kan man ikke bare sprøjtemale
> huset??

Hvad med en sandblæsning? Der er vel noget metal et eller andet sted

/A

Fra : 2rb1

Dato : 19-08-04 22:42

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> skrev i en meddelelse
> "2rb1" <jule@manden.dk> wrote in message

> Hvad med en sandblæsning? Der er vel noget metal et eller andet sted
>
> /A

Skal man dække nogle dele af med malertape på et kamera før man sprøjtemaler
det??

Fra : Langgaard

Dato : 20-08-04 07:40

Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i en
meddelelse news:slrncia2a1.1to.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
Christensen wrote:

> Der er dog det problem at den er i sortm, så den bliver meget varm,
> frmefoor som deres L objektiver og 300D at være konstrueret i en
> farve der bortkaster udefrakommende energi :)

Hej

Er det ikke lige meget med temperaturen, der er jo ikke nogen film i, og
elektronikken kan nok tåle de temperaturer som solen kan give.

--
Venlig hilsen / Best regards

"

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 20-08-04 07:57

> [...]
>
> Er det ikke lige meget med temperaturen, der er jo ikke nogen film i, og
> elektronikken kan nok tåle de temperaturer som solen kan give.

Ja, kameraet går sikkert ikke i stykker af det, men der snakkes om, at der
kommer mere støj på de digitale billeder, når temperaturen stiger. Hvor
meget det reelt er, kan det ses, er jo nok svært at sige. Hvis det virkelig
betød meget, ville de nok have gjort 1D mk II og 1Ds hvide, men de er
mærkeligt nok sorte

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-08-04 08:34

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> wrote in message

> Hvis det virkelig
> betød meget, ville de nok have gjort 1D mk II og 1Ds hvide, men de er
> mærkeligt nok sorte

Kunne du forestille dig alverdens pressefotografer rende rundt med hvide
kameraer? Det ville godt nok se grinagtigt ud.

Nåja, forresten, de render allerede rundt med hvide objektiver

--
-Jens B.

(sidst opdateret 18. august 2004)

Fra : Erik W.

Dato : 20-08-04 10:17

"Jens Bruun" skrev i news:cg49gr$jpd$1@news.cybercity.dk...
> Kunne du forestille dig alverdens pressefotografer rende rundt med hvide
> kameraer? Det ville godt nok se grinagtigt ud.
>
> Nåja, forresten, de render allerede rundt med hvide objektiver

Det skulle sgu heller ikke undre mig om mange af dem render rundt i hvide
tennis-sokker

Mvh Erik

Fra : C.Stensgaard

Dato : 20-08-04 10:19

Og fodboldstøvler skal altås også være sorte....sådan var dét da jeg var
dreng.

Se nu det ragnarok !!!!

--
Venlig hilsen
Claus Stensgaard

//Ved Reply - Husk at fjerne det danske bogstav og indsæt det rigtige

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-08-04 14:08

> Nåja, forresten, de render allerede rundt med hvide objektiver

Jammen, de /ser/ da også grinagtige ud!

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : ;o\)-max-

Dato : 20-08-04 14:26

"Jan Bøgh"
> "Jens Bruun"

> Jammen, de /ser/ da også grinagtige ud!
>
> vh
> --
> Jan Bøgh

For år tilbage malede jeg mit spritnye videocam med
akryl maling, det blev flot og lignede et stykke legetøj,
så blev folk ikke så "betuttede" over at blive filmet,
og tyvene gad slet ikke have noget at gøre med mig.
Tilgengæld ville Foto-C ikke tage det i bytte for noget
andet udstyr år senere, hehe. -max-

Fra : Ole Larsen

Dato : 20-08-04 14:40

> Tilgengæld ville Foto-C ikke tage det i bytte for noget
> andet udstyr år senere, hehe. -max-

PS

Hvor er FotoC henne i dag - en gang var det mit referancested, men den site
jeg så sidst (mdr. siden) lovede ikke godt.
Mvh
Ole

---

Fra : ;o\)-max-

Dato : 20-08-04 15:01

"Ole Larsen"

> [...]
>
> Hvor er FotoC henne i dag - en gang var det mit referancested, men den site
> jeg så sidst (mdr. siden) lovede ikke godt.

Tror folk fandt andre steder at handle - deres site startede som en
katastrofe og blev aldrig bedre, de fusionerede vidst med foto-av
og kalder sig c/av idag. Godt navn - men om det er nok, hehe
Hjemmesiden er stadig underdrejet, de har vidst ikke set hvilken
vej vinden blæser, endnu..-max-

Fra : Peter Rongsted

Dato : 20-08-04 16:59

";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote:

> [...]
>og tyvene gad slet ikke have noget at gøre med mig.
>Tilgengæld ville Foto-C ikke tage det i bytte for noget

Det er ikke længe siden, at jeg så en site med et skrig-gult EOS 300D.
Jeg kan desværre ikke finde den mere, men der er nok en som har en link.

Peter

Fra : Frederik Thorup

Dato : 20-08-04 23:57

Peter Rongsted wrote:
> Det er ikke længe siden, at jeg så en site med et skrig-gult EOS
> 300D. Jeg kan desværre ikke finde den mere, men der er nok en som
> har en link.

Jeg fandt dog et andet link
http://www.slrclub.com/bbs/view.php?id=canon_d30_forum&page=1&sn1=&sid1=&divpage=14&sn=off&sid=off&ss=on&sc=off&select_arrange=headnum&desc=asc&no=72342

http://makeashorterlink.com/?K28012E57

Ret flot syntes jeg...

MVH
Frederik

Fra : Martin K. R.

Dato : 21-08-04 01:08

"Frederik Thorup" <frederik@odense.kollegienet.dk> wrote in message

> Jeg fandt dog et andet link

> [...]

Enig, men jeg ville nok have valgt en lidt mere 'speciel' farve (f.eks. den
skrig-gule Peter omtaler), for tænk hvis nu Canon lancerede en sort udgave
ugen efter (ikke en urealistisk situation). Alt det bøvl og så var der ingen
der lagde mærke til det...

Martin

Fra : Anders F

Dato : 21-08-04 13:29

"Frederik Thorup" <frederik@odense.kollegienet.dk> wrote in message

> [...]

Sejt! Men ufatteligt at gutten skriver Canon på det igen!

Mvh.
Anders (der render rundt med et stykke sort tape over sit Nikon mærke